Permalänk

Nya delar

Hej
Jag bestämde mig för att införskaffa nya delar till min dator mer eller mindre byta allt förutom hårddiskarna. Och nu är problemet att jag inte kan få det att starta som det ska. Kommer fram med Windows installations cd till att ja ska välja språk på OS installeringen men då slutar både mus och tgb att fungera och jag kan inte gå vidare från det. Jag har testa alla USB portar 3.0 som 2.0. Jag har även bytt USB kontakterna i moderkortet med varandra, jag har även aktiverat USB i Biops.
Och jag har även testat olika tgb och möss har även testa ett äldre tgb som inte har USBkontakt.
Kan tillägga att en usbporten i moderkortet får tgb att lysa hela vägen från tills jag ska välja språk men det är det enda den gör, lyser men jag kan inte välja något.
Extremt tacksam för hjälp
(Dem nya delarna)
In Win 707 Big Tower Svart/Röd
Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB
MSI GeForce GTX 960 Gaming 4GB
MSI Z170A GAMING M7
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance
Serial-ATA 6Gb/s
Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

om moderkortet har sån där gammal grön/lila kontakt för tangentbordet använd den med en adapter (du får alltid en med när du köper tangentbord och mus av någon anledning)

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skrivet av Christley:

om moderkortet har sån där gammal grön/lila kontakt för tangentbordet använd den med en adapter (du får alltid en med när du köper tangentbord och mus av någon anledning)

Har testat med ett tgb som har sådan kontakt då det finns en sådan kontakt på moderkortet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MongoLima:

Hej
Jag bestämde mig för att införskaffa nya delar till min dator mer eller mindre byta allt förutom hårddiskarna. Och nu är problemet att jag inte kan få det att starta som det ska. Kommer fram med Windows installations cd till att ja ska välja språk på OS installeringen men då slutar både mus och tgb att fungera och jag kan inte gå vidare från det. Jag har testa alla USB portar 3.0 som 2.0. Jag har även bytt USB kontakterna i moderkortet med varandra, jag har även aktiverat USB i Biops.
Och jag har även testat olika tgb och möss har även testa ett äldre tgb som inte har USBkontakt.
Kan tillägga att en usbporten i moderkortet får tgb att lysa hela vägen från tills jag ska välja språk men det är det enda den gör, lyser men jag kan inte välja något.
Extremt tacksam för hjälp
(Dem nya delarna)
In Win 707 Big Tower Svart/Röd
Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB
MSI GeForce GTX 960 Gaming 4GB
MSI Z170A GAMING M7
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance
Serial-ATA 6Gb/s
Noctua NH-D14

Tror uppdatera bios kan vara värt att testa. Om du kan få ner senaste på en USB sticka på något vis. Läst om andra som haft liknande strul med nya plattformen.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk
Skrivet av Christley:

om moderkortet har sån där gammal grön/lila kontakt för tangentbordet använd den med en adapter (du får alltid en med när du köper tangentbord och mus av någon anledning)

glöm heller inte att ps/2 kontakterna kräver omstart för att hoppa igång. om de stoppas in efter att datorn är startad måste du starta om datorn innan tangentbordet kommer att fungera.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av LnitraM:

Tror uppdatera bios kan vara värt att testa. Om du kan få ner senaste på en USB sticka på något vis. Läst om andra som haft liknande strul med nya plattformen.

Det funkade med att uppdatera Biops men nu är nästa problem att komma vidare in i Windows får bluescreen när jag försöker och har även försökt att "reparera" Windows igen med skiva och även försökt att installera det igen utan lycka

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

kolla så du bootar från rätt disk i bios.

det nollställs till default när du uppdaterar oftast iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av MongoLima:

Det funkade med att uppdatera Biops men nu är nästa problem att komma vidare in i Windows får bluescreen när jag försöker och har även försökt att "reparera" Windows igen med skiva och även försökt att installera det igen utan lycka

Skickades från m.sweclockers.com

De där låter som ram minnet. Testa ta ut stickorna och sedan köra med först den ena och sen den andra
Edit:
Kolla även så du inte har xmp igång, onödigt att köra minnena på så hög frekvens innan du fått igång allt.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk

Det löste sig genom att uppdatera Biops och göra några andra uppdateringar
Tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com