Tips och idéer på hemsida? =)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Filipstad
Registrerad
Mar 2004

Tips och idéer på hemsida? =)

Har precis fått upp hemsidan till mitt företag nu.. Tänkte ni skulle få ge kritik, tips och idéer ? Vad tycker ni ?

www.tech-it.se är adressen..

| 990FX | FX-8120 | Intel Pro 1500 + 2Tb | 16Gb XMP1866 | R9-280x |
| i5-3470 | 4x4Gb PC3-1600 | 6Tb | FreeNAS-9.10.2 |
| Yamaha HTR-4065 | Dynavoice Magic F-5 EX |
| iPhone 7 128Gb GagatBlack|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
åkersberga, Täby
Registrerad
Jun 2004

Snyggt och simpelt. Hade dock valt annat typsnitt i menyn!

Dator 1.
FX 8350 4.7Ghz | 24GB ram | MSI Radeon RX 480 | Kingston SSD | Fractal design R2.0 | PSU : Fractal 650W
Dator 2 (Bärbar). HP Folio 9470m

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009

din logga är inte klickbar och att menyn stannar uppe så länge när du hovrar över den och sen lämnar den stör mig enormt.
sen kanske att menyn inte riktigt ser ut som en rullmeny, utan magisk text kanske inte är de bästa

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Har inget att säga om sidan men hur tusan överlever du med priserna du tar? Dessutom inkl moms, wat? Vi tar minst det fyrdubbla exkl...

7900x @ 4,7ghz - 1080ti @ 2100

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av celoz:

Har inget att säga om sidan men hur tusan överlever du med priserna du tar? Dessutom inkl moms, wat? Vi tar minst det fyrdubbla exkl...

Kan inte annat än att hålla med. Är det inte 50% skatt på dessa tjänster?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016

Klarare text, svårt och läsa. Tydligare meny design kanske fetstil? Loggan ej klickbar. Varför ska man skriva in lösenord på nedladdningar?

mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2011

Billiga priser.
"Ominstallation och installation" lite kaka på kaka.
Loggan laddar inte in.
Inga bilder laddar in.

Corsair Air 540 | Asus Z87-PRO | INTEL i7-4770K @ 4,2 ghz| 4x4gb 1600mhz RAM | Zotac 980 AMP! XTREME 4GB | SSD 512GB | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK | OSx + Win 10 pro N 64-bit
---------------------------------------------------------------------------------
Server: Supermicro X7DBP-8 | 2x Intel Xeon E5420 | 16gb ECC | 700w PSU | TS3 | CS:GO | mer i framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

wix ? ser lite hobby ut om man ser användar konto? till wix typsnittet behöver ändras kontaktsidan påminner om notepad snittet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Nevil:

Har precis fått upp hemsidan till mitt företag nu.. Tänkte ni skulle få ge kritik, tips och idéer ? Vad tycker ni ?

www.tech-it.se är adressen..

Jag får upp en märklig dropdown meny under Tjänster & Pris. Den passar inte alls in. Layouten är inte responsiv. Många surfar med mobilen idag, om man sneglar på Asien så kör det nästan uteslutande bara surf på mobilen; Europa är påväg i samma riktning.
Slå ett öga på hur du ska göra det mer responsivt.

Mer bilder. En bild på lite datorporr på startsidan hade inte suttit fel. Visa att du är ett proffs. En blank sidan med ett telefonnummer känns alldeles för simpelt för en kille som bygger och tillhandahåller service för datorer.

Justera dina priser, om du kör med F-skattsedel så är det 60% skatt på dina inkomster exkl. moms. 400-500kr/h är ett mer rimligt pris om du ska kunna överleva. Har du dessutom en lokal du ska betala hyra för så kan du lägga på en hunding till. Om du har F-skattsedel så skriv ut det, samt org. nummer. Du bör också ha en sida med villkor för dina tjänster, om du inte mailar dem till kunde efter att ni haft kontakt.
Personligen tycker jag det känns mer seriöst om du lägger alla korten på bordet redan från start.

Markera mer vilka tider du jobbar. Du har skrivit "Telefontider" på kontakt sidan. Skriv dem också på startsidan, annars är nog risken relativt stor att det börjar ringa 07.00 på morgonen.

Edit:
Såg att det var en Wix site. Vet inte hur mycket du kan göra för att förbättra SEO och layouten :/

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

Spara loggan som png. Nu ser man att den har jpg-komprimering.

xbox live

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2006

Tycker den såg proffsig ut, förutom typsnittet. Satan vad fult det var, byt ut det snälla!

R5-1600X, GA-AB-350M-G3, 16GB DDR4 @ 2666, HD7970, Corsair CX650M Rev2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Filipstad
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av martin_cs:

Snyggt och simpelt. Hade dock valt annat typsnitt i menyn!

Tackar.. Jo, Typsnittet ska ändras, Har dock inte hittat nåt ja gillar riktigt än, Har inte lagt ner allt för mycket tid på sidan än dock, då det är mycket runomkring som ska ordnas också..

Skrivet av Christley:

din logga är inte klickbar och att menyn stannar uppe så länge när du hovrar över den och sen lämnar den stör mig enormt.
sen kanske att menyn inte riktigt ser ut som en rullmeny, utan magisk text kanske inte är de bästa

Nope, Den är inte klickbar, Får fixa de.. Hur menar du "stannar uppe" ? De e ingen rullmeny, har dock inte hittat nåt bra ställe o sätta "nedladdningar" än, Vet inte riktigt hur ja ska göra med den...

Skrivet av celoz:

Hobby atm, företaget är på gång o startas upp.. inga problem med dom priserna, Har inga utgifter så..

Skrivet av Kote:

Kan inte annat än att hålla med. Är det inte 50% skatt på dessa tjänster?

Som sagt bara hobby än, Priserna blir annorlunda bara företaget är startat helt..

Skrivet av Filip-bs:

Klarare text, svårt och läsa. Tydligare meny design kanske fetstil? Loggan ej klickbar. Varför ska man skriva in lösenord på nedladdningar?

Ska fixa klarare text, dock så vill den inte ändra färg när ja väljer en mörkare.. Loggan ska ja fixa klickbar, O lösen på nedladdningar är för att jag lätt ska få tillgång när jag är ute hos kunder, Dock ska den inte va där, Men som ja skrev längre upp, Vet ja inte vart ja ska göra av den riktigt..

mvh

Skrivet av Krullieboy:

Billiga priser.
"Ominstallation och installation" lite kaka på kaka.
Loggan laddar inte in.
Inga bilder laddar in.

Får byta ut kakan..
Hmm, Är det bara för dig loggan inte laddar då ? Har inte hört nån annan som sagt det.. :S

Skrivet av crew seven:

wix ? ser lite hobby ut om man ser användar konto? till wix typsnittet behöver ändras kontaktsidan påminner om notepad snittet.

Wix ja, Har tyvärr inte så stora kunskaper i html, php m.m, Så de fick bli en sån.. Hur såg du användarkontot btw ? Öppnat källkoden? Ska byta typsnitt på alla sidor, bara ja hittar en bra..

Skrivet av KeVVa:

Jag får upp en märklig dropdown meny under Tjänster & Pris. Den passar inte alls in. Layouten är inte responsiv. Många surfar med mobilen idag, om man sneglar på Asien så kör det nästan uteslutande bara surf på mobilen; Europa är påväg i samma riktning.
Slå ett öga på hur du ska göra det mer responsivt.

Mer bilder. En bild på lite datorporr på startsidan hade inte suttit fel. Visa att du är ett proffs. En blank sidan med ett telefonnummer känns alldeles för simpelt för en kille som bygger och tillhandahåller service för datorer.

Justera dina priser, om du kör med F-skattsedel så är det 60% skatt på dina inkomster exkl. moms. 400-500kr/h är ett mer rimligt pris om du ska kunna överleva. Har du dessutom en lokal du ska betala hyra för så kan du lägga på en hunding till. Om du har F-skattsedel så skriv ut det, samt org. nummer. Du bör också ha en sida med villkor för dina tjänster, om du inte mailar dem till kunde efter att ni haft kontakt.
Personligen tycker jag det känns mer seriöst om du lägger alla korten på bordet redan från start.

Markera mer vilka tider du jobbar. Du har skrivit "Telefontider" på kontakt sidan. Skriv dem också på startsidan, annars är nog risken relativt stor att det börjar ringa 07.00 på morgonen.

Edit:
Såg att det var en Wix site. Vet inte hur mycket du kan göra för att förbättra SEO och layouten :/

nedladdningar ska ändras, men som ja skrev längre upp, så vet ja inte riktigt hur ja ska göra med den än.. responsiv ? Hos mig och alla ja skickat länken till funkar de utan problem ?
Mobilsidan är långt ifrån klar, Kommer komma mer på den..

Angående bilder har ja funderat på de, Men har inga bra, O får vänta till sambon kommer hem då de e hon som e mer "fotograf" än jag.. Men de kommer..

Priserna ska som sagt justeras bara företaget är färdig o så, Däremot har ja inga utgifter, än, Så ska kolla på det lite senare.. Villkor kommer det också..
F-skatt och org. nr kommer bara allt är färdigt, Detta är som sagt under uppbyggnad än så länge..

Tiderna får ja kolla på, ska också kolla på hur ja kan få ut informationen på startsidan snyggt..

hur ser ni att det är wix?

Skrivet av xilli:

Spara loggan som png. Nu ser man att den har jpg-komprimering.

Ska kika på de..

Skrivet av Xeno88:

Tycker den såg proffsig ut, förutom typsnittet. Satan vad fult det var, byt ut det snälla!

Typsnittet ska bytas överallt, Så de kommer..

Tack för information, lasta gärna lite mer kritik / info..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Filipstad
Registrerad
Mar 2004

Uppdaterat o gjort om lite nu..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

nop är väl typ patrik5 eller nått va ? står i längst ner vid "loading"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Filipstad
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av crew seven:

nop är väl typ patrik5 eller nått va ? står i längst ner vid "loading"

Aha, Yes.. De stämmer rätt bra.. Har som sagt ingen vidare kunskaper i html / php m.m, Så fick lov o göra en sån där sida.. =/ Men men, Den funkar iaf..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015
Skrivet av Nevil:

Uppdaterat o gjort om lite nu..

Menyvalet "Tjänster och pris" fungerar inte på Android. På telefonen finns inte valet i menyn och på paddan visas bara texten "Nedladdningar" när man väljer det!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götet
Registrerad
Okt 2013

tjänster o pristabellen... de matchar inte med varandra. Känns som radavståndet är 1 pixel mindre per rad för priserna vilket resulterar i att sista radens pris hamnar mitt emellan två priser.

Glöm inte att länka kunden till RUT-avdrag!
Eller lista priserna som de blir EFTER rut-avdrag. Ganska vanligt.

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Filipstad
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av 991tts:

Menyvalet "Tjänster och pris" fungerar inte på Android. På telefonen finns inte valet i menyn och på paddan visas bara texten "Nedladdningar" när man väljer det!

på mobilsidan ska inte priserna finnas med än, Så det är rätt.. Plattan däremot vet ja inte vad de kan va för fel.. nedladdningar är dold nu, Så den ska inte synas alls.. :S

Skrivet av talonmas:

tjänster o pristabellen... de matchar inte med varandra. Känns som radavståndet är 1 pixel mindre per rad för priserna vilket resulterar i att sista radens pris hamnar mitt emellan två priser.

Glöm inte att länka kunden till RUT-avdrag!
Eller lista priserna som de blir EFTER rut-avdrag. Ganska vanligt.

Hmm, Undrar vad de kan va för fel.. hos mig o mina 3 olika datorer visas de rätt.. :S
Rut avdrag ? Får man sånt på IT-support? :S

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015
Skrivet av Nevil:

på mobilsidan ska inte priserna finnas med än, Så det är rätt.. Plattan däremot vet ja inte vad de kan va för fel.. nedladdningar är dold nu, Så den ska inte synas alls.. :S

Hmm, Undrar vad de kan va för fel.. hos mig o mina 3 olika datorer visas de rätt.. :S
Rut avdrag ? Får man sånt på IT-support? :S

Trycker man två ggr på "Tjänster och priser" på paddan syns priserna. Första tryckningen visas texten "Nedladdningar", andra ggr försvinner den texten och prislistan visas. Konstigt!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av Nevil:

Aha, Yes.. De stämmer rätt bra.. Har som sagt ingen vidare kunskaper i html / php m.m, Så fick lov o göra en sån där sida.. =/ Men men, Den funkar iaf..

I ditt fall hade jag nog kört wordpress med nån mall helst om man köper en mall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Filipstad
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av 991tts:

Trycker man två ggr på "Tjänster och priser" på paddan syns priserna. Första tryckningen visas texten "Nedladdningar", andra ggr försvinner den texten och prislistan visas. Konstigt!?

Konstigt ja.. Du har ingen cachad version på paddan ? Har tyvärr inte padda hemma o testa med..

Skrivet av crew seven:

I ditt fall hade jag nog kört wordpress med nån mall helst om man köper en mall.

Mjo, De vore nog kanske nåt, Får kika på de i framtiden när de finns lite mer tid..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2006

Kan bara säga. Googla på free html templates och modifiera en template istället för att köra en webcreator.. Ökar dina kunskaper på IT och du slipper skämmas över att som it konsult använda dig av en creator siter. Dessutom kan du lära dig mer om html och erbjuda mer tjänster som att kunna hjälpa till med företags hemsidor och skapa nya till dom

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ X 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av Neonodia:

Kan bara säga. Googla på free html templates och modifiera en template istället för att köra en webcreator.. Ökar dina kunskaper på IT och du slipper skämmas över att som it konsult använda dig av en creator siter. Dessutom kan du lära dig mer om html och erbjuda mer tjänster som att kunna hjälpa till med företags hemsidor och skapa nya till dom

http://html5up.net/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Nevil:

Tackar.. Jo, Typsnittet ska ändras, Har dock inte hittat nåt ja gillar riktigt än, Har inte lagt ner allt för mycket tid på sidan än dock, då det är mycket runomkring som ska ordnas också..

Nope, Den är inte klickbar, Får fixa de.. Hur menar du "stannar uppe" ? De e ingen rullmeny, har dock inte hittat nåt bra ställe o sätta "nedladdningar" än, Vet inte riktigt hur ja ska göra med den...

Hobby atm, företaget är på gång o startas upp.. inga problem med dom priserna, Har inga utgifter så..

Som sagt bara hobby än, Priserna blir annorlunda bara företaget är startat helt..

Wix ja, Har tyvärr inte så stora kunskaper i html, php m.m, Så de fick bli en sån.. Hur såg du användarkontot btw ? Öppnat källkoden? Ska byta typsnitt på alla sidor, bara ja hittar en bra..

nedladdningar ska ändras, men som ja skrev längre upp, så vet ja inte riktigt hur ja ska göra med den än.. responsiv ? Hos mig och alla ja skickat länken till funkar de utan problem ?
Mobilsidan är långt ifrån klar, Kommer komma mer på den..

Angående bilder har ja funderat på de, Men har inga bra, O får vänta till sambon kommer hem då de e hon som e mer "fotograf" än jag.. Men de kommer..

Priserna ska som sagt justeras bara företaget är färdig o så, Däremot har ja inga utgifter, än, Så ska kolla på det lite senare.. Villkor kommer det också..
F-skatt och org. nr kommer bara allt är färdigt, Detta är som sagt under uppbyggnad än så länge..

Tiderna får ja kolla på, ska också kolla på hur ja kan få ut informationen på startsidan snyggt..

hur ser ni att det är wix?

Ska kika på de..

Typsnittet ska bytas överallt, Så de kommer..

Tack för information, lasta gärna lite mer kritik / info..

Kolla källkoden så ser man att allt är lite fulhackat. Iframe är väl den största tabun efter Tables i webbvärlden.
Sidan är adaptiv, på user-agent det är också en väldigt dålig praxis. En sida ska vara responsiv eller på sin höjd adaptiv beroende på view-port.

Om du inte vill lägga ned så mycket tid på att lära dig HTML/CSS och valfri backend så köp en Wordpress tema som någon redan rekommdnerat. Det kommer se mycket proffsigare ut och du kommer få bättre SEO (Som är viktigt om du vill synas på internet).
Här kan du köpa schyssta teman för en billig peng: http://themeforest.net/

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Filipstad
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Neonodia:

Det förstår jag mycket väl .. Ska kika på wordpress ist..

Skrivet av crew seven:

Tack för tipset..

Skrivet av KeVVa:

Kolla källkoden så ser man att allt är lite fulhackat. Iframe är väl den största tabun efter Tables i webbvärlden.
Sidan är adaptiv, på user-agent det är också en väldigt dålig praxis. En sida ska vara responsiv eller på sin höjd adaptiv beroende på view-port.

Om du inte vill lägga ned så mycket tid på att lära dig HTML/CSS och valfri backend så köp en Wordpress tema som någon redan rekommdnerat. Det kommer se mycket proffsigare ut och du kommer få bättre SEO (Som är viktigt om du vill synas på internet).
Här kan du köpa schyssta teman för en billig peng: http://themeforest.net/

Aah, källkoden vet ja att de syns på, Dock så tror ja inte vanliga "svenssons" kollar sånt, Men man vet ju aldrig..
Absolut är Wordpress ett bättre alternativ, De vet ja, Har dock inte satt mig in i det så mycket, men ska göra ett ordentligt försök när jag får lite mer tid över..
Tack för tipsen och länkarna..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Filipstad
Registrerad
Mar 2004

Sidan ligger nu nere pga gjort om till Wordpress.. Måste dock vänta nån timma eller så för att de ska bli klart hos Loopia..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2006

Härligt. Hojta till om du behöver tips, råd och hjälp.

Skrivet av Nevil:

Sidan ligger nu nere pga gjort om till Wordpress.. Måste dock vänta nån timma eller så för att de ska bli klart hos Loopia..

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Filipstad
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Neonodia:

Härligt. Hojta till om du behöver tips, råd och hjälp.

Haha, De har skitit sig redan.. ^^ Tänkte köra offline grejen med "Web Platform installer 5.0", Men kommer upp "The specified password for user root is not valid, or failed to connect to the database server".. Nånting gick snett i installationen av MySQL Server.. -.-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2006

Kör du installern mot local webserver eller mot webhotell?

Skrivet av Nevil:

Haha, De har skitit sig redan.. ^^ Tänkte köra offline grejen med "Web Platform installer 5.0", Men kommer upp "The specified password for user root is not valid, or failed to connect to the database server".. Nånting gick snett i installationen av MySQL Server.. -.-

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Filipstad
Registrerad
Mar 2004

Local tror ja.. Den ville installera MySQL i installern iaf.. :S