Trådlösa hörlurar till Androidtelefon

Permalänk
Medlem

Trådlösa hörlurar till Androidtelefon

Tänkte slippa sladdar och undrar lite vilka BT-lurar som kan tänkas vara "bäst" Budget runt 2000:- och det viktigaste är bra ljud över BT och helst bra batteritid (över 20 timmar åtminstone)
Har botaniserat på prisjakt, men där ger somliga 10 av 10 och andra 1 av 10 i betyg, vill inte ha bakgrunds-surr eller störningar, "pip" eller så, kommer endast använda BT.
Kommer från ett par trådade Sonylurar för 1500:- med suveränt ljud, men vill ha trådlöst.
Telefonen är en Nexus 6P

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Jag fick ett par Astro A38 i födelsedagspresent alldeles nyss. Ca 2 veckor testande och är förvånad över hur bra dom är. Det är "On Ear" vilket kanske skrämmer lite men det fungerar oförskämt bra, det är brusreducering som tar bort exempelvis motorljud (kört bil i 7h * 2) och gör det hela riktigt trevligt. Ergonomin är "svinbra", alltså.

Ljudkvaliteten är bra, jag är ingen super-ljud-kille men jag har rätt höga krav och upplever det som väldigt bra. Batteritiden vet jag inte riktigt, men på semestern här nu så laddade jag en gång (inför hemresan), minst 25h vid normalt hanterande. (Batteriindikatorn från headsetet till telefonen var aldrig under hälften, men ... den kan ju visa lite optimistiskt?).

Priset är nedsatt för tillfället, dom har legat på 2.400 innan, kolla på prisjakt. Mina kostade ca 1.600 för ett tag sedan (såg frugans banköverföring). På enstaka webshoppar får du dom för ~1.300.

//edit har en iphone 6+ om det spelar roll (bluetooth 3.0)

// https://www.komplett.se/product/858316/datorutrustning/headse...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tror att XTZ Divine är väldigt bra i den prisklassen om det är neutrala lurar du letar och med dsp appen så blir de highend.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag kanske är lite åt foliehatts-hållet men vill man verkligen ha en bluetooth-sändare ett par mm från skallbenet?

Visa signatur

Anton

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag tror att XTZ Divine är väldigt bra i den prisklassen om det är neutrala lurar du letar och med dsp appen så blir de highend.

Tack båda för tips.

Vad är det för app (DSP)? Jag använder uteslutande Goole Play Music. Streamar allt.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonbj:

Jag kanske är lite åt foliehatts-hållet men vill man verkligen ha en bluetooth-sändare ett par mm från skallbenet?

Jovars, 40 minuter sammanlagt om dagen uppdelat i två resor (till och från jobbet) är väl lugnt

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dockland:

Tack båda för tips.

Vad är det för app (DSP)? Jag använder uteslutande Goole Play Music. Streamar allt.

Det finns en korrektionsapp för luren som gör att den blir mer linjär och korrekt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det finns en korrektionsapp för luren som gör att den blir mer linjär och korrekt.

Jag googlade lite på det där, men det verkar bara funka med musik man har på telefonen. Jag streamar allt.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dockland:

Jag googlade lite på det där, men det verkar bara funka med musik man har på telefonen. Jag streamar allt.

Då är de som ett par bra lurar för 1500 men de har potential att uppföra sig som ett par highend lurar om du kör via dspappen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.