Anpassa låsskärmen (android 6.0)

Permalänk
Inaktiv

Anpassa låsskärmen (android 6.0)

Hallå!

Är jag helt bakom flötet eller finns det ingenstans man kan anpassa låsskärmen i android 6.0? Har en nexus 5 med android 6.0.1 och just nu har min flickvän en digital klocka i ansiktet.

Var ändrar jag klockans position?? Tar bort klockan? Eller går det helt enkelt inte?

Tack på förhand,
Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter Avokado:

Hallå!

Är jag helt bakom flötet eller finns det ingenstans man kan anpassa låsskärmen i android 6.0? Har en nexus 5 med android 6.0.1 och just nu har min flickvän en digital klocka i ansiktet.

Var ändrar jag klockans position?? Tar bort klockan? Eller går det helt enkelt inte?

Tack på förhand,
Peter

Går inte o ändra på i stock rom i alla fall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnsson:

Går inte o ändra på i stock rom i alla fall

Det var ju tråkigt...

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Ta bort den går ju iaf, bara att hålla inne och dra till krysset högst upp. Storleken verkar tyvärr fast dock :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av PontusW:

Ta bort den går ju iaf, bara att hålla inne och dra till krysset högst upp. Storleken verkar tyvärr fast dock :/

Det du pratar om gäller hemskärmen, inte låsskärmen som han pratar om

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det du pratar om gäller hemskärmen, inte låsskärmen som han pratar om

Haha, ja det står ju skrivet så ser jag nu!

Permalänk
Inaktiv

Vad är bästa alternativet för att snygga till låsskärmen då, någon custom rom? Eller finns det någon bra "lock screen app"?

Någon som har några bra erfarenheter?

//Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter Avokado:

Någon som har några bra erfarenheter?

Kanske någon av dessa?

https://www.androidpit.com/best-android-lock-screen-apps

Själv kör jag äldre version av Android med TouchWiz och använder Xposed-moduler för att få rätt på begränsningar från Google (i KitKat).

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Kanske någon av dessa?

https://www.androidpit.com/best-android-lock-screen-apps

Själv kör jag äldre version av Android med TouchWiz och använder Xposed-moduler för att få rätt på begränsningar från Google (i KitKat).

Finns Xposed till Android 6.0 också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig