Permalänk
Medlem

Laptop jämförelse

Hej!

Jag har tänkt på att köpa en laptop ett bra tag nu, har letat runt en helt del och det är två olika jag har fastnat för: https://www.komplett.se/k/kcp.aspx?sku=853935&sku=853767

Det enda som egentligen skiljer dessa två är att den dyrare varianten har snäppet bättre processor, det jag då undrar är om det är värt 2000kr extra för att få den processorn.

Jag kommer mestadels använda datorn till att spela spel som CS:GO och WoW, alltså inga jättekrävande spel men att man ändå vill ha en stabil fps. Det kan även hända att jag använder datorn till lite designprojekt som jag håller på med(photoshop) där det är en del rendrering.

Så skulle vara tacksam om någon kunnig kunde ta en titt på dessa två och svara på min fråga: är de 2000 extra kronorna värt det?

Tar även emot andra köptips! Har tänkt med en budget på ca 12 000:-

Tack å bock!

Permalänk
Medlem

enda skillnaden är att du får en lite kraftigare processor.
jag tycker inte att de 2000 extra kronorna är värt en 6700hq framför 6300hq.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tagget:

Hej!

Jag har tänkt på att köpa en laptop ett bra tag nu, har letat runt en helt del och det är två olika jag har fastnat för: https://www.komplett.se/k/kcp.aspx?sku=853935&sku=853767

Det enda som egentligen skiljer dessa två är att den dyrare varianten har snäppet bättre processor, det jag då undrar är om det är värt 2000kr extra för att få den processorn.

Jag kommer mestadels använda datorn till att spela spel som CS:GO och WoW, alltså inga jättekrävande spel men att man ändå vill ha en stabil fps. Det kan även hända att jag använder datorn till lite designprojekt som jag håller på med(photoshop) där det är en del rendrering.

Så skulle vara tacksam om någon kunnig kunde ta en titt på dessa två och svara på min fråga: är de 2000 extra kronorna värt det?

Tar även emot andra köptips! Har tänkt med en budget på ca 12 000:-

Tack å bock!

Då hade jag hellre lagt de extra pengarna på en dator med minst Geforce 970m.
CS:GO lär fungera bra med 960m, WoW är jag osäker på. Men ska du spela moderna FPS spel som Battlefield så räcker inte 960m riktigt till, då får du dra ner på inställningarna rätt ordentligt.

Permalänk
Medlem

För 12 tusen en i7 med ett 960m, kanska kan hitta 970m men jag tvivlar. Märke vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Då hade jag hellre lagt de extra pengarna på en dator med minst Geforce 970m.
CS:GO lär fungera bra med 960m, WoW är jag osäker på. Men ska du spela moderna FPS spel som Battlefield så räcker inte 960m riktigt till, då får du dra ner på inställningarna rätt ordentligt.

okej, så du tycker jag ska försöka hitta en dator med 970 och en i5a istället?

Permalänk
Medlem

4,5kg är ganska mycket att släpa på, min spontana reaktion.
edit: det var 2.5 inte 4.5 my bad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0skis:

4,5kg är ganska mycket att släpa på, min spontana reaktion.

sant, kommer dock inte släpa på den så mycket, den kommer mestadels stå i sommarstugan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tagget:

sant, kommer dock inte släpa på den så mycket, den kommer mestadels stå i sommarstugan.

Det var 2.5, jag förhastade mig lite