Datorn startar om av sig själv hela tiden..

Permalänk
SpelClockers

Datorn startar om av sig själv hela tiden..

Hej...

Lite bakgrunds info till mitt problem:

Igår när jag skulle spela Vanish of Ethan carter eller hur de nu stavas. Så kunde jag inte använda kontrollerna, men jag kunde använda play/pause på tagentbordet. Kunde inte stänga av spelet överhuvudtaget..

Jag tvångsavstängde datorn och sedan när ja startade datorn igen så gjorde den någon repair, jag försökte att återställa den till en tidigare punkt flera gånger, men även ta bort allt helt.

Jag hade då tyvärr inte tid att göra en fabriksåterställning just i det tillfället, som var ett av alternativen.

Så jag stängde av datorn och planen var att nu idag efter jobbet göra en fabriksåterställning.

Men datorn startar om sig av sig själv hela tiden. Datorn kommer till "acer" loggan och sedan startar den om igen.

Jag har provat att trycka på F8, men inget händer..
Klickade nu även på en knapp som man kommer till inställningar för datorn. Men ja fattar noll, det är som rena grekiskan.

Det var Windows 8 när jag köpte datorn, och har ingen skiva. Och när datorn krascha var det Windows 10.

Datorn är en Acer Predator, köpt på Netonnet 2013.. Denna: https://www.netonnet.se/art/dator/stationardator/desktop/acer...

Såhär ser det ut om man trycker på knappen för inställningar: http://i1272.photobucket.com/albums/y388/Anneli_Bergman/BBFF4...

Någon som vet hur jag ska göra?

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Om du har en sån där splash-screen som visar Acer-loggan brukar man kunna trycka på Tab eller liknande för att se vad bios gör i bakgrunden, det kanske kan ge en ledtråd.

Sen enligt din bild så ska du trycka F9 för att ladda in fabriksinställningar för själva BIOSet. Detta påverkar alltså ingen data på din hårddisk.

Du kan även prova SHIFT+F8 för att komma in till uppstartsalternativ för windows.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Printscreen:

Om du har en sån där splash-screen som visar Acer-loggan brukar man kunna trycka på Tab eller liknande för att se vad bios gör i bakgrunden, det kanske kan ge en ledtråd.

Sen enligt din bild så ska du trycka F9 för att ladda in fabriksinställningar för själva BIOSet. Detta påverkar alltså ingen data på din hårddisk.

Du kan även prova SHIFT+F8 för att komma in till uppstartsalternativ för windows.

Ok, ska testa det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
SpelClockers

@Printscreen , testade det du skrev. Men inget av det funkar..

EDIT: menar du i inställningar man ska trycka F9 och de?
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av kristallkrona:

@Printscreen , testade det du skrev. Men inget av det funkar..

EDIT: menar du i inställningar man ska trycka F9 och de?
Skickades från m.sweclockers.com

Ja precis, inne i ditt bios (Det du kallar inställningar) så står det "Press F9 to load default settings". Det kan hjälpa något steg i alla fall.

Och för att komma in i windows uppstarts-inställningar så håll in shift och tryck F8 snabbt och ofta vid uppstart, alltså när acer-loggan visas på skärmen.

Kan Netonnet eller Acer hjälpa dig annars? De kanske har skitlång support

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Printscreen:

Ja precis, inne i ditt bios (Det du kallar inställningar) så står det "Press F9 to load default settings". Det kan hjälpa något steg i alla fall.

Och för att komma in i windows uppstarts-inställningar så håll in shift och tryck F8 snabbt och ofta vid uppstart, alltså när acer-loggan visas på skärmen.

Kan Netonnet eller Acer hjälpa dig annars? De kanske har skitlång support

Ok, har testat det du skrev. Men när jag trycker på F9 så kan ja välja yes eller no. Väljer yes och det händer ingenting.

Testade även shift och F8, funkar inte heller...

Nä, garantin har gått ut och hur kan acer hjälpa mig? Köpte datorn 2013 som sagt.. Har inte kvitto kvar..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
SpelClockers

Problemet är fixat och löst! Nån admin kan låsa denna tråden om ni vill.

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

Hur löste det sig? Jag har själv en acer dator som startar om sig själv av okänd anledning..