Datorn kan ej laddas efter windowsuppdatering

Permalänk
Inaktiv

Datorn kan ej laddas efter windowsuppdatering

Hej goda sweclockers-medlemmar!

Helt plötsligt efter jag startat om datorn pga en windowsuppdatering så kan inte min dator laddas längre. (Fett skumt enligt mig)
Eftersom man måste skruva upp hela skiten, ta bort t-bordet o så för att ta sig till batteriet för att pröva att ta ut det så skippar jag det efter som man förlorar garantin om man öppnar datorn?

Finns det något annat man kan testa? Datorn är helt slut på batteri och behöver en bärbar dator snarast för att jag behöver en bärbar på mitt plugg. Finns det någon som har några tankar eller idéer kring mitt problem?

Värt att nämna är att datorn är en Acer Aspire Nitro

Mycket tacksamt för svar!
MVH

Lergrodan

Edit: Helt klart har jag testat andra laddare.

Permalänk
Medlem

Låter ju skumt, men laddas datorn om du inte har Windows igång då, tex om du stänger av datorn och sen stänger locket och sen ansluter laddaren?

Om likadant så är det nog inte uppdateringen eller Windows som orsakar problemet.
Garantiärende skulle jag tro då...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Har du testat att ansluta datorn till laddaren utan att ha batteriet i?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ggustavsson:

Låter ju skumt, men laddas datorn om du inte har Windows igång då, tex om du stänger av datorn och sen stänger locket och sen ansluter laddaren?

Om likadant så är det nog inte uppdateringen eller Windows som orsakar problemet.
Garantiärende skulle jag tro då...

Datorn laddas ej när den är avstängd heller, och går såklart inte heller att starta alls för laddarn ger inte datorn ström. Jag antar att det är något fel vid anslutningen så jag ska ringa Acer support och skicka in den på garanti.

Skrivet av saturday_sun:

Har du testat att ansluta datorn till laddaren utan att ha batteriet i?

Det har jag inte testat för vill inte skruva upp datorn och tappa garantin. Man måste ta bort tangentbord och massa saker för att nå batteriet.. Men ska som sagt skicka in datorn så mitt problem kommer lösa sig till slut.

Permalänk

du antyder att du inte vill öppna pga garantin. det innebär väl att du har garanti kvar? Det låter som en ganska klockrent garantiärenden i mina öron; att en dator slutar ladda. Borde inte vara några konstigheter att ta den till stället du köpte den och reklamera eller få den utbytt.
För du har väl gjort en backup på din data?!