Problem med K-lite codec pack till Windows 10 i Windows 10

Permalänk

Problem med K-lite codec pack till Windows 10 i Windows 10

jag har alltid kört med k-lite pack men när jag installerade det på min bärbara med windows 10 så funkade det inge bra. provade ett par mp4 filer och bilden hackade och det var dåligt ljud både med wmp och mpc.

filerna funkar fint med samma pack på min stationära dator med windows 7.
jag provade först det senaste k-lite packet 11.9 och sen provade jag det som jag har installerat på min stationära dator, 9.8 versionen.

är det någon annan som har haft samma strul?
jag har ingen lust att sitta och plocka hem enskilda codecs utan jag vill ha ett pack som funkar.
ace finns ju fortfarande. hur är det nu för tiden? jag har bara haft strul med det tidigare innan jag började med k-lite.

och jag känner till vlc så ni vet

Permalänk
Medlem

@Spac3man: VLC media player

Permalänk
Medlem

Kan ju prova CCCP eller så plockar du bara hem MPC-HC och madVR.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Kan ju prova CCCP eller så plockar du bara hem MPC-HC och madVR.

jag behöver kunna klippa i wmv-filer och jag vill inte behöva konvertera mina filer.
så jag behöver nog ett pack. så detta cccp: det verkar inte vara så stort som k-lite.
man kanske ska prova ace först..

Permalänk
Medlem

Vet inte hur Shark007 är nu för tiden, men förr var det ganska OK. Men jag tror man får se upp vad man klickar OK på i installationen.....

Permalänk
Medlem

Codec pack var längesedan man använde MPC-HC + madVR och rarfilesource så slipper man packa upp det man ska se.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

@Tauri:

Exakt. Trodde inte det fanns codec-pack längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spac3man:

jag behöver kunna klippa i wmv-filer och jag vill inte behöva konvertera mina filer.
så jag behöver nog ett pack. så detta cccp: det verkar inte vara så stort som k-lite.
man kanske ska prova ace först..

Vad betyder att du behöver kunna klippa wmv-filer exakt?

Och ska man installera några externa codecs idag så är det lav filters som gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tauri:

Codec pack var längesedan man använde MPC-HC + madVR och rarfilesource så slipper man packa upp det man ska se.

Hur installerar man dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Hur installerar man dem?

Denna guide är riktigt bra, eller iaf var den det, den uppdateras tydligen inte längre, under spoiler ligger guiden. Rekommenderar även mpc-be över hc, men är lite av en smaksak.

http://myanimelist.net/forum/?topicid=516729

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Vad betyder att du behöver kunna klippa wmv-filer exakt?

Och ska man installera några externa codecs idag så är det lav filters som gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

klippa ut tex 1 minut av ett 10 minuters klipp

Permalänk

så det är ingen annan som har haft problem med uppspelning av filer i windows 10?

Permalänk
Medlem

Antagligen orkar din laptop inte driva runt klippen. Har du kollat vad din processor användning ligger på när du spelar upp ett klipp?

Permalänk
Skrivet av dksomese:

Antagligen orkar din laptop inte driva runt klippen. Har du kollat vad din processor användning ligger på när du spelar upp ett klipp?

nej det har jag inte kollat. hur?
det funkade ju när jag körde med windows7..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spac3man:

nej det har jag inte kollat. hur?
det funkade ju när jag körde med windows7..

Aktivitetshanteraren. kolla efter CPU samtidigt som du spelar upp ett klipp

Permalänk
Skrivet av dksomese:

Aktivitetshanteraren. kolla efter CPU samtidigt som du spelar upp ett klipp

så här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spac3man:

ja helt rätt. Det jag kan se nu är ju att din CPU jobbar för allt vad den har och det är därför klippet laggar. För att inte klippet ska lagga tror jag men behöver ligga under 80% på CPU´n så din dator är lite slö.

EDIT. Detta kan fixa ditt problem.

1. Gå till Start
2. tryck alla Appar
3. leta upp K-Lite Codec Pack
4. Öppna mappen K-lite codec pack
5. Tryck på LAV Video
6. Nu ska du ändra en inställning enligt bilden till något som är Available.

7. Spara inställningarna och prova igen att spela upp något klipp med K-lite codec pack.
8. vad hände funkar det?

Permalänk
Skrivet av dksomese:

ja helt rätt. Det jag kan se nu är ju att din CPU jobbar för allt vad den har och det är därför klippet laggar. För att inte klippet ska lagga tror jag men behöver ligga under 80% på CPU´n så din dator är lite slö.

EDIT. Detta kan fixa ditt problem.

1. Gå till Start
2. tryck alla Appar
3. leta upp K-Lite Codec Pack
4. Öppna mappen K-lite codec pack
5. Tryck på LAV Video
6. Nu ska du ändra en inställning enligt bilden till något om är Available.
http://forumbilder.se/F8UPB/skarmklipp.PNG
7. Spara inställningarna och prova igen att spela upp något klipp med K-lite codec pack.
8. vad hände funkar det?

men jag har inte k-lite längre då alla har sagt att man inte behöver det.
jag gjorde en clean install och jag har inte installerat k-lite på den ännu.
vad kan jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spac3man:

men jag har inte k-lite längre då alla har sagt att man inte behöver det.
jag gjorde en clean install och jag har inte installerat k-lite på den ännu.
vad kan jag göra?

Jo det är klart du kan använda den. Nu får du ta och ladda ner det igen. Finns ju ingen bättre media spelare.

Permalänk
Skrivet av dksomese:

Jo det är klart du kan använda den. Nu får du ta och ladda ner det igen. Finns ju ingen bättre media spelare.

använder du k-lite? alla har ju sagt att det är stenåldern och att man ska köra utan nu..

Permalänk
Medlem

Det räcker fint med enbart MPC-HC och ingenting annat. https://mpc-hc.org/

Har ännu inte råkat på någon fil som inte kan spelas upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spac3man:

använder du k-lite? alla har ju sagt att det är stenåldern och att man ska köra utan nu..

Ja.
stenåldern? bullshit.. kommer nya uppdateringar var vecka och jag vet ingen annan mediaspelare som fungerar lika bra som K-lite.

Din rubrik är att du har problem med K-lite codec pack och sen använder du inte ens det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Det räcker fint med enbart MPC-HC och ingenting annat. https://mpc-hc.org/

Har ännu inte råkat på någon fil som inte kan spelas upp.

det är typ samma sak som K-lite

Permalänk
Skrivet av dksomese:

Ja.

sluta haka upp dig på vad folk säger... stenåldern? bullshit.. kommer nya uppdateringar var vecka och jag vet ingen annan mediaspelare som fungerar lika bra som K-lite.

Antigen löser du ditt problem genom laddar ner K-lite och följer min guide eller så skiter du i det. jag försöker bara hjälpa dig men om du inte gör som jag säger så kan jag inte hjälpa dig.

Din rubrik är att du har problem med K-lite codec pack och sen använder du inte ens det?

jag bara frågade, ta det lungt.

jag uppgraderade mitt windows 7, som jag hade k-lite på, till win10 och det var då jag upptäckte detta fel, därav hänger jag kvar på denna tråd.
och om jag skriver om detta i en annan tråd/skapar en ny tråd så kommer ägarna till sidan bli arga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spac3man:

jag bara frågade, ta det lungt.

jag uppgraderade mitt windows 7, som jag hade k-lite på, till win10 och det var då jag upptäckte detta fel, därav hänger jag kvar på denna tråd.
och om jag skriver om detta i en annan tråd/skapar en ny tråd så kommer ägarna till sidan bli arga

Okej