Rise of the Tomb Raider kan bli först ut med DirectX 12

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Den enda ärliga recensenten? Han som tittade på en handful vänner och kom fram till att majoriteten av alla som köpte The Witcher 3 tyckte illa om det. Det framstår mindre som ärlighet och mer som brist på intelligens. Att han själv inte gillade spelet säger jag dock inget om, smaken är olika, men han uttrycker sig inte speciellt väl heller.

Man måste inte uttrycka sig som en välkammad kostymnisse för att tala sanning eller ha rätt i det man säger.

Brist på intelligens för att hans vänner ogillade Witcher 3 eller vad är det du säger? Witcher 3 är dåligt utanför sin Story och Dialoger. Likadant MGS5.

Tröttnade på MGS5 efter några timmar, kändes fattigt. Halvdan AI, massa filler missions och repetition. Witcher 3 köpte jag via GOG och har nog inte spelat längre än till man spelat som Ciri, tröttnade på att bara klicka på leftclick i flera timmar, i Death March.

Tomb Raider är väldigt, kort, innehållsfattigt och instängt och linjärt. Spelet borde vara lite mer öppet och inte ha så sjukt mycket scriptande. Allt är förövrigt extremt simplifierat så att Tant Agda, 73, kan spela. Linjära spel har ingen replay-value så det känns inte riktigt värt att lägga uppemot 600 kr på spel som håller <6h.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Skrivet av Lothbrok:

Tråkigt bara att ett såpass dåligt spel ska (av någon anledning) ha stöd för DX12.

Och har inte Ashes of the Singularity redan DX12 sedan länge?

Varning, lite svordomar.
https://www.youtube.com/watch?v=cSHMGsxR1Ko

Skitbra recension, visst Tomb Raider är väldigt linjärt och går inte att jämföra med tex Skyrim där man har i princip full frihet men trots det tycker jag Tomb Raider är bra.

Likaväl som spel med full frihet inte funkar för alla så funkar inte linjära spel för alla, för mig funkar båda speltyperna om spelen har bra story, bra grafik och bra kontroller.

Kan nämna ett till linjärt spel som jag verkligen gillade och det var Mirrors Edge och jag kommer definitivt köpa Mirrors Edge 2 så fort det släpps nu i vår.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB