Permalänk
Medlem

Låg FPS CSGO

Har överklockat min dator till 4.5GHz har den stabilt nu. men jag har så jäkla låg fps i CSGO jag undrar varför är min processor och grafikkort så dåliga?

Kör allt på low inga FXA på eller nåt har även en 144Hz skärm.

min fps ligger runt mellan 150 till 200 men kan droppa ibland till 120!

min launch option är -freq 144 -noforcemparms -noforcemaccel - -novid -console -threads 4 -high -nod3d9ex

snälla kan nån förklara eller hjälpa mig få en stabilare fps! Jag tror att mina inställningar är på high automatiskt då spelet ingame ser bra ut ser inte alls ut som det är low min upplösning 1280X960 black bars.

jag hade runt 300 fps innan revolver update är det csgo som är felet eller min dator? tacksam för all hjälp jag kan få.

specs.

In Win 703 Midi Tower
Cooler Master Seidon 120V V2
Asus A88X-PRO
AMD Athlon X4 860k Black Ed. Socket-FM2+
HyperX Savage DDR3 1600MHz 8GB
Kingston SSDNow V300 120GB
Gainward GeForce GTX 960 2GB
Corsair CX 430M, 430W PSU

Visa signatur

Favoritcitat:
If you are first, you are first. If you are second.....
you are nothing.

Bill Shankly Liverpool Legend.

Permalänk
Medlem

Det finns otaliga såna här trådar mannen! sök lite innan du gör en tråd!
Detta är ett känt fenomen och fps'en är horribel nu det kan vi skylla på valve!

Permalänk
Medlem

@120hz: Jasså så det finns ingen fix? det är inte min hårdvara då?

Visa signatur

Favoritcitat:
If you are first, you are first. If you are second.....
you are nothing.

Bill Shankly Liverpool Legend.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ockeh:

@120hz: Jasså så det finns ingen fix? det är inte min hårdvara då?

Nej tyvärr det finns ingen fix.. en del sitter med värsting riggar och har låg ostabil fps i alla fall...
Dessa updates som valve har kommit med på sista tiden har gjort att cs-go är ostabilt överlag! tyvärr..

Permalänk
Medlem

Du använder flera tveksamma launch-options så det kan vara värt att se över.

Permalänk
Medlem

Inte så att din processor är för kass helt enkelt? Även om du har clockat den.
Jag är inte säker på mitt påstående, bara ett förslag typ.
Känns ju dock som det borde gå att ligga på 300 (antar att du satsar på den fps) med dina specs ändå.

Permalänk
Medlem

@Noobenu: ja precis hade runt 300 fps innan revolver update

Visa signatur

Favoritcitat:
If you are first, you are first. If you are second.....
you are nothing.

Bill Shankly Liverpool Legend.

Permalänk
Medlem

@samots: Vad är det jag skall ta bort eller ändra då?

Visa signatur

Favoritcitat:
If you are first, you are first. If you are second.....
you are nothing.

Bill Shankly Liverpool Legend.

Permalänk
Medlem

Ta bort -high från launch options och -nod3d9ex ställ sedan in grafikinställningarna manuellt i spelet efter att du kikat över så inte msaa,shadows,vsync är på eller fxaa, och håll textures på medium så ska det nog funka bättre med spelet.

Ändra även i nvidias inställningar att grafikkortet ska hålla sig efter max prestanda om du inte gjort det i drivrutinerna.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Avstängd

måste vara din processor som är för klen, cs go är ju ett cpu spel.
150-200 är inte så dåligt med den. Skaffa dig en begagnad 2500k eller liknande och ett moderkort för under 1000 lappen klocka till 4.5 så lär du få 300 stabilt.
testa
Får 300-400 med 2600k o 660 i 4.4ghz
och samma med 2600k o 980 ti

Det här med revolver update förstår jag mig inte på, har själv inte fått några problem eller känner någon som har fått problem med det.

Permalänk

datorn i sign(i7 stock @ 3GHz, 8gb dualcannel, 6970 @ 950mhz) och jag har mellan 270 och 300FPS

spelet rullar som valve ställde in det när jag installerade det utan vsync och aa på x2(var x8 tillen början, då dippade ner till 210)

testade det nyss

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Configs ligger på ny plats sen update, så kopiera dina filer video.txt,config.cfg från ...\Counter-Strike Global Offensive\csgo\cfg
Till:
...\Steam\userdata\<YOURID>\730\local\cfg
Lycka T

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

@Ockeh: Är det stavfel med det extra bindesträcket vid -novid?

-high, varför ändrar du spelets prioritet till hög? Det kan ge bättre resultat men det kan lika gärna bli till det sämre. Default brukar vara bäst men testa dig fram.

-threads, samma här varför ändra default. Det har blivit någon slags standard för cs:go-spelare att använda -high och threads 4 men jag är tveksam över om majoriteten ens har testat hur det påverkar spelet.

-nod3d9ex, är den här relevant?

-noforcemparms och -noforcemaccel ska inte vara relevanta om man använder raw_input.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryckarn34:

måste vara din processor som är för klen, cs go är ju ett cpu spel.
150-200 är inte så dåligt med den. Skaffa dig en begagnad 2500k eller liknande och ett moderkort för under 1000 lappen klocka till 4.5 så lär du få 300 stabilt.
testa
Får 300-400 med 2600k o 660 i 4.4ghz
och samma med 2600k o 980 ti

Det här med revolver update förstår jag mig inte på, har själv inte fått några problem eller känner någon som har fått problem med det.

Haft stabila 300 innan den updaten och då var min Processor bara klockad till 4.0ghz

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Favoritcitat:
If you are first, you are first. If you are second.....
you are nothing.

Bill Shankly Liverpool Legend.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samots:

@Ockeh: Är det stavfel med det extra bindesträcket vid -novid?

-high, varför ändrar du spelets prioritet till hög? Det kan ge bättre resultat men det kan lika gärna bli till det sämre. Default brukar vara bäst men testa dig fram.

-threads, samma här varför ändra default. Det har blivit någon slags standard för cs:go-spelare att använda -high och threads 4 men jag är tveksam över om majoriteten ens har testat hur det påverkar spelet.

-nod3d9ex, är den här relevant?

-noforcemparms och -noforcemaccel ska inte vara relevanta om man använder raw_input.

-Novid tar bort videon som spelas när du startar csgo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Favoritcitat:
If you are first, you are first. If you are second.....
you are nothing.

Bill Shankly Liverpool Legend.

Permalänk
Medlem

@Ockeh: DU skrev: min launch option är -freq 144 -noforcemparms -noforcemaccel - -novid -console -threads 4 -high -nod3d9ex

Det är ett extra bindestreck mellan -noforcemaccel och -novid. Det var det jag undrade över så inte det extra bindestrecket finns med bland dina launch options, men jag gissar att det är ett skrivfel som råkat komma med i forumet.