Permalänk

Dllhost.exe minnesfel

Hej,
jag har nu i ca en vecka haft problem med att det helt slumpmässigt dyker upp ett meddelande som säger "dllhost.exe - Programfel"

ibland är addresserna olika men dom brukar oftast vara 4 nollor eller mer. Har testat att göra operativsystemsfilskanning, minnesdiagnostisik och slutligen ta ut och sätta i stickorna igen. Både minnesdiagnostisiken och operativsystemsfilskanningen hittade inga fel. Jag kör 2x4GB Corsair Vengance 1600 Mhz DDR3, Felmeddelandet påverkar inga program som jag arbetar/kollar i, så det kanske har att göra med bakgrundsprocesser?

Är tacksam för alla tips och tricks, och hör av er om det är något mer du behöver veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_glizer:

Hej,
jag har nu i ca en vecka haft problem med att det helt slumpmässigt dyker upp ett meddelande som säger "dllhost.exe - Programfel"http://i.imgur.com/onVzZJx.png
ibland är addresserna olika men dom brukar oftast vara 4 nollor eller mer. Har testat att göra operativsystemsfilskanning, minnesdiagnostisik och slutligen ta ut och sätta i stickorna igen. Både minnesdiagnostisiken och operativsystemsfilskanningen hittade inga fel. Jag kör 2x4GB Corsair Vengance 1600 Mhz DDR3, Felmeddelandet påverkar inga program som jag arbetar/kollar i, så det kanske har att göra med bakgrundsprocesser?

Är tacksam för alla tips och tricks, och hör av er om det är något mer du behöver veta.

Perform system file checker:
Right click CMD → run as admin → sfc /scannow

Full scan with Malwarebytes:
Malwarebytes' Anti-Malware: Malwarebytes

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Orici:

Perform system file checker:
Right click CMD → run as admin → sfc /scannow

Full scan with Malwarebytes:
Malwarebytes' Anti-Malware: Malwarebytes

Thanks for the fast response but...
I performed a scan with malwarebytes today no threats found, also did an sfc scan and same story there...