Inloggningsfel: användaren har inte beviljats begärd inloggningstyp på den här datorn

Permalänk
Medlem

Inloggningsfel: användaren har inte beviljats begärd inloggningstyp på den här datorn

Har en gammal stationär dator som jag via nätverket kan komma åt via min laptop.

Har också en ny dator, där jag kan se alla datorer i nätverket, men när jag försöker komma åt den gamla datorn via den nya så står det:
"Inloggningsfel: användaren har inte beviljats begärd inloggningstyp på den här datorn".

Vad kan detta bero på och hur åtgärdar man det?

Hittade denna tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/386917-sa-har-fixar-du-natverksbehorighet

Dessvärre är jag inte så hjälpt av denna. Det står något om att välja "Lokal Säkerhetsprincip", men det finns inte under mina Administrationsverktyg.

Sedan kan man ju undra hur jag fortfarande kan komma åt den gamla stationära datorn via min laptop, utan att för den skull göra något i "Lokal Säkerhetsprincip" (som jag inte har). Så om jag kan nå gamla datorn via min laptop så är det ju lite konstigt att jag får felmeddelandet då jag försöker ansluta via min nya dator. Är det någon inställning jag behöver göra i den nya datorn?

Permalänk
Vila i frid