Permalänk
Medlem

To the Moon

Jag blev rekommenderad detta av en bekant, då jag behövde en lättare upplevelse efter att ha plöjt igenom Witcher 3 och dess expansion. Observera att spelet just nu inte ens går på 20:- under Steams rea (fram till 12/2).

Synopsis är som följer, via utvecklaren Freebird Games: "There exists a technology that allows doctors to weave artificial memories, such that a patient can request attempts to alter their mind, and wake up with memories of things that didn’t actually happen.

However, since these new memories are permanent, the conflict between them and the existing authentic memories clash in such a way that it ceases the person’s ability to properly function.

Thus, the operation is only done to people on their deathbeds, to fulfill what they wish they had done with their lives… but didn’t."

Spelmässigt är det väldigt, väldigt simpelt. Lite som ett förenklat äventyrspel i RPG-format. Det är storyn som är viktigast, och den är medryckande som tusan. Under dom fyra timmar jag spenderade med spelet satt jag och storbölade under hälften av den tiden. Musiken och handlingen drar, hugger, och masserar hjärtat.

Det kan svänga lite obehagligt mellan komik och drama, vilket inte träffar klockrent hela tiden. Och själva spelelementet är mer som en transportsträcka till nästa vinjett i storyn. Det förtar inte upplevelsen, tacksamt nog.

Något mer vill jag inte säga. Storyn måste upplevas utan någon mer förhandsinfo.

Enkel grafik som döljer en djup berättelse.

Jag länkar in trailern också, för att ge ett smakprov på soundtracket.

Ni som spelat, fyll gärna i med egna tankar.

Permalänk
Medlem

@Yonie:
Det där spelet ser mysigt ut, tack! kostade endast 1.99

Visa signatur

korWWW

Permalänk

Nu är det några år sedan, men jag blev väldigt berörd av det när jag spelade det. Fantastiskt att man kan skapa en så gripande berättelse och framkalla känslor med så enkla medel. Musiken är också otroligt vacker. Kan definitivt rekommendera det, oavsett om det är fullpris eller nedsatt.

Permalänk
Medlem

Spelade igenom idag, riktigt bra spel! Tack!

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Har haft detta liggande utan att ha kört det, men blev pepp på att dra igång det när jag läste det här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelo:

Spelade igenom idag, riktigt bra spel! Tack!

Det lustiga är ju just att det inte är särskilt mycket spel. Mycket handling och story, ja, men väldigt ytliga spelelement. Tacksamt nog förtar det inte upplevelsen-- snarare tvärtom för mig.