EVGA 980 TI Hybrid, liten recension

Permalänk
Medlem

EVGA 980 TI Hybrid, liten recension

Hej,

Installerade ett EVGA Hybrid igår och körde några vändor i Heaven benchmark max inställningar 1080P.
Idle temps ligger på 21 grader och efter 1 timme i Heaven på 37 grader!!!
95 i medel fps efter ett Benchmark och allt funkar bra.

Ljudmässigt så låter inte pumpen på mitt överhuvudtaget vilket är lite tur. Andra har haft otur. VRM fläkten är helt tyst.
Dock så låter 120mm fläkten rätt så mycket när den är kopplad till grafikkortet som det är tänkt.
Kommer att lösa detta med att koppla den till 7V på moderkortet. Kanske annan fläkt, får se.
Byggkvaliteten ser väldigt bra ut. Kommer mycket varmluft ur radiatorn vilket påvisar bra kontakt med GPU.

Nu skall man bara låsa upp biosen och klocka upp det!

Permalänk
Medlem

@kiario: vad har du för rumstemperatur?

Erik

Permalänk
Medlem

Kan inte ha vart varmt i ditt rum vid testet

Har du överklockat ö.h.t och vad har du för resterande komponenter?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Har ett likadant, ligger runt 26°c i idle och 65°c (med fläkten på 600rpm) efter ett par timmars belastning, med en rumstemperatur på 22°c.

Jag bytte fläkten och kopplade den till moderkortet, hör inte ett knyst från grafikkortet efter det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Gigabyte Z170X-UD3 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2400Mhz | EVGA GTX 980Ti Hybrid | Samsung 950 PRO 256GB | Noctua NH-D15 | EVGA G2 750 | Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Hej,

20 grader i rummet. Inte ö-klockat ännu.
Begränsade medföljande fläkt till 7V och det blir 44 grader vid belastning.
Tycker den fortfarande låter lite för mycket. Bytte till en Aerocool DS 120(7V) och det blev 53 grader. Då låter det inget.

Skall prova med lite andra fläktar jag har liggande.

Har en 4930K 4.5Ghz 1200W bequiet. I en Corsair 540 låda.
140mm Aerocool DS fläktar vilka jag tycker är tystaste på marknaden. Och en Corsair H110 för CPU(med aerocool fläktar). CPU ligger runt 40 gradet också i testet.