Tips på ljudböcker, tack!

Permalänk
Medlem

Tips på ljudböcker, tack!

Hej!
Pendlar ganska långt till jobbet varje dag och brukar lyssna på ljudböcker, men mitt bibliotek börjar sina och vänder mig därför till er för tips!
Har lyssnar på:
Lee Childs böcker om jack reacher. Gillade skarpt
Michael Connolys olika, blev bättre och bättre ju fler jag lysnsade på
Några Jo Nesboe helt ok
och dom 3 första i serien om det mörka tornet av stephen king. Seg början, men sen väldigt bra

Någon som har liknande smak och kan tipsa om böcker?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av strangelovee:

Hej!
Pendlar ganska långt till jobbet varje dag och brukar lyssna på ljudböcker, men mitt bibliotek börjar sina och vänder mig därför till er för tips!
Har lyssnar på:
Lee Childs böcker om jack reacher. Gillade skarpt
Michael Connolys olika, blev bättre och bättre ju fler jag lysnsade på
Några Jo Nesboe helt ok
och dom 3 första i serien om det mörka tornet av stephen king. Seg början, men sen väldigt bra

Någon som har liknande smak och kan tipsa om böcker?

Gillar du fantasy kan jag skarpt rekommendera witcher böckerna, den uppläsaren var en av de bättre jag lyssnat på! Mer i din stil kanske Hamilton böckerna vore något?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alla från Lars Kepler rekommenderas starkt!
Har lyssnat på några från Nesbö och gillade dessa.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Jag lyssnar själv på ljudbok från när jag backar ut bilen i garaget 06:15 till 16:00 när jag parkerar den där igen.
Sitter som konstruktör så det passar perfekt.

Här är mina två favoriter:

https://www.storytel.se/stjarnklart-bok-20831
Svenska befolkningen vaknar en dag strömlösa och strömen verkar inte komma tillbaka.
Riktigt bra ljudbok.

https://www.storytel.se/the-martian---ensam-pa-mars-bok-30452
Med lite tur har du inte sett filmen för denna bok är fantastisk, handlar om Mark Watney som råkar bli lämnad kvar vid ett nasauppdrag på Mars

Permalänk
Medlem
Skrivet av strangelovee:

Hej!
Pendlar ganska långt till jobbet varje dag och brukar lyssna på ljudböcker, men mitt bibliotek börjar sina och vänder mig därför till er för tips!
Har lyssnar på:
Lee Childs böcker om jack reacher. Gillade skarpt
Michael Connolys olika, blev bättre och bättre ju fler jag lysnsade på
Några Jo Nesboe helt ok
och dom 3 första i serien om det mörka tornet av stephen king. Seg början, men sen väldigt bra

Någon som har liknande smak och kan tipsa om böcker?

Böcker av David Baldacci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Jag lyssnar själv på ljudbok från när jag backar ut bilen i garaget 06:15 till 16:00 när jag parkerar den där igen.
Sitter som konstruktör så det passar perfekt.

Här är mina två favoriter:

https://www.storytel.se/stjarnklart-bok-20831
Svenska befolkningen vaknar en dag strömlösa och strömen verkar inte komma tillbaka.
Riktigt bra ljudbok.

https://www.storytel.se/the-martian---ensam-pa-mars-bok-30452
Med lite tur har du inte sett filmen för denna bok är fantastisk, handlar om Mark Watney som råkar bli lämnad kvar vid ett nasauppdrag på Mars

Ska undersökas! även jag sitter som konstruktör, men har upptäckt att om man lyssnar när man ritar så vet man aningen inte vad man hört eller vad man ritat senaste timmen ibland=)

Tack för övriga tips också, David skriver också om någon ensam "hjälte" likt jack reacher va? har nog lyssnat på någon av honom, Kamelklubben va?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

https://www.storytel.se/the-martian---ensam-pa-mars-bok-30452
Med lite tur har du inte sett filmen för denna bok är fantastisk, handlar om Mark Watney som råkar bli lämnad kvar vid ett nasauppdrag på Mars

Jag läste boken och gillade den skarpt. Sen började jag lyssna på den för att jag hade hört att ljudboken (den engelska) skulle vara bra uppläst. Det slutade med att jag lyssnade på hela.

Riktigt bra bok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strangelovee:

Ska undersökas! även jag sitter som konstruktör, men har upptäckt att om man lyssnar när man ritar så vet man aningen inte vad man hört eller vad man ritat senaste timmen ibland=)

Tack för övriga tips också, David skriver också om någon ensam "hjälte" likt jack reacher va? har nog lyssnat på någon av honom, Kamelklubben va?

David Baldacci har olika serier av böcker, Kamelklubben är först i ena serien. Det du refererar till som är typ Jack Reacher så är hans serie om John Puller.

Du kan kolla in vilka böcker han skrivit samt till vilken serie de hör och även en eller två meningar om huvudrollspersonerna här:

https://sv.wikipedia.org/wiki/David_Baldacci

Jag rekommenderar honom starkt, hans böcker är rena rama bladvändare

Annars kan du kolla in Jörn Lier Horst, hans böcker är lite som Jo Nesbö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strangelovee:

Ska undersökas! även jag sitter som konstruktör, men har upptäckt att om man lyssnar när man ritar så vet man aningen inte vad man hört eller vad man ritat senaste timmen ibland=)

Tack för övriga tips också, David skriver också om någon ensam "hjälte" likt jack reacher va? har nog lyssnat på någon av honom, Kamelklubben va?

Blir mycket att man får spola tillbaka för att hänga med vad som händer i boken.
Lyssnar på "jordens väktare" handlar om några miljöaktivister som ska bomba alla som förstör miljön, har inte fastnat jättemycket för denna så det går rätt bra att jobba till denna

Har inte lyssnat på Jack reacher, ska undersöka detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av strangelovee:

och dom 3 första i serien om det mörka tornet av stephen king. Seg början, men sen väldigt bra

Någon som har liknande smak och kan tipsa om böcker?

Varför bara de tre första? Alla finns ju, jag är femte nu tror jag, och de är fortfarande bra! Kan vara lite småsega ibland kanske, men det är perfekt om man inte kan lyssna till 100%. Om jag missar 5 minuter någon gång så spolar jag inte tillbaks, det ger sig snabbt av sammanhanget i alla fall

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazzie:

Varför bara de tre första? Alla finns ju, jag är femte nu tror jag, och de är fortfarande bra! Kan vara lite småsega ibland kanske, men det är perfekt om man inte kan lyssna till 100%. Om jag missar 5 minuter någon gång så spolar jag inte tillbaks, det ger sig snabbt av sammanhanget i alla fall

Har för mig att jag läste att dom inte skulle spela in fler efter de 3 första böckerna, måste undersökas. Är ju ganska många timmar i dom där böckerna

Visa signatur