Fråga om elektroniskt kvitto

Permalänk

Fråga om elektroniskt kvitto

Fungerar beställningsbekräftelsemailet som ett kvitto? Där står allt om ordern (vad jag köpte, ordernr, vad jag betalade, mitt namn osv). Syftar alltså på innehållet i mailet. Det gäller Dustin i detta fall.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det är bara en bekräftelse på lagd order.
Du får en följesedel som jag tror fungerar som kvitto. Sist var det så.

Permalänk
Sötast

Nix, tyvärr hjälpte det inte att du lyckades lägga en order på en felaktigt prissatt produkt

Permalänk

@tcntad:

Okej tack för svaret!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JesusIsTheTruth:

Fungerar beställningsbekräftelsemailet som ett kvitto? Där står allt om ordern (vad jag köpte, ordernr, vad jag betalade, mitt namn osv). Syftar alltså på innehållet i mailet. Det gäller Dustin i detta fall.

Nej, det är inte ett kvitto. Men vad ska du ha kvittot till? Om du ska reklamera så räcker det att du kan göra det troligt att varan är köpt hos Dustin. Då räcker ordernr osv som referens. Sedan borde man även kunna kontakta Dustin och få en kopia på kvittot till en order om du behöver det för bokföring eller något annat.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Nätshopping är lite speciellt då man oftast inte får några fysiska kvitton från försäljaren om man har konto hos stället man köper på, då det finns ett ordernr på alla ordrar man handlar hos dom så fungerar det som kvitto och finns bara på typ mina sidor på deras site

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesusIsTheTruth:

Fungerar beställningsbekräftelsemailet som ett kvitto? Där står allt om ordern (vad jag köpte, ordernr, vad jag betalade, mitt namn osv). Syftar alltså på innehållet i mailet. Det gäller Dustin i detta fall.

Ja det fungerar i dom flesta fallen.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233