Systemkrav för Hitman hittar ut på Steam

Permalänk
Medlem

Dem har ju valt att stycka upp spelet i episoder så det kommer ju hur som helst inte bli något köp.
Var riktigt taggad innan när dem pitchade det tidigt... not so much längre.

EDIT: Anledningen till att jag är missnöjd med hela uppstyckningen av spelet är för att det är en efterkonstruktion som publishern kommit på när spelet försenats. Spelet har alltså inte designats med episoder i åtanke.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Du påpekar felet med att det är 770 och 290, men inte när samma sak gäller cpu, sedan när jag poängterar det påstår du att cpu inte spelar någon roll.

Kort sammanfattat det jag menar: CPUerna är orelevanta i detta läget. Ointressant för mig att du påpekar det.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Kort sammanfattat det jag menar: CPUerna är orelevanta i detta läget. Ointressant för mig att du påpekar det.

Fel igen, cpu är inte irrelevanta alls. Spelet har inte släppts ännu så hur mycket cpu prestanda Hitman kräver vet vi inte så mycket om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Fel igen, cpu är inte irrelevanta alls. Spelet har inte släppts ännu så hur mycket cpu prestanda Hitman kräver vet vi inte så mycket om.

Hopplöst att lägga fram en åsikt här utan att bli påhoppad med någon diskussion.
Rekommenderad CPU är återigen, helt ointressant för mig, hade AMD haft någon bättre än 8350 hade man brytt sig, men inte, med intel så kan de rekommendera en som inte är top tier för de duger mer än nog, men eftersom 8350 är det senaste är det det enda som de kan rekommendera AMD användare, förstår du min poäng nu eller?
De senaste spelsläppen har fungerat bra på 83xx i alla fall, skillnaden mellan rekommenderad CPU, är mindre än skillnaden mellan rekommenderad GPU.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Avstängd

Får la vara nöjd med 60 fps med inställningar på 1080p low egentligen

tänker inte köpa nya komponenter förrns bilden börjar hacka med allt på lägsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Hopplöst att lägga fram en åsikt här utan att bli påhoppad med någon diskussion.
Rekommenderad CPU är återigen, helt ointressant för mig, hade AMD haft någon bättre än 8350 hade man brytt sig, men inte, med intel så kan de rekommendera en som inte är top tier för de duger mer än nog, men eftersom 8350 är det senaste är det det enda som de kan rekommendera AMD användare, förstår du min poäng nu eller?
De senaste spelsläppen har fungerat bra på 83xx i alla fall, skillnaden mellan rekommenderad CPU, är mindre än skillnaden mellan rekommenderad GPU.

Man kan inte ha en åsikt om allting, säger faktan att cpu spelar roll (ger olika mycket prestanda i spel beroende på cpu osv) så gör den det. Sedan är det inte "påhopp" samma sak som att bli rättad.

Permalänk
Medlem

En tanke angående 290 som rekommenderat kort kan det bero på att det är det första högpresterande kortet med freesync. Ett 280x funkar säkert bra men har inte freesync vilket utvecklarna trycker på är bra enligt tidigare artikel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Redan förbokat <3 Tagga betan den 19e

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker det är intressant att alla tillverkare nu börjar rekommendera i7:or för högsta prestanda eller är har det hållt på länge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

En tanke angående 290 som rekommenderat kort kan det bero på att det är det första högpresterande kortet med freesync. Ett 280x funkar säkert bra men har inte freesync vilket utvecklarna trycker på är bra enligt tidigare artikel.
Skickades från m.sweclockers.com

Skulle inte förvåna mig om det är så. Låter helt logiskt.

Skrivet av Andreaz1:

Jag tycker det är intressant att alla tillverkare nu börjar rekommendera i7:or för högsta prestanda eller är har det hållt på länge?

Beror faktiskt på vand man anser med länge, känns som det uppmärksammats mer det senaste halvåret, men har för mig det fanns några i början av förra året också även om jag inte minns några namn. Att man haft nytta av det i t.ex frostbyte tidigare än så t.ex bf4 och i viss mån bf3 på stora kartor på tilläggen (dlc) har ju inte vart rekommendationer.

Angående CPU biten så är ju lite udda. Även om Phenomen hade klart bättre IPC än tidigare generationer och samma sak med Sandybridge från t.ex q6600. Men varför just de processorerna kan man ju undra. Någon databas lista på vanliga datorer från steam eller liknande? Eller bara höftat.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Er nokk så enkelt at AMD ønsker å tjene penger noe som de gjør på 390 serien
Så de samarbeider med spillselskapet som igjen anbefaler 290 serien som nå er 390 serien
og vips så får de solgt flere 390 kort.
Det er vel derfor du får hitman med på 390 kortene nå

Permalänk
Medlem

Det blir inget köp vid release för min del i alla fall, med tanke på hur kasst Absolution var (f.ö. det enda Hitman-spel jag inte spelat till slutet). Nu får man ju bara hoppas att ryktena stämmer och att det inte blir ännu en hjärndöd korridorskjutare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Får la vara nöjd med 60 fps med inställningar på 1080p low egentligen

tänker inte köpa nya komponenter förrns bilden börjar hacka med allt på lägsta.

Varför då? Du lär få rätt bra flyt i high och även ultra kanske
I 1080 med en 3570 och 970

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Avstängd

@NuZ: Hoppas det.

Permalänk
Hjälpsam
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |