Råd inför inköp av CPU/MOBA/RAM

Permalänk
Medlem

Råd inför inköp av CPU/MOBA/RAM

Tjenare, har funderat på att byta ut min CPU till en skylake, dock så måste jag ju även byta ut mina ram minnen samt moderkort.

Skulle de här duga? eller är det något speciellt man ska leta efter när det kommer just till moderkorten?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/9134157/skylake-asrock-16gb-corsair

Sitter för tillfället på följande:

ASUS P9X79
I7 3820
32GB Corsair DDR3
Sapphire 390

All hjälp uppskattas

Permalänk
Medlem

@Snauz
Vad vill du uppnå med din "uppgradering"? Bara för mycket pengar på kontot och vill spendera det?

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av riger:

@Snauz
Vad vill du uppnå med din "uppgradering"? Bara för mycket pengar på kontot och vill spendera det?

Ja man har ju lite extra pengar på kontot och känner själv att det behövs, att uppgradera grafikkortet ökade fpsen en hel del i de flesta spelen. Tänkte att nu när man ändå var igång så kan man lika gärna bre på lite extra så man kan ha prylarna ett tag utan att behöva oroa sig. Har haft de delarna jag kör med nu i cirka 3 år så känner att det är dags för något nytt.

Permalänk

i7 3820 är fortfarande än väldigt kapabel CPU men om du har pengar att spendera så ser det du valt i kundvagnen bra ut. Du kan ju även vänta och se vad broadwell-e har att bjuda på när de släpps någon gång Q1/2.

Permalänk
Medlem

Notera att det är en låst processor samt ett P-moderkort.
Hade det varit en upplåst cpu hade han kunnat klocka ifatt grafikkortet men nu är han fast.

Jag är supernöjd med mitt asrock xtreme4 samt cpun men jag har inte prövat att överklocka ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snauz:

Ja man har ju lite extra pengar på kontot och känner själv att det behövs, att uppgradera grafikkortet ökade fpsen en hel del i de flesta spelen. Tänkte att nu när man ändå var igång så kan man lika gärna bre på lite extra så man kan ha prylarna ett tag utan att behöva oroa sig. Har haft de delarna jag kör med nu i cirka 3 år så känner att det är dags för något nytt.

jaha, ok. Då är det väl bara att köra på den setupen
Glöm inte CPU-kylare, eller har du en bra från din gamla?

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av riger:

jaha, ok. Då är det väl bara att köra på den setupen
Glöm inte CPU-kylare, eller har du en bra från din gamla?

Har en corsair h90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snauz:

Har en corsair h90

Toppen!
Beställde du sakerna igår?

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”