Vad är dina åsikter om tatueringar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Som jag skrev på första sidan har jag velat fram och tillbaka under 10 års tid. Ni som är tatuerade, hur kom ni fram till ert första motiv? Sen är man väl lite skrajsen för att det ska göra ont. Jag menar, piercingar gör ju ont men det går så jäkla fort att göra, så det är ju ingen fara.

Jag valde något som jag andas, som jag älskar och jag brinner för, som traditionellt sett inte är en bild som tatueras. Den kan jag mata in massa extra saker i det motivet, symbolik osv. Men ärligt talat anledning jag tog den bilden är för att den är vacker och den passar mig. När det kommer till en tatuering så får man lov att vara helt egoistisk. Det är din kropp och du har kontrollen över den.

Här är en bild typ direkt efter nålen. Den har några år på nacken nu dock.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

enda typerna av personer som jag kan tycka de ser bra ut på är tränade män och kvinnor.
allt annat ser bara dåligt ut enligt mig. och skulle personligen inte vilja vara tillsammans med en tatuerad person

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

håller med här

sista gången jag körde vart det med en sån här
http://cdnstoremedia.painfulpleasures.com/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/a/hawk_023_sm.jpg

måste säga att den är väldigt behaglig att bli körd med jämfört med en gammal hedlig aptung stålhistoria.
och använder sig av engångs nålpatroner så det blir mer eller mindre så sterilt det kan bli.

Inkommande meningslös koriosa:

Rotary maskiner har mjukare och jämnare gång då det roterar. Däremot saknar det lite leeway. En vanligt hederlig hammarmaskin så använder två i grund och botten elektromagneter för dra nålen neråt så saknar en rotarymaskin(som använder en elmotor) fjädringen, en rotary maskin måste göra ett helt varv för att slå en stöt med nålen, en hammarmaskin har 2 olika fjädrar och magnetfältet själv för att se till att nålen inte slår för hårt ner i huden. Så det är bra för olika saker. Rotary brukar passar bra som Liner och Color packer, men för skuggning är oftast en vanlig maskin bättre, rent tekniskt då. Det finns en del rotary maskiner med traditionella egenskaper, t.ex Shagbuilt.

Tatueringsmaskiner är idiot enkla egentligen det är två kopparspolar runt varsin järn kärna som är kopplade i serie med en kondensator mellan dem. Maskinen själv laddas sedan med positiv ström och matas ut genom spolarna som drar en isolerad fjärd och bricka neråt tillsammans med nålen, när den dras ner bryts kretsen och kondensator börjar urladdas så fjädras brickan upp igen och sluter kretsen också repeteras det hela om och om igen.

En rotarymaskin är ännu enklare det är bara en elmotor kopplad till en axel för linjär rörelse som trycker nålen upp och ner... hehe.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tatueringar...tjavars, kan väl vara snyggt på andra när det är smakfullt eller kulturellt betingat;

Oftast är det bara bortkastat och/eller förskräckligt...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Jag valde något som jag andas, som jag älskar och jag brinner för, som traditionellt sett inte är en bild som tatueras. Den kan jag mata in massa extra saker i det motivet, symbolik osv. Men ärligt talat anledning jag tog den bilden är för att den är vacker och den passar mig. När det kommer till en tatuering så får man lov att vara helt egoistisk. Det är din kropp och du har kontrollen över den.

Här är en bild typ direkt efter nålen. Den har några år på nacken nu dock.
http://i.imgur.com/O3X5fqs.jpg

Snygg gaddning! alltid skönt med lite originalitet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Alltså... Folk får väl göra vad de vill sålänge de inte skadar andra typ.. Jag tycker väl att tatueringar kan vara OK men det ska i så fall vara något med personlig betydelse. Folk som går runt med typ Tribal eller vad det heter ger inget gott intryck på mig direkt. Sen kan det förståss vara så att Tribal har en personlig betydelse för folk men jag tycker inte det är snyggt eller fantasifullt utan det som man talar om för mig är typ att man följer strömmen och faller för grupptryck lätt.

Så så länge man har lite originalitet och fantasi när man väljer/skapar sitt motiv så är det okej för dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Så så länge man har lite originalitet och fantasi när man väljer/skapar sitt motiv så är det okej för dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja. Därmed inte sagt att jag automagiskt kommer tycka det är snyggt eller passar personen men det bllir i så fall inget negativt mot tatueringen i sig, vilket jag annars kan känna med folk som går runt med generiska motiv och tror att de tillhör en viss grupp människor bara för att de har en tatuering.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja. Därmed inte sagt att jag automagiskt kommer tycka det är snyggt eller passar personen men det bllir i så fall inget negativt mot tatueringen i sig, vilket jag annars kan känna med folk som går runt med generiska motiv och tror att de tillhör en viss grupp människor bara för att de har en tatuering.

Okej, då förstår jag hur du tänker måste säga att ifrån den här tråden så skulle man nästan kunna dra slutsatsen att det är okej numera att vara tatuerad (även om det inte är någon form av undersökning med trovärdighet) och det glädjer mig något enormt må jag säga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Min personliga åsikt är att jag inte tycker det är speciellt snyggt. kan förstå att den som har tatueringen tycker det är snyggt att bära med sitt konstverk överallt. Själv tycker jag inte det är snyggt. jag har dock funderat på tatuering, men då en praktisk liten. tex vilken blodgrupp man har etc. som kan vara nyttigt att veta om man ligger avtuppad någonstans.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag har ganska mycket tatueringar, varav en stor halstatuering som inte går att dölja och jag upplever aldrig att folk bemöter mig illa på grund av det, så jag tror att det finns en väldigt stor acceptans för tatueringar nuförtiden, även om jag tror att ansiktet fortfarande är ganska tabu.

Permalänk
Medlem

I och med att jag har en hel del tatueringar så gillar jag dem bevisligen. Sen vad andra tycker om dem är helt ointressant.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end