Permalänk
Medlem

Hjälp med setup.

God dagens, skall bygga en ny dator mestadels för skoljobb(unity/photoshop/), men kommer också spela CSGO på den också.
Behöver veta om detta kommer klara av det jag vill göra med den, och om det finns något jag ska ändra för att göra det billigare.
På CS vill jag få 200+ FPS med alla settings på LOW och förmodligen 1024x768 i res, kommer bara spela CS på den så andra spel spelar ingen roll.

Just nu kostar allt detta 3,600 :-, och vill helst inte byta ut CPU/Moderkort.

Detta är vad jag har tänkt att stoppa in i den.
CPU: AMD Athlon X4 750K (Kommer overclockas | Extra som jag har hemma)
CPU Kylning: Cooler Master Hyper TX3 Evo
Moderkort: Gigabyte GA-F2A88XM-D3H (Extra som jag har hemma)
RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz (2x 4GB)
GPU: Sapphire Radeon R7 360 (2GB GDDR5)
PSU: Corsair CX 500W
Chassi: In Win EA040

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

@ware:
Ifall du skulle vilja ha bättre fps på cs så kommer du behöva köpa ett bättre grafikkort än det där. Det kommer nog klara av spelet på 60fps men ifall du vill ha 200fps så behöver du skaffa ett nytt. Samma sak med processorn men såklart om du ska köpa ny processor måste du köpa ett nytt moderkort också så jag skulle satsa lite mer på grafikkortet. Kanske ett gtx 960 beroende på hur mycke du vill spendera på det.

Visa signatur

PC: Grafikkort: MSI GTX 970, Processor: Intel i5 4690K, Ram: (2x4) hyperX Fure Red DDR3, Moderkort: Asus Z97-A Nätagg: Corsair RM650X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deffniss:

@ware:
Ifall du skulle vilja ha bättre fps på cs så kommer du behöva köpa ett bättre grafikkort än det där. Det kommer nog klara av spelet på 60fps men ifall du vill ha 200fps så behöver du skaffa ett nytt. Samma sak med processorn men såklart om du ska köpa ny processor måste du köpa ett nytt moderkort också så jag skulle satsa lite mer på grafikkortet. Kanske ett gtx 960 beroende på hur mycke du vill spendera på det.

Som jag skrev ovanför, så kommer jag overclocka min CPU. Kommer ej spela spelet på 1920x1080 HIGH heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ware:

Som jag skrev ovanför, så kommer jag overclocka min CPU. Kommer ej spela spelet på 1920x1080 HIGH heller.

Att overclocka cpun kommer inte riktigt göra stor skildnad men sålänge du får över 120fps så är det ju smooth och bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Grafikkort: MSI GTX 970, Processor: Intel i5 4690K, Ram: (2x4) hyperX Fure Red DDR3, Moderkort: Asus Z97-A Nätagg: Corsair RM650X