SpelClockers testar nya Overwatch Beta

Permalänk
Skrivet av serverfel:

1 menar inte att det behöver vara helt nytt och nytänkande, men lite innovation får jag väl önska mig?
2. En hel del independent studios gör spel som sticker ut med nya ideer. Googla eller kolla steam för jag orkar inte rabbla upp.
3. Det är klart jag skippar skiten om jag tycker det verkar tråkigt. Kan ju köpa CS billigt istället om jag ändrar mig.
4. Låt folk kritisera spel, det är bäst för alla. Många kritiserar fallout4 (som jag gillar), men jag förstår kritiken för den är inte obefogad. Skulle aldrig be dem skippa det eller avfärda deras åsikt på det viset. Kanske motargumentera lite om jag känner för det.

Jaja...

Ha det gött.

Skickades från m.sweclockers.com

Sjävklart får man tycka sin tanke osv. Men Overwatch är väl nytänkande genom att båda lagen har olika klasser och varje klass är sig olik (för det är väl så att båda lagen har olika klasser som är sig olika?)

Sen är det hur långt man drar strecket, CS tex är ju inte nytänkande heller, inte äns när det kom. För pvp arena har ju funnits länge Men visst, dom hade lite nytänk också.

Men med tanke på att du drog "arena pvp" som liknesen, så tycker jag du går rätt in på basic. Oh då blirre svårt att få ett nyskappande spel

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Sjävklart får man tycka sin tanke osv. Men Overwatch är väl nytänkande genom att båda lagen har olika klasser och varje klass är sig olik (för det är väl så att båda lagen har olika klasser som är sig olika?)

Nja, det är knappast det minsta nytänkande i det avseendet. Team fortress 2, som de uppenbarligen hämtat mycket inspiration från (och kopierat vissa saker från rakt av) har funnits i 8 år. Innan dess har vi haft Team fortress classic och den ursprungliga TF modden till Quake.
Däremot är det måhända en bra nytolkning av samma ide.
Och det är ju trevligt med fler spel med samma klassbaserade struktur som TF2 och inte bara ytterligare en boring shooter med två lag av snipers/sniperliknande spelare där det mesta handlar om att trycka på rätt pixel så snabbt som möjligt..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Nja, det är knappast det minsta nytänkande i det avseendet. Team fortress 2, som de uppenbarligen hämtat mycket inspiration från (och kopierat vissa saker från rakt av) har funnits i 8 år. Innan dess har vi haft Team fortress classic och den ursprungliga TF modden till Quake.
Däremot är det måhända en bra nytolkning av samma ide.
Och det är ju trevligt med fler spel med samma klassbaserade struktur som TF2 och inte bara ytterligare en boring shooter med två lag av snipers/sniperliknande spelare där det mesta handlar om att trycka på rätt pixel så snabbt som möjligt..

Som jag frågade, så är väl klasserna i Overwatch olika mellan lagen. I teamfortress så har du ju samma klasser i båda lagen. Men 99% av alla spel kopierar / tar insperation ifrån andra spel, så det fungerar nu. Är inte lätt med att komma med ngt extremt nytt utan bara enstaka saker här o där.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Bara nyfiken. har du alla blizzards spela installerade och spelar du alla?

Jag har alla installerade, ja! Jag spelar just nu WoW och HotS mycket. Men det kommer perioder när jag spelar Diablo och HS mycket också!

Dock starcraft spelar jag så gott som aldrig, men det händer väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Bara nyfiken. har du alla blizzards spela installerade och spelar du alla?

Tror personligen inte det hade ökat dina chanser att få beta om du spelat alla spelen
Som sagt, det är säkerligen helt random. En polare fick HOTS alphan eller betan, minns inte, och vid det tillfället hade han inte rört något blizzardspel på flera månader.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Christoffer1989: Ok. Glöm CS.

Det är inte lätt att komma på något unikt då det kräver intelligent och uppfinningsrikt folk, inte en massa "förbättrare" och tjuvar.

När carmack gav ut Wold3d, Doom, och senare Quake. Ändrade allt!
Hidden and dangerous
Första Rainbow Six
Spore
Octodad
Tetris
The Talos Principle
World of goo
Trine
Och så vidare... Behöver inte vara bra, men dessa spel stod ut för de hade väldigt unik gameplay. Och bara det i sig fick en att tycka om dem lite.

Kolla bara på Amnesia. Sådana spel fanns innan med, men hur många springa runt och vara rädd spel har inte kommit efter det?
Amnesia kanske inte var helt originelt, men tillräckligt för att alla skulle ha en del av kakan.

Visste du att prejoktnamnet för Overwatch var "DOTA2 IN FPS 3D, BUT FASTER WITH MORE GUNS AND STUFF"?

Men vet du vad. Skit i mig. Jag är så bitter på spelutvecklare just nu att det knappt hjälper vad folk säger till mig. Du har all rätt att digga vad du vill, och overwatch blir säkert kul precis för vad det är.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Skrivet av serverfel:

@Christoffer1989: Ok. Glöm CS.

Det är inte lätt att komma på något unikt då det kräver intelligent och uppfinningsrikt folk, inte en massa "förbättrare" och tjuvar.

När carmack gav ut Wold3d, Doom, och senare Quake. Ändrade allt!
Hidden and dangerous
Första Rainbow Six
Spore
Octodad
Tetris
The Talos Principle
World of goo
Trine
Och så vidare... Behöver inte vara bra, men dessa spel stod ut för de hade väldigt unik gameplay. Och bara det i sig fick en att tycka om dem lite.

Kolla bara på Amnesia. Sådana spel fanns innan med, men hur många springa runt och vara rädd spel har inte kommit efter det?
Amnesia kanske inte var helt originelt, men tillräckligt för att alla skulle ha en del av kakan.

Visste du att prejoktnamnet för Overwatch var "DOTA2 IN FPS 3D, BUT FASTER WITH MORE GUNS AND STUFF"?

Men vet du vad. Skit i mig. Jag är så bitter på spelutvecklare just nu att det knappt hjälper vad folk säger till mig. Du har all rätt att digga vad du vill, och overwatch blir säkert kul precis för vad det är.

Ungefär det jag menade med från början. Alla spel nu förtiden kommer inte med ngt "mega nytt" pga det mesta redan "finns"

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

1 menar inte att det behöver vara helt nytt och nytänkande, men lite innovation får jag väl önska mig?
2. En hel del independent studios gör spel som sticker ut med nya ideer. Googla eller kolla steam för jag orkar inte rabbla upp.
3. Det är klart jag skippar skiten om jag tycker det verkar tråkigt. Kan ju köpa CS billigt istället om jag ändrar mig.
4. Låt folk kritisera spel, det är bäst för alla. Många kritiserar fallout4 (som jag gillar), men jag förstår kritiken för den är inte obefogad. Skulle aldrig be dem skippa det eller avfärda deras åsikt på det viset. Kanske motargumentera lite om jag känner för det.

Jaja...

Ha det gött.

Jag tror inte det handlar så mycket om att folk säger åt en att inte kritisera spelet utan mer hur kritiken är riktad.
Din kritik är att spelet inte är tillräckligt nyskapande? Kan du komma med exempel på spel i samma genre som släppts relativt nyligen eller kommer inom snar framtid där du tycker att de lyckats med det? Och i sådana fall varför?
På så sätt kan man ju faktiskt diskutera skillnaderna och vart t.ex Blizzard har gjort rätt/fel och vad X företag gjort rätt eller fel.
Det blir snudd på ett trollinlägg att bara säga att det inte är nyskapande och sedan inte framföra argument varför.
Just i år är det lagbaserade fps som dominerar. Precis som du sa i ett senare inlägg så vill alla ta del av just den kakan nu (i jämförelse med skräckgenren). De spel som mig veterligen har annonserats är:
Gigantic.
Paladins.
Bloodborn
Paragon?
Overwatch.
Och det finns säkert fler som kanske passar in någorlunda in i mallen. Personligen tycker jag det är fantastiskt att vi får ett uppsving av lagbaserade fps då genren har känts stel länge och det mesta som släppts har varit nya iterationer av t.ex CoD eller Battlefield. Spel som folk ofta släpper efter ett par månader när något annat nytt spel släpps. Garanterat efter ett år då nya iterationen kommer. Det skapar olyckligtvis ingen riktig "pro"-scen. Anledningen till att t.ex CS har det är ju pga hur länge det faktiskt funnits och hur det väldigt lite förändrats genom åren (förhållandesvis). Tf2 hade väl också en hyffsad pro-scen i amerikat men verkar vara död sedan länge. Twitch-fps som Quake och dylikt har tyvärr också varit död sen länge då quakelive förstörde allt.
Jag ser sjukt fram emot detta då det är precis ett spel jag velat ha i många år. Även om jag hade kanske föredragit ännu mer en riktig värdig uppföljare till Q3A. Reflex verkar iofs kunna bli något otroligt.

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Medlem

@lain:

Jag behöver inte säga vilka spel som är nyskapande bara för att jag säger att detta inte är det. Måste man säga vad man gillar för mat bara för att man inte gillar en rätt?

Alla som har en åsikt som strider mot den breda massan är inte troll. Om jag inte är redo att personligen stå för vad jag skriver så skriver jag inte det.

Förbannad man blir...

Som jag skrev till tidigare kille här. Du kommer säkert tycka det är kul, och jag önskar dig lycka och framgång i dina framtida spelsessioner! Men jag tycker inte det verkar vara uppe i Blizzards standard.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

@serverfel:
Du behöver absolut inte göra någonting. Var mest intresserad av att veta varför du kände som du gjorde kring detta spel. Men självklart behöver du inte utveckla om du inte vill.

Tack! Ja jag hoppas jag kommer gilla det. Hoppas du finner ditt nyskapande spel!

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Medlem

@lain: Tack!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

gah! när tror ni spelet släpps?
"spring 2016" torde vara snart!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

gah! när tror ni spelet släpps?
"spring 2016" torde vara snart!?

It's winter
Tidigast april som en vild gissning. Men Blizzard är väl känt för att inte släppa spel för tidigt utan snarare senare än beräknat.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:

It's winter
Tidigast april som en vild gissning. Men Blizzard är väl känt för att inte släppa spel för tidigt utan snarare senare än beräknat.

Ja det brukar vara så. Är väldigt otålig. Hade hoppats på betan, men den fick man inte..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@serverfel: men det är ju inte spelet som är intressant utan att det finns en Blizzard logga på framsidan. Blizzard kan ju inte göra fel. För när det blir fel så är det en feature eller så måste ju alla förstå att just det felet var naturligt. Spelen är ju så bugfria och polerade... Titta bara på WoD och D3. Fanns ju nästan inga buggar alls...

Blir så förbannad på att alla hatar andra bolag när de inte har 4k delux super grafik. Men med Diablo 3 så var det ju en feature så alla kunde ha möjligheten att spela... Jävla skeva världsbild dessa fanbois har anammat.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

@serverfel: men det är ju inte spelet som är intressant utan att det finns en Blizzard logga på framsidan. Blizzard kan ju inte göra fel. För när det blir fel så är det en feature eller så måste ju alla förstå att just det felet var naturligt. Spelen är ju så bugfria och polerade... Titta bara på WoD och D3. Fanns ju nästan inga buggar alls...

Blir så förbannad på att alla hatar andra bolag när de inte har 4k delux super grafik. Men med Diablo 3 så var det ju en feature så alla kunde ha möjligheten att spela... Jävla skeva världsbild dessa fanbois har anammat.

Tror du det är därför min kritik blev så hårt bemött? Att det är Blizzard som gjort det? För jag kände mig nästan lite påhoppad där, eller som om jag missat något...

Jag kan ju tycka att en studio som blizzard skulle kunna göra något helt galet unikt och coolt om de velat.

Men spelet kanske blir kul ändå. Vem vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

gah! när tror ni spelet släpps?
"spring 2016" torde vara snart!?

Rykterna säger juni. Jag tror t.om jag såg ett specifikt datum men jag kan ha drömt det.
Har även för mig att i någon intervju med utvecklarna så nämns juni. Kan också ha drömt det iofs :/

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lain:

Rykterna säger juni. Jag tror t.om jag såg ett specifikt datum men jag kan ha drömt det.
Har även för mig att i någon intervju med utvecklarna så nämns juni. Kan också ha drömt det iofs :/

webhallen har 21a juni nu. bara hoppas att det stämmer.
vet inte varför, men blev sugen på att börja spela quake live igen...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"