980Ti SLI eller pascal?

Permalänk
Medlem

980Ti SLI eller pascal?

Har lite funderingar här och känner att 1080p gaming börjar bli lite tråkigt. Spelar mest BF4 och en del BF3 för tillfället men lär väl köra nya tyngre titlar med tiden. Mitt GTX 970 tycker jag klarar sig helt okej men jag hade tänkt och köra 3st 144hz skärmar i upplösningen 5760x1080. Hade först lite tankar på att köra 4k men man kan ju ställa skärmarna på högkant och köra 5 stycken sen vad det lider :). Frågan är bara om jag ska köpa 2x 980Ti eller hålla mig lugn ett tag och vänta i flaggskeppet av pascal. Läste runt lite och kom till denna sida https://linustechtips.com/main/topic/462486-nvidia-pascal-myt...
Kort sagt så verkar det som om det inte är lönt att vänta eller? Sedan har jag väl nästa bekymmer som heter PSU som idag är på 850W. Borde man bumpa upp den lådan? Ljudnivå under spel är för mig helt oviktigt då jag sitter med lurar på alla timmar.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Zadrok:

Har lite funderingar här och känner att 1080p gaming börjar bli lite tråkigt. Spelar mest BF4 och en del BF3 för tillfället men lär väl köra nya tyngre titlar med tiden. Mitt GTX 970 tycker jag klarar sig helt okej men jag hade tänkt och köra 3st 144hz skärmar i upplösningen 5760x1080. Hade först lite tankar på att köra 4k men man kan ju ställa skärmarna på högkant och köra 5 stycken sen vad det lider :). Frågan är bara om jag ska köpa 2x 980Ti eller hålla mig lugn ett tag och vänta i flaggskeppet av pascal. Läste runt lite och kom till denna sida https://linustechtips.com/main/topic/462486-nvidia-pascal-myt...
Kort sagt så verkar det som om det inte är lönt att vänta eller? Sedan har jag väl nästa bekymmer som heter PSU som idag är på 850W. Borde man bumpa upp den lådan? Ljudnivå under spel är för mig helt oviktigt då jag sitter med lurar på alla timmar.

Vänta tills efter sommaren så vet du vad som gäller, kan vara värt att vänta pga DX12 men jag köpte ju mina 980TI sli förra året för att det då var över 1 år tills lansering. Jag tycker vänta och lira på 1080P bunkra mer pengar och köp pascal ev tänk dig att gå upp till 1440P 120HZ eller kanske kommer en vettig 4k 120HZ display då? Tänk dig för att om du ska köra i en sådan hög upplösning är G-SYNC ett väl värt alternativ att kolla på.

Och ja bumpa upp nätagget lite, jämfört med vad 2x980TI kostar så är det väl värt det. EV hitta 2x980TI beg för 5k styck så kan dessa vara väldigt värda också.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Vänta till pascal om du ändå har ett 970. Möjligt att skärmar kommer sänka i pris vid det laget också

Permalänk
Medlem

Alright då sitter jag lugnt i båten ett tag till då och väntar ut billigare skärmar eller en 4k 120hz skärm. Håller lite utkik på beg marknaden samtidigt också.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Inaktiv

Jag tvivlar på att Pascal kommer att dubbla prestandan ifrån 980Ti, så SLI vore ett alternativ. MEN ...

Det finns inte alltid stöd för SLI, man kan råka ut för microstuttering och andra problem. Och det kan fungera perfekt. Det är lite av en risk att köra SLI och frågan är om du tycker Risken är värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Jag tvivlar på att Pascal kommer att dubbla prestandan ifrån 980Ti, så SLI vore ett alternativ. MEN ...

Det finns inte alltid stöd för SLI, man kan råka ut för microstuttering och andra problem. Och det kan fungera perfekt. Det är lite av en risk att köra SLI och frågan är om du tycker Risken är värt det.

Risken kan jag väl kanske ta jag har upplevt sånt innan och tycker inte det är så irriterande men däremot så är jag lite tveksam och undrar lite hur detta påverkar mig http://www.sweclockers.com/nyhet/21737-micron-inleder-produkt...

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zadrok:

Alright då sitter jag lugnt i båten ett tag till då och väntar ut billigare skärmar eller en 4k 120hz skärm. Håller lite utkik på beg marknaden samtidigt också.

Om du vill ha 4K@120Hz får du nog realistiskt sett vänta 2-3 år då nuvarande kabelstandarder inte ens stöder det
För att inte tala om hur dyrt det kommer vara till en början.

Skrivet av Zadrok:

Risken kan jag väl kanske ta jag har upplevt sånt innan och tycker inte det är så irriterande men däremot så är jag lite tveksam och undrar lite hur detta påverkar mig http://www.sweclockers.com/nyhet/21737-micron-inleder-produkt...

Det kommer inte påverka dig alls om du planerar att köpa high end Pascal, där kommer det definitivt handla om HBM(2)-minnen.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Skulle du få för dig att köpa en 1440p skärm så hade jag lätt rekommenderat 980Ti nu. Tycker själv ett ensamt 980Ti inte räcker för den upplösningen. Svårt att gissa om stora Pascal kommer att käka upp 980Ti SLI men ser man historiskt så har det väl inte hänt (vad jag vet?).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Om du vill ha 4K@120Hz får du nog realistiskt sett vänta 2-3 år då nuvarande kabelstandarder inte ens stöder det
För att inte tala om hur dyrt det kommer vara till en början.
Det känns som om mitt ensamma 970 inte lär hålla i 2-3 år och att upplösningarna kommer ifrån både ett och två 970 så kanske borde man hoppa upp på två 980ti?
Det kommer inte påverka dig alls om du planerar att köpa high end Pascal, där kommer det definitivt handla om HBM(2)-minnen.

Skrivet av Mocka:

Skulle du få för dig att köpa en 1440p skärm så hade jag lätt rekommenderat 980Ti nu. Tycker själv ett ensamt 980Ti inte räcker för den upplösningen. Svårt att gissa om stora Pascal kommer att käka upp 980Ti SLI men ser man historiskt så har det väl inte hänt (vad jag vet?).

Har haft lite funderingar på en 1440p skärm men eftersom två 980ti drar iväg lite i kostnad så tänkte jag ha kvar mina två 144hz skärmar och kanske köpa en tredje? Jag vill bara inte gå och köpa två kort för 10k+ som sedan bara klarar sig 2-3 år typ utan jag gör helst en investering nu och sedan kan man vara glad i några år och veta att tunga titlar inte kommer vara några problem.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zadrok:

Har haft lite funderingar på en 1440p skärm men eftersom två 980ti drar iväg lite i kostnad så tänkte jag ha kvar mina två 144hz skärmar och kanske köpa en tredje? Jag vill bara inte gå och köpa två kort för 10k+ som sedan bara klarar sig 2-3 år typ utan jag gör helst en investering nu och sedan kan man vara glad i några år och veta att tunga titlar inte kommer vara några problem.

Nu är det ju en klyscha att säga att man ska vänta på någonting nytt i datorvärlden för att det alltid kommer något bättre men den här gången känns det ju faktiskt som det kommer göra det ordentligt med Pascal/Polaris av den enkla anledningen att de får nya minnen (HBM2 och tydligen GDDR5X också enligt dagens artikel).

Det är inga små förändringar och de händer inte alls ofta, GDDR5 har använts länge nu.
Dessutom så får Pascal/Polaris förmodligen fullt stöd för DirectX 12 som naturligtvis också förmodligen kommer vara en game-changer framöver, fast det är ju inte lika säkert då nuvarande generationen ändå har hyfsat stöd för det.
Du kan läsa om det här: http://wccftech.com/amd-full-support-dx12-today-fury-missing-...

Så jag skulle säga att Pascal/Polaris kommer vara en av de intressantaste lanseringarna på länge och väl värt att vänta på, speciellt när de bara är cirka 6 månader borta.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Jag själv satt på 780 sli och 144hz 1080p. Men har nu gått till 980 Ti sli och 144hz 1440p. Hade inte tålamod att vänta på pascal i ett halvår. Men vem vet. Blir det sjukt stor skillnad kanske man säljer 980 ti korten och köper pascal. Who knows.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Nu är det ju en klyscha att säga att man ska vänta på någonting nytt i datorvärlden för att det alltid kommer något bättre men den här gången känns det ju faktiskt som det kommer göra det ordentligt med Pascal/Polaris av den enkla anledningen att de får nya minnen (HBM2 och tydligen GDDR5X också enligt dagens artikel).

Det är inga små förändringar och de händer inte alls ofta, GDDR5 har använts länge nu.
Dessutom så får Pascal/Polaris förmodligen fullt stöd för DirectX 12 som naturligtvis också förmodligen kommer vara en game-changer framöver, fast det är ju inte lika säkert då nuvarande generationen ändå har hyfsat stöd för det.
Du kan läsa om det här: http://wccftech.com/amd-full-support-dx12-today-fury-missing-...

Så jag skulle säga att Pascal/Polaris kommer vara en av de intressantaste lanseringarna på länge och väl värt att vänta på, speciellt när de bara är cirka 6 månader borta.

Tror nästan att jag tar ett djupt andetag och håller ut ett halvår faktiskt. Ny minnesstandard gör ju lite skillnad och inte bara att man ökat klockfrekvenser lite samt lite annat smått och gott. Vill inte slänga ut drygt 10k sen ångra mig i höst....

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zadrok:

Har haft lite funderingar på en 1440p skärm men eftersom två 980ti drar iväg lite i kostnad så tänkte jag ha kvar mina två 144hz skärmar och kanske köpa en tredje? Jag vill bara inte gå och köpa två kort för 10k+ som sedan bara klarar sig 2-3 år typ utan jag gör helst en investering nu och sedan kan man vara glad i några år och veta att tunga titlar inte kommer vara några problem.

Beror på hur kräsen du är men jag hade nog inte kunnat vänta mer än 2 år mellan varje grafikkortsuppdatering. Trots allt blir spelen mer krävande i ganska rask takt. Skulle du sen se något grymt erbjudande på en 4K skärm och hoppat på det tåget så blir ju 980Ti kanske inte lika fräckt längre.

Skrivet av goffemannen:

Jag själv satt på 780 sli och 144hz 1080p. Men har nu gått till 980 Ti sli och 144hz 1440p. Hade inte tålamod att vänta på pascal i ett halvår. Men vem vet. Blir det sjukt stor skillnad kanske man säljer 980 ti korten och köper pascal. Who knows.

Var det nyligen du gick över till 980Ti?

Skrivet av Zadrok:

Tror nästan att jag tar ett djupt andetag och håller ut ett halvår faktiskt. Ny minnesstandard gör ju lite skillnad och inte bara att man ökat klockfrekvenser lite samt lite annat smått och gott. Vill inte slänga ut drygt 10k sen ångra mig i höst....

Egentligen gör du rätt men samtidigt är det inget som hindrar dig från att sälja korten och få tillbaka iaf hälften av pengarna Beror på hur du vill göra. Sitter själv i nästan samma båt som du, vill ju få ut maximalt av min skärm vilket jag inte gör just nu men vill samtidigt ha Pascal. Funderar dock på att försöka hitta ett begagnat kort då det verkligen inte är värt att lägga 7500kr på ett nytt MSI kort.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Zadrok:

IOM att ingen vet hur mycket man tjänar i prestanda eller vad dom kommer kosta så kan ingen här ge dig ett bra svar..

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zadrok:

Tror nästan att jag tar ett djupt andetag och håller ut ett halvår faktiskt. Ny minnesstandard gör ju lite skillnad och inte bara att man ökat klockfrekvenser lite samt lite annat smått och gott. Vill inte slänga ut drygt 10k sen ångra mig i höst....

Och man får inte glömma att de även går över från en 28nm tillverkningsprocess till 16nm, det var 4 år sedan de gick ner från 28nm från 40nm. Det kommer förhoppningsvis vara minst lika betydande som nytt minne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Beror på hur kräsen du är men jag hade nog inte kunnat vänta mer än 2 år mellan varje grafikkortsuppdatering. Trots allt blir spelen mer krävande i ganska rask takt. Skulle du sen se något grymt erbjudande på en 4K skärm och hoppat på det tåget så blir ju 980Ti kanske inte lika fräckt längre.

Var det nyligen du gick över till 980Ti?

Egentligen gör du rätt men samtidigt är det inget som hindrar dig från att sälja korten och få tillbaka iaf hälften av pengarna Beror på hur du vill göra. Sitter själv i nästan samma båt som du, vill ju få ut maximalt av min skärm vilket jag inte gör just nu men vill samtidigt ha Pascal. Funderar dock på att försöka hitta ett begagnat kort då det verkligen inte är värt att lägga 7500kr på ett nytt MSI kort.

Jo fast få ett värdetapp på så mycket för så lite tid känns nog lite surt och jag lägger nog lite pengar på en resa eller något i sommar istället:)

Skrivet av hakd:

@Zadrok:

IOM att ingen vet hur mycket man tjänar i prestanda eller vad dom kommer kosta så kan ingen här ge dig ett bra svar..

Nej det är väl klart men som tidigare nämts så kommer hoppet i prestanda bli lite dramtiskt med tanke på ny väsentlig teknik och nvidia utgår kan man ju hoppas på att folk som köper highend korten också vill spela på 4k.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Jag tvivlar på att Pascal kommer att dubbla prestandan ifrån 980Ti, så SLI vore ett alternativ. MEN ...

Det finns inte alltid stöd för SLI, man kan råka ut för microstuttering och andra problem. Och det kan fungera perfekt. Det är lite av en risk att köra SLI och frågan är om du tycker Risken är värt det.

Det är långt ifrån så illa som du får det att låta.

Det är extremt ovanligt med SLI-relaterade bekymmer i flerskärmslösningar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Det är långt ifrån så illa som du får det att låta.

Det är extremt ovanligt med SLI-relaterade bekymmer i flerskärmslösningar!

Skickades från m.sweclockers.com

Sitter själv och väntar på Pascal, har velat med att beställa nytt grafikkort sedan 980Ti då jag tycker mitt GTX 690 funkar lite väl dåligt för nyare spel i 2560x1440.

På frågan om microstuttering så har jag inte märkt av något sånt alls med mitt 690, innan hade jag dock två 6970 och där snackar vi microstuttering på hög nivå.

Är man väldigt känslig så ska man inte köra SLi, annars skulle jag absolut köra det före single-korts lösningar.

Permalänk
Avstängd

Köp ett till 970 och kör sli, billigaste uppgraderingen. Har själv 2st, dock med gsync och 144hz skärm.
Funkar riktigt bra!

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Var det nyligen du gick över till 980Ti?

ca 2v sedan

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen

Permalänk
Medlem

Invänta Pascal / Polaris

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zadrok:

Jo fast få ett värdetapp på så mycket för så lite tid känns nog lite surt och jag lägger nog lite pengar på en resa eller något i sommar istället:)

Absolut inget fel med ditt beslut

Skrivet av goffemannen:

ca 2v sedan

Känns det som ett bra val? Får du ut den fps du önskar?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Absolut inget fel med ditt beslut

Känns det som ett bra val? Får du ut den fps du önskar?

Bestämde mig för att hålla fast vid mitt 970 tills "1080Ti" släpps och köpa två samt kanske en 1440P skärm eller om 4k tekniken och kablage finns då. Tredje alternativet blir att köra vidare på mina 1080P 144hz och köpa en till för eyefinity.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem

FYI så räcker 850W PSU utmärkt sålänge det är av bra kvalité. T.ex kör jag mina två 980ti på ett Corsair RM850x och det funkar alldeles utmärkt.

Visa signatur

i9 9900K @5GHz | Corsair H100X | ASUS Z390-F | EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra 10GB | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz | Corsair RM850x
Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung SSD 850 EVO 250GB | 2x 1TB HDD
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zadrok:

Bestämde mig för att hålla fast vid mitt 970 tills "1080Ti" släpps och köpa två samt kanske en 1440P skärm eller om 4k tekniken och kablage finns då. Tredje alternativet blir att köra vidare på mina 1080P 144hz och köpa en till för eyefinity.

Hoppas att vi inte behöver vänta för länge

Skrivet av Vardagsrum:

FYI så räcker 850W PSU utmärkt sålänge det är av bra kvalité. T.ex kör jag mina två 980ti på ett Corsair RM850x och det funkar alldeles utmärkt.

Men då får man väl vara väldigt försiktig med överklockningen?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

när kommer pascal komma ut? inom detta året är det va?

Visa signatur

i7 6700K | be quiet! Pure Rock | Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 | HyperX Fury Black DDR4 2133MHz CL14 32 GB | Evga GTX 1080 Classified | Corsair SSD 120GB | Seagate SSHD 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | ASUS ROG SWIFT PG278Q G-Sync 144hz | Fractal Design Define R5 Black | HyperX Cloud 2 | Corsair Gaming Strafe RGB MX Silent| Arozzi Torretta Gaming Chair Black | Windows 10 Pro x64 | Laptop Acer Aspire E5-771G | PS4 |

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Mocka:

Hoppas att vi inte behöver vänta för länge

Men då får man väl vara väldigt försiktig med överklockningen?

Inte särskilt. Ett 980 Ti ligger original på 250W TDP, så det ska till rätt mycket för att datorn ska börja stressa ett BRA 850W-agg.

2x980 Ti @ AX850.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Inte särskilt. Ett 980 Ti ligger original på 250W TDP, så det ska till rätt mycket för att datorn ska börja stressa ett BRA 850W-agg.

2x980 Ti @ AX850.

Även om man OCar CPUn, kör AIO samt har flera diskar osv?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mocka:

Även om man OCar CPUn, kör AIO samt har flera diskar osv?

Yes

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag hade nog inte kört på pascal, trycket på moderkortet kan bli högt (hehe)