USB-uttag slutade fungera med El Capitan

Permalänk

USB-uttag slutade fungera med El Capitan

Uppgraderade till El Capitan och fick genast problem med USB-uttagen.

Kopplar jag in min iPhone så fungerar den som vanligt. Men när jag kopplar in min USB-mus eller Gopro eller annan kamera, då dyker den inte upp i listan, och musen fungerar inte.

Eftersom jag har svårt att tro att samtliga utav mina USB saker utom iPhonen har gått i sönder samtidigt, så misstänker jag att El Capitan har gjort något med mina USB-uttag. Någon som har en lösning?

Permalänk
Medlem

Prova att backa till baka och se om det fungerar då. I så fall kan det vara något kompatibilitetsfel du kan rapportera i så fall.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk

Problemet är ju att eftersom USB:n inte fungerar så kommer jag inte åt min externa hdd, så jag kan inte backa.

Hade innen den på Genius Bar idag, som förväntat så fungerar allt enligt deras register.

Permalänk
Medlem

Prova med en USB-hub som har extern strömtillförsel.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Vad har du för dator? Årsmodell osv