Heroes 3, hotseat vid olika datorer?

Permalänk
Medlem

Heroes 3, hotseat vid olika datorer?

Jag har för mig att jag har sett en sådan här funktion tidigare i Heroes 3. Att man precis som schack kan spela sin tur på sin egen dator oberoende av den andra spelaren. Det vore ju fantastiskt om man kunde lösa det. När det börjar dyka upp mer barn och familjesituationer så krävs det också mer komplicerade lösningar för att få spela ihop

Möjligtvis att man kan maila en save fil mellan varandra?

Lösning?

Permalänk
Geeks Gaming

@Jocke W: Nu vet jag inte vilken version du kör om du har HD eller GoG versionen. Själv kör jag GoG versionen. Och då går det att använda https://www.gameranger.com/ för att köra typ ett online spel. Och då går det att köra varandras save filer.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Inte för att det hjälper dig för just Heroes (som för övrigt ligger mig varmt om hjärtat) så finns det mejlfunktion inbyggt för Civilization-serien om jag inte missminner mig. Kan ju vara kul att köra när tiden inte räcker till.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua