Permalänk
Medlem

Dator uppgradering

Vill vara förberedd för spelvåren 2016. Då mina kunskaper är begränsande så vill jag lägga fram frågan till er.

Skulle vilja ha hjälp med vad som skulle behövas bytas ut i min dator för att kunna köra framtidens spel såsom The Division/Warhammer total war och så vidare med bra flyt.

Min dator idag ser ut såhär:

Nätaggregat: XFX PRO 750 W
Hårddisk : Samsung SSD EVO Basic 840-series 250gb
Moderkort : ASUS Z87-A ATX
CPU : Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
GPU : Gigabyte Gtx 970 Gaming g1
Minnen : Corsair 16GB (2x8GB) CL10 2400MHz VENGEANCE PRO RÖD

Vad krävs för att kunna köra på högsta inställningar? Sli? Starkare Cpu? Vad är det i denna set-up som drar ner datorn mest?

Mvh Jonathan Andersson

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Svart | Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
| Cooler Master V8 CPU Kylare | Corsair 16GB (2x8GB) CL10 2400MHz VENGEANCE PRO RÖD| Gigabyte Gtx 970 Gaming g1 | Samsung SSD EVO Basic 840-series 250gb | ASUS Z87-A ATX | XFX Pro 750 w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojjan22:

Vill vara förberedd för spelvåren 2016. Då mina kunskaper är begränsande så vill jag lägga fram frågan till er.

Skulle vilja ha hjälp med vad som skulle behövas bytas ut i min dator för att kunna köra framtidens spel såsom The Division/Warhammer total war och så vidare med bra flyt.

Min dator idag ser ut såhär:

Nätaggregat: XFX PRO 750 W
Hårddisk : Samsung SSD EVO Basic 840-series 250gb
Moderkort : ASUS Z87-A ATX
CPU : Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
GPU : Gigabyte Gtx 970 Gaming g1
Minnen : Corsair 16GB (2x8GB) CL10 2400MHz VENGEANCE PRO RÖD

Vad krävs för att kunna köra på högsta inställningar? Sli? Starkare Cpu? Vad är det i denna set-up som drar ner datorn mest?

Mvh Jonathan Andersson

Varför ska du uppgradera? Din dator funkar fint och kommer ha bra flyt i tex The Division

Permalänk
Medlem

@RealPower: Okej ! Inte testat betan så har inte riktigt testat vad burken klarar av. Haft lite problem i spel som Total War: Rome 2 därav varför jag vill hel gardera mig. Så undrar undrar om det är gpu:n eller cpu:n som drar ner prestandan ! Är tyvärr sådan att jag vill gärna spela spel i dess högsta potential.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Svart | Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
| Cooler Master V8 CPU Kylare | Corsair 16GB (2x8GB) CL10 2400MHz VENGEANCE PRO RÖD| Gigabyte Gtx 970 Gaming g1 | Samsung SSD EVO Basic 840-series 250gb | ASUS Z87-A ATX | XFX Pro 750 w

Permalänk
Medlem

Bra dator.
Grafikkortet är helt okay.
Om du skulle uppgradera så är det väl att ta en Core i7 CPU
och ett bra moderkort till den.

Men som sagt, du ska inte ha några problem att köra spelen på högsta.
Inte med det du har.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av halojoy:

Bra dator.
Grafikkortet är helt okay.
Om du skulle uppgradera så är det väl att ta en Core i7 CPU
och ett bra moderkort till den.

Men som sagt, du ska inte ha några problem att köra spelen på högsta.
Inte med det du har.

Så grafikkortet bör kunna leverera då? För som sagt lite orolig för Total war spelen då de brukar kunna belasta burken rätt hårt.

Men du skulle säga då att det är processorn som ligger lite i underkant? Har du något tips på någon vettig?

Mvh Jonathan

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Svart | Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
| Cooler Master V8 CPU Kylare | Corsair 16GB (2x8GB) CL10 2400MHz VENGEANCE PRO RÖD| Gigabyte Gtx 970 Gaming g1 | Samsung SSD EVO Basic 840-series 250gb | ASUS Z87-A ATX | XFX Pro 750 w

Permalänk
Medlem

Du behöver inte uppgradera något alls. Du kommer tjäna noll på att köpa en i7 om du spelar. Att du hade problem i Rome 2 är definitivt inte hårdvaran fel, måste vara något mjukvarofel.

Permalänk
Medlem

Okej ! Jag är även ganska lost när det kommer till skärmar. Kanske det som påverkar med? Sitter på en Dell Ultrasharp U2311H. Rent upplevelse mässigt tänker jag?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Svart | Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
| Cooler Master V8 CPU Kylare | Corsair 16GB (2x8GB) CL10 2400MHz VENGEANCE PRO RÖD| Gigabyte Gtx 970 Gaming g1 | Samsung SSD EVO Basic 840-series 250gb | ASUS Z87-A ATX | XFX Pro 750 w