Desktop Central, håll dina klienter och servrar up to date.

Permalänk

Desktop Central, håll dina klienter och servrar up to date.

Hej på er!

Vill bara hinta om ett väldigt bra program, som gör livet lättare genom att hålla dina klienter och servrar mm "up to date". Detta är dessutom gratis för upp till 25 datorer. Den hanterar även Mac, Android, IOS och Liniux.

Jag har bara provat med Windows klienter och integrerat den i Windows AD, har lagt ett par timmar på den och bara skrapat på ytan, detta program är stort och avancerat. Märker att jag har ett antal timmar till innan jag har kommit underfull med det hela.

https://www.manageengine.com/products/desktop-central/

/Patrik

Permalänk
Medlem

Hmm, kollade lite och såg ju superintressant ut, tills jag såg att Server programvaran måste ligga på en Windows server...

Gillar containers med Linux på, snåla som fasen med resurser men men, kanske hittar något liknande.

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chichin:

Hmm, kollade lite och såg ju superintressant ut, tills jag såg att Server programvaran måste ligga på en Windows server...

Gillar containers med Linux på, snåla som fasen med resurser men men, kanske hittar något liknande.

Tänker att man kanske kör en virtuell windows server på Linux Jag ska precis bygga min ubuntu server, och KVM är först på listan!