Windows store och appar fungerar inte. Behöver man store över huvud taget?

Permalänk
Medlem

Windows store och appar fungerar inte. Behöver man store över huvud taget?

Halloj!
Haft windows 10 i en månad eller så med lite krångel hit och dit. Bland annat ville inte min sökfunktion fungera. Det lyckades jag fixa men nu har store + appar slutat fungera istället...

Grejen är att jag egentligen inte bryr mig ett skit om appstore! Tycker bara det är något löjligt påhitt. Så därför undrar jag:

Finns det någon enkel fix för att få tillbaka store? Tänker inte installera om operativsystemet.

Annars: Enda appen jag saknar är photoviewern. Har googlat runt lite utan att lyckas hitta något bra substitut. Förslag på bra Photo viewers?

Mvh Simon

Permalänk
Medlem

Personligen har jag aldrig använt Store eller någon app och klarar mig alldeles utmärkt utan. Det är ju mycket möjligt att det kommer komma någon app i framtiden som man kanske inte klarar sig utan, men den dagen, den sorgen. Då får man väl försöka fixa det då.

Jag använder Windows Photo Viewer, den finns default i Windows 10 men är bara associerad med .tiff filer av någon anledning. Här är en guide hur du använder den till alla bildformat
http://www.tenforums.com/tutorials/14312-windows-photo-viewer...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Har blockerat det, behövs verkligen inte.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Nu är ju tyvärr windows photo viewer just en app, så jag kan inte använda den...

Skrivet av immutable:

Personligen har jag aldrig använt Store eller någon app och klarar mig alldeles utmärkt utan. Det är ju mycket möjligt att det kommer komma någon app i framtiden som man kanske inte klarar sig utan, men den dagen, den sorgen. Då får man väl försöka fixa det då.

Jag använder Windows Photo Viewer, den finns default i Windows 10 men är bara associerad med .tiff filer av någon anledning. Här är en guide hur du använder den till alla bildformat
http://www.tenforums.com/tutorials/14312-windows-photo-viewer...

Permalänk
Medlem

@zlahard: Nej, det är ett program, precis samma/likadan som i Windows 7

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Programmet som avses heter "Windows fotovisare" på svenska, inte den nya Foto-appen.
Om du får för dig att behöva kalkylatorn så är det kört också med en icke-fungerande Store, men den gamla går att få tillbaka:
http://www.tenforums.com/software-apps/3921-how-get-normal-ca...

I övrigt så har även jag knappt använt Store, eller någon app därifrån. Var något spel jag testade första veckan men sedan dess knapp ens öppnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlahard:

Annars: Enda appen jag saknar är photoviewern. Har googlat runt lite utan att lyckas hitta något bra substitut. Förslag på bra Photo viewers?

Har du inte flera installerade redan?

Höger klicka på en bild / Öppna med /
Klicka vidare där tills du får upp en bunt förslag. Jag har för mig att den gamla från Win 7 finns där.

Permalänk
Medlem