Följer lagget med?

Permalänk

Följer lagget med?

(Vet inte om jag skriver i rätt del av forumet men aja) Kommer lagget följa med från datorn om jag spelar på en Steam link på TV'n? Vill liksom spela på en större skärm som är 4K utan lagg!

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomer112:

(Vet inte om jag skriver i rätt del av forumet men aja) Kommer lagget följa med från datorn om jag spelar på en Steam link på TV'n? Vill liksom spela på en större skärm som är 4K utan lagg!

Ja det är väl rätt uppenbart?
Spela i 1080p på 4K skärmen bara. Bara för det är en 4K skärm så behöver du inte spela i 4K.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Ja det är väl rätt uppenbart?
Spela i 1080p på 4K skärmen bara. Bara för det är en 4K skärm så behöver du inte spela i 4K.

Asså jag menar tv'n för den är 4K :3 Men jag gissar att lagget inte följer med då

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomer112:

Asså jag menar tv'n för den är 4K :3 Men jag gissar att lagget inte följer med då

Steam Link streamar innehållet från datorn till tvn? Eller är jag helt ute och cyklar?

Om du spelar in när du spelar med t.ex 10fps så kommer du givetvis se i filmen att du laggar?
Steam link gör inget magiskt som tar bort lagget som uppstår på din PC.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Steam Link streamar innehållet från datorn till tvn? Eller är jag helt ute och cyklar?

Om du spelar in när du spelar med t.ex 10fps så kommer du givetvis se i filmen att du laggar?
Steam link gör inget magiskt som tar bort lagget som uppstår på din PC.

Jaa Steam link streamar innehållet från datorn till tvn! Aha så lagget följer asså med från datorn till TV'n? Asså jaa som du skrev typ om ett spel är i 10-20 FPS på datorn så är det samma på TV'n?

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomer112:

Jaa Steam link streamar innehållet från datorn till tvn! Aha så lagget följer asså med från datorn till TV'n? Asså jaa som du skrev typ om ett spel är i 10-20 FPS på datorn så är det samma på TV'n?

Självklart.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boomer112:

Jaa Steam link streamar innehållet från datorn till tvn! Aha så lagget följer asså med från datorn till TV'n? Asså jaa som du skrev typ om ett spel är i 10-20 FPS på datorn så är det samma på TV'n?

Ja, så är det. Förövrigt så funkar väl steamlink med max 1080p 60 fps

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Självklart.

Mm

Skrivet av cider123:

Ja, så är det. Förövrigt så funkar väl steamlink med max 1080p 60 fps

Jupp... och jaa den funkar med 1080p 60FPS

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro