Behöver hjälp med hemsidan, snälla!

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med hemsidan, snälla!

Hej alla!!
Nu är det så att jag håller på att göra en hemsida och har nu gjort menyval. Problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska göra för att kunna öppna min meny och komma vidare , exempel, jag vill öppna i menyn aminsyror BCAA,och komma fram till sidan där jag har mina produkter.

Hoppas någon kan hjälpa mig, tack!!

Permalänk
Medlem

Du behöver en länk i din meny som pekar till din aminosyrasida.
Hur är sidan och menyn uppbyggd? Har du gjort allt själv eller är det en mall du ändrat i?

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem

@M3Johan:

tack för ditt svar!!

<body class="startpage">
<center>
<nav ID="meny">
<ul>
<li><a href="#">Startsidan</a></li>
<li><a href="#">Kosttillskott</a>
<ul>
<li><a href="#">Proteinpulver</a>
<ul>
<li><a href="#">Vassleprotein</a></li>
<li><a href="#">Sojaprotein</a>
</ul>
</il>

<li><a href="#">Bars</a>
<ul>
<li><a href="#">Energibars</a></li>
<li><a href="#">Proteinbars</a></li>
</ul>
</li>
<li><a href="#">Aminsysror</a>
<ul>
<li><a href="#">BCAA</a></li>
<li><a href="#">EAA</a></li>
</ul>
</li>
</ul>
</li>
<li><a href="#">Träningskläder</a>
<ul>
<li><a href="#">Dam</a></li>
<li><a href="#">Herr</a></li>
</ul>
</li>
<li><a href="#">Inspiration</a>
<ul>
<li><a href="#">Träningsbloggar</a></li>
<li><a href="#">Recept</a></li>
</ul>
</li>

</nav>

<div ID="Box"> </div>

</center>

här är min kod. Hur skapar jag liksom länken åt mina produkter och sen kopplar allt så jag faktiskt kan trycka på de och komma dit jag behöver? Är rätt så ny i detta.

Permalänk
Medlem

Jag är själv rätt novis på att koda men har något i bakhuvudet iallafall.

<a href="http://www.AFkostillskott.se/aminosyror">Aminosyror</a>

Typ så?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av AF0101:

@M3Johan:

tack för ditt svar!!

<body class="startpage"> <center> <nav ID="meny"> <ul> <li><a href="#">Startsidan</a></li> <li><a href="#">Kosttillskott</a> <ul> <li><a href="#">Proteinpulver</a> <ul> <li><a href="#">Vassleprotein</a></li> <li><a href="#">Sojaprotein</a> </ul> </il> <li><a href="#">Bars</a> <ul> <li><a href="#">Energibars</a></li> <li><a href="#">Proteinbars</a></li> </ul> </li> <li><a href="#">Aminsysror</a> <ul> <li><a href="#">BCAA</a></li> <li><a href="#">EAA</a></li> </ul> </li> </ul> </li> <li><a href="#">Träningskläder</a> <ul> <li><a href="#">Dam</a></li> <li><a href="#">Herr</a></li> </ul> </li> <li><a href="#">Inspiration</a> <ul> <li><a href="#">Träningsbloggar</a></li> <li><a href="#">Recept</a></li> </ul> </li> </nav> <div ID="Box"> </div> </center>

här är min kod. Hur skapar jag liksom länken åt mina produkter och sen kopplar allt så jag faktiskt kan trycka på de och komma dit jag behöver? Är rätt så ny i detta.

Börja med att välja vart dina länkar ska peka, d.v.s vilken sida du ska gå till vid klicket. Just nu har du endast lagt in "#" som mål för din länk.

<a href="www.sweclockers.com">Sweclockers</a>

Denna länk pekar mot sweclockers.com och vid klick så kommer användaren att ledas dit.
Gör detta för samtliga a-taggar. Ett tips är att läsa lite om HTML på t.ex. http://www.w3schools.com

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Jag är själv rätt novis på att koda men har något i bakhuvudet iallafall.

<a href="http://www.AFkostillskott.se/aminosyror">Aminosyror</a>

Typ så?

Ja. Man kan, om allt ligger på samma server, utelämna adressen och gå direkt på sidan.

Om inte alla sidor har en egen undermapp med en egen index-sida så glöm inte filändelsen, gissningsvis .html.

<a href="aminosyror.html">Aminosyror</a>

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem

Tack alla!! Så sjukt snällt av er! Ska ta era tips och försöka fixa till det nu!!:)