Vilken Streamingtjänst för CBS tvserier?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

Vilken Streamingtjänst för CBS tvserier?

Kollar runt efter en betalstreamingtjänst med serier enbart för cbs tverier.
Dom flesta serier jag tittar på visas på cbs och orkar inte kolla på dom på tv då reklampauser tar knäcken på mej.
Någon som vet om det finns nån typ HBO-nordic fast med cbs serier ?
Den enda jag kan se som är någorlunda lika är dplay men dom visar endast senaste avsnitten och inte alla serier jag vill se

Zibkus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Om du ser till att få ett amerikanskt IP, exempelvis via unblock-us.com (som jag använder, men det finns flera liknande tjänster) så kan du gå till cbs.com och se alla nya avsnitt med reklam eller betala för CBS All Access och se gamla avsnitt också, vet ej om du slipper reklamen även om du betalar dock. Ingen text men vi kan väl engelska.

Personligen har mitt tittande gått över mestadels till Hulu och det fungerar riktigt bra, och man kan betala sig fri från reklamen. Dock har de inte alla serier från alla kanaler, men väldigt mycket och har de inte något så brukar man ändå hitta en direktlänk till serien via Hulus sökfunktion, som exempelvis några CBS-serier de inte har som 2 broke girls eller Big Bang Theory.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002
Skrivet av snajk:

Om du ser till att få ett amerikanskt IP, exempelvis via unblock-us.com (som jag använder, men det finns flera liknande tjänster) så kan du gå till cbs.com och se alla nya avsnitt med reklam eller betala för CBS All Access och se gamla avsnitt också, vet ej om du slipper reklamen även om du betalar dock. Ingen text men vi kan väl engelska.

Personligen har mitt tittande gått över mestadels till Hulu och det fungerar riktigt bra, och man kan betala sig fri från reklamen. Dock har de inte alla serier från alla kanaler, men väldigt mycket och har de inte något så brukar man ändå hitta en direktlänk till serien via Hulus sökfunktion, som exempelvis några CBS-serier de inte har som 2 broke girls eller Big Bang Theory.

Funkar hulu i sverige med ett svenskt ip nummer?

Zibkus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Zibpka:

Funkar hulu i sverige med ett svenskt ip nummer?

Nej. Hulu är en helamerikansk tjänst och funkar bara där. Men unblock-us och liknande tjänster funkar bra och kostar inte mycket (jag tror jag betalar knappt $4 kanadensiska i månaden) och ger tillgång till en massa roligt som tusen gånger bättre utbud på Netflix eller så.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

Jag vill ha ett helt lagligt och problemfritt alternativ.

Zibkus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

@Zibpka: Lagligt är det och det har fungerat problemfritt för mig. Dock inte på Netflix på senare tid då de har börjat blockera sådana här tjänster, men för Hulu och alla TV-kanalers egna tjänster så har det i princip aldrig varit några problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002
Skrivet av snajk:

@Zibpka: Lagligt är det och det har fungerat problemfritt för mig. Dock inte på Netflix på senare tid då de har börjat blockera sådana här tjänster, men för Hulu och alla TV-kanalers egna tjänster så har det i princip aldrig varit några problem.

Men jag kan alltså inte titta på mina favoritserier via en streamingtjänst mer ett svensk ip nummer? Fyfan så kasst, är se undra på att folk piratkopierar.

Skickades från m.sweclockers.com

Zibkus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Zibpka:

Men jag kan alltså inte titta på mina favoritserier via en streamingtjänst mer ett svensk ip nummer? Fyfan så kasst, är se undra på att folk piratkopierar.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är klart du kan, du får bara vänta tills det du vill se kommer till en svensk tjänst. Du kan inte se på exempelvis Big bang theory på cbs.com för de har ju sålt serien till TV3 (eller vilken kanal det nu är) och du får vänta tills den kanalen släpper det på sin tjänst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

@snajk:

Att dom har sålt rättigheterna till tex 3an är väl ingen andledning till att inte fler tjänster skall kunna visa dom?
Game of thrones tex visas både på cmore och hbo nordic vilka båda är tillgängligt i sverige. Jag vill kunna se avsnitten när jag vill och utan reklam
//

Zibkus