Permalänk
Frida 🥐

Zoyadog | Projekt Yami - InWin 805

Hej och välkomna till mitt nya bygge "Yami"!

Det har gått ett år sen jag jobbade med "Odyssey", som för mig, blev ett litet uppsving! Fick chansen att åka på lite olika event och vara med i tävlingar. Bygget fick även en plats i "The 30 Most Amazing PC Mods Of 2015" på Forbes! Men det största som hände mig var att jag fick chansen att åka med Fractal Design till Tokyo på ett "modevent". Där fick jag träffa några moddare från Japan, bland annat Ronnie Hara och Fabio Moma. På eventet pratade jag om moddingkulturen i Sverige och lite om mina projekt.

Nu har jag laddat på med inspiration och är redo för nästa bygge! Bygget har blivit lite försenat men nu börjar det komma igång som det ska. Till detta bygge har jag fått chansen att jobba med InWins nya chassi "805", ett chassi som jag blev intresserad av på en gång. Älskar glaspanelerna och det flyter ihop med resten av designen snyggt, kvalité! Kommer inte göra några mods på utsidan av chassit. Kommer försöka göra mitt bästa för att inte gå för mycket efter standardlayouten på chassit, vilket blir en stor utmaning. Vi får se!

Kände att det var dags för ett rödsvart-bygge(jag vet vad ni tänker) denna gången, tillsammans med lite silverdetaljer. Färgerna har jag fått inspiration ifrån GIGABYTEs moderkort GA-Z170x Gaming 5.

Jag brukar inte göra en ritning eller rendering på bygget innan och kommer inte göra det denna gång heller. Kommer utgå från delarna jag har och försöka hitta på något intressant med det. Det som dock är bestämt är lite av detaljerna: acetal och nickelblock, röd vätska, akrylrör, täckplåtar, röd/svart/carbon-sleeving från E22.

Hårdvara:

CPU: Intel i7 6700k
MOBO: GIGABYTE GA-Z170x Gaming 5
GPU: GIGABYTE GTX 980 WF3
RAM: Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX
PSU: Corsair HX850i
SSD: Intel 750 400GB, Intel 730 240GB

EKWB vattenkylning:

EK-Supremacy EVO Full Nickel
EK-FC 750 1750 SSD
EK-CoolStream CE 280
EK-CoolStream CE 140
EK-RAM Monarch X4
EK-HD tubing and fittings

...mer kommer!

Visa signatur
Permalänk
Frida 🥐

Första updaten!

InWin 805: Enda sen jag fick klämma på InWin 904 så blev jag intresserad av att jobba med ett chassi med glaspaneler. Problemet är dock bara fotograferingen har jag insett. Allt reflekteras i chassit, haha

GIGABYTE har varit med mig sen början och kommer även vara med på detta projekt. GA-Z170x Gaming 5. Färgtemat på moderkortet är samma som hela bygget kommer ha.

EKWB och Intel är två nya företag som jag samarbetar med, och tillsammans har de gjort denna häftiga pryl! Detta är det som jag är mest taggad för inför bygget, tror det kan blir en intressant detalj i loopen.

Har massor av fler saker att visa upp syns i nästa update!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer säkert bli riktigt grymt

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Det här ska bli intressant!
Kommer följas med glädje Lycka till.

Permalänk
Medlem

Här har man gått och längtat efter ett nytt bygge från dig, ska bli spännande

Proffsiga bilder skall jag också tillägga

Visa signatur

“Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today”

-James Dean

Permalänk

Oh, jag har också längtat! Det chassit är supersnyggt, ska bli spännande att följa.

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk

YAY!

YAY! Kommer följa detta med spänning lycka till

Permalänk
Proffsmoddare

Äntligen!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Fina bilder!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Tjusigt! Följer med nöje!

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se vad du kan göra med ett 805. Sjukt snyggt chassi

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

aj aj, glaspaneler... skulle aldrig klara att hålla rent.
Detta är anledningen till varför så många har en rulle hushållspapper vid datorn... och fönstersåpa.

Skall följas! även beröm för de fina bilderna.

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |

Permalänk
Medlem

Kör hårt! Du bor alldeles förträffligt fint

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Skrivet av meudig:

aj aj, glaspaneler... skulle aldrig klara att hålla rent.
Detta är anledningen till varför så många har en rulle hushållspapper vid datorn... och fönstersåpa.

Skall följas! även beröm för de fina bilderna.

Precis därför )

OnT: Kommer följas

Permalänk
Medlem

Kommer följa med spänning, har också ett inwin 805 chassi jag i framtiden kommer vattenkyla. Ska bli intressant att se din lösning med pump & reservoar, något jag själv är lite kluven på hur jag ska göra.

Permalänk
Medlem

Mumma!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Frida 🥐

Tack så hemskt mycket för alla peppande kommentarer Kul att ni följer! Själv har man varit rätt dålig på att uppdatera, men hoppas ni förlåter mig

Ursäktar så mycket för att det tagit sådan tid. Projektet stod lite stilla i våras medans jag försökte ta igen plugget till studenten, men nu försöker jag ta nya tag då det är skönt att stå ute i sommarvärmen och modda. Har fått in massa ny inspiration i huvudet nu så jag hoppas det kommer till hjälp. Kommer uppdatera lite oftare nu.

Jag håller just nu på att tillverka alupaneler som kommer täcka moderkortsplåten och PSU-delen där även pumpen kommer monteras.

GIGABYTE GTX980 Windforce 3X

Sleevingen är i princip färdig, jag använder mig fortfarande av heatshrinkmetoden då jag tycker det ser bäst ut.

Jag vill tacka Nate på E22 så hemskt mycket för kabel- och sleevingmaterial till detta projekt. Det är första gången jag crimpar mina egna kablar till nätagget. Hade en del problem i början med att få loss pins vilket resulterade i trasiga kontakter. Rekommenderar er som ska crimpa att köpa nya kontakter om ni ska crimpa, går mycket snabbare än att plocka ut och in.

Vill tacka min nya sponsor Inet för de fina produkterna de hjälper till med i detta projektet!

Har en liten kärlek till EKWB-lådor, det ska vara kul att öppna nya grejer.

Här är en snabbmontering av grejerna för att få en liten överblick. Är väldigt nöjd med färgtemat, valde att använda rött lite mer diskret. Annars är det favoriten svart/silvrigt som dominerar som ni sett i tidigare byggen.

Nästa gång: aluminium

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kul att bygget går framåt och enastående fotografering.

Permalänk
Medlem

Tack för en bra uppdatering. Tycker det börjar se riktigt bra ut. Uppskattar särskilt det nedtonade formspråket som låter skönheten i delkomponenterna tala för sig självt. Sedan kommer glaspanelerna förhoppningsvis bara förstärka känslan.

Permalänk
Entusiast

Ser riktigt finfint ut! Har många gånger funderat på sleeving, men känns som att jag skulle bli tokig och tålamodet skulle tryta. I mitt projekt valde jag den tråkiga vägen och köpte ett färdigsleevat kit från Bitfenix

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Loleo:

Kul att bygget går framåt och enastående fotografering.

Tack så hemskt mycket

Skrivet av Gray:

Tack för en bra uppdatering. Tycker det börjar se riktigt bra ut. Uppskattar särskilt det nedtonade formspråket som låter skönheten i delkomponenterna tala för sig självt. Sedan kommer glaspanelerna förhoppningsvis bara förstärka känslan.

Det är lite den stilen jag är ute efter i mina datorbyggen, du beskrev det väldigt bra. Förhoppningsvis kommer den nedtonade känslan vara kvar, eller bli bättre, efter jag lagt till panelerna och rördragning. För mig är det viktigt med enkelhet men även välanvänt utrymme.

Skrivet av Zpnk:

Ser riktigt finfint ut! Har många gånger funderat på sleeving, men känns som att jag skulle bli tokig och tålamodet skulle tryta. I mitt projekt valde jag den tråkiga vägen och köpte ett färdigsleevat kit från Bitfenix

Tack! Jag har full förståelse för att man inte har tålamodet till sleeving, jag har knappt själv det. Jobbar man på flera projekt samtidigt blir det svårt att hinna med. Jag har funderat på att köpa färdigsleevat, kanske inte just bitfenix, men så man får mer tid till annat i bygget om tiden är begränsad.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zoyadog:

Tack! Jag har full förståelse för att man inte har tålamodet till sleeving, jag har knappt själv det. Jobbar man på flera projekt samtidigt blir det svårt att hinna med. Jag har funderat på att köpa färdigsleevat, kanske inte just bitfenix, men så man får mer tid till annat i bygget om tiden är begränsad.

Nu kollade jag inte reviews på detta före jag beställde, men snubblat över det i efterhand... alla ställen jag kollat så har dessa fått bäst omdöme när de jämförts mot t.ex. NZXT och ModRight. Är det nåt jag inte vet om Bitfenix som du vet?

Är ärligt talat inte överdrivet insatt på den fronten

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Zpnk:

Nu kollade jag inte reviews på detta före jag beställde, men snubblat över det i efterhand... alla ställen jag kollat så har dessa fått bäst omdöme när de jämförts mot t.ex. NZXT och ModRight. Är det nåt jag inte vet om Bitfenix som du vet?

Är ärligt talat inte överdrivet insatt på den fronten

Det beror helt klart vilken budget man har! Finns CableMod som har lite bättre kvalitet än t.ex Bitfenix/NZXT.

Men det är handgjorda kablar som har absolut bäst kvalité, går att beställa från t.ex Icemodz som gör custom kablar eller från någon annan som sleevar själv.

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Vackert @Zoyadog! Har du bestämt fläktar?

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av timpelay:

Vackert @Zoyadog! Har du bestämt fläktar?

Jag använder Noiseblocker Black Silent till radiatorn, har inte bestämt till bakre fläkten men funderar på samma

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zoyadog:

Jag använder Noiseblocker Black Silent till radiatorn, har inte bestämt till bakre fläkten men funderar på samma

Vad tycker du om fläktarna? Fläktar var mitt största aber när jag valde till mitt projekt... måste ha sökt som en tok på reviews, egenskaper och allt annat. Till slut valde jag mellan NB, EK Vardar, Noctua och nån till variant.

Permalänk

Är det bara jag eller är Reservoaren lite sned? pga. grafikkortet som touchar?

Annars sjukt spännande bygge, sitter själv med min Inwin 805c som jag funderar på en hardline i!

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Zpnk:

Vad tycker du om fläktarna? Fläktar var mitt största aber när jag valde till mitt projekt... måste ha sökt som en tok på reviews, egenskaper och allt annat. Till slut valde jag mellan NB, EK Vardar, Noctua och nån till variant.

Jag valde dom mest för att jag tycker de är sjukt snygga, sen att de gör jobbet är bara bra!

Skrivet av SnakeDoc88:

Är det bara jag eller är Reservoaren lite sned? pga. grafikkortet som touchar?

Annars sjukt spännande bygge, sitter själv med min Inwin 805c som jag funderar på en hardline i!

Ja den är sned på bilden eftersom den inte är fastmonterad i någonting. Grafikkortet slår inte i
Väldigt fint chassi tycker jag!

Okej här kommer en liten flummig uppdatering, har varit dålig på att uppdatera under processen av olika anledningar och nu på senaste tiden har jag fått skynda på lite då jag ska ställa ut på Dreamhack Winter i år. Blir lite kortfattat men här kommer lite bilder från olika tillfällen!

Vill passa på att tacka MetallicAcid för aluminumet och för hjälpen när mitt CPU-block hade kommit fel!

Och lite arbete... Fyller ut med stilren aluminium.

Provstart av datorn!

Väntar nu på att mina custom sidopaneler ska komma från verkstaden, som ska bli huvudmomentet i det här bygget. Sedan är det bara att ordna alla kablar till rätta, lacka allting, fylla loopen och sen finslipa på detaljerna. Blir en till update efter DH!

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Entusiast

Stiligt!