Permalänk
Medlem

Dator fryser vid videospelning

För ett par veckor sedan hände det att min dator frös helt och gav ett surrande ljud ifrån sig när jag tittade på Youtube. Nu hände det igen, jag tittade på film via en viss hemsida när datorn plötsligt fryser helt och ger ifrån sig det surrande ljudet. Har inget alternativ än att hålla ner powerknappen och stänga av datorn.

Min dator är en Acer Aspire V3-772G. Köpt ny i butik för ett par år sedan.

Någon som vet vad problemet kan vara? Är det fel på grafikkortet? Borde jag kanske göra rent den från damm?

Tacksam för svar.

Permalänk

Kolla temperaturen nästa gång, den kanske blir för varm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zodd0:

För ett par veckor sedan hände det att min dator frös helt och gav ett surrande ljud ifrån sig när jag tittade på Youtube. Nu hände det igen, jag tittade på film via en viss hemsida när datorn plötsligt fryser helt och ger ifrån sig det surrande ljudet. Har inget alternativ än att hålla ner powerknappen och stänga av datorn.

Min dator är en Acer Aspire V3-772G. Köpt ny i butik för ett par år sedan.

Någon som vet vad problemet kan vara? Är det fel på grafikkortet? Borde jag kanske göra rent den från damm?

Tacksam för svar.

Som SpartanX006 säger så bör du kolla temperaturerna på din dator.
Om du inte har rengjort datorn sedan du köpte den så bör du göra det oavsett temperatur

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Jag har rengjort den som ni föreslog. Den har blivit lite tystare sedan dess, men problemet kvarstår.

Vet inte om något är fel på grafikdrivsrutinerna. Har fått upp meddelandet "grafikdrivsrutinerna slutade svara" några gånger.

Jag vet inte om det har med Windows 10 att göra. Kanske började det efter att jag uppgraderat från 8 till 10.