Leap Motion får stöd för virtuell verklighet

Permalänk
Melding Plague

Leap Motion får stöd för virtuell verklighet

Med hjälp av ny mjukvara får rörelsesensorn Leap Motion dedikerat stöd för handspårning ihop med VR-headset, vilket ska konkurrera mot kontrollbaserade lösningar från Oculus och HTC.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dunkade in en slaskbeställning från aliexpress för 30 minuter sedan då den nya mjukvaran verkar extremt lovande. Blir något kul att leka med innan Oculus touch dyker upp senare under hösten. Verkar som om de har massa units över som inte sålts som slumpas ut och många från oculus reddit har köpt egna för att leka med under sista dagarna, speciellt nu efter mjukvaruuppdateringen och de ska fungera kanon och komma fram likaså även om det tar lite tid.

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Original-Leap-Mo...

Känns väldigt prisvärt, 24dollar för nästintill perfekt handtracking. Notera att det för närvarande fungerar mestadels i VR och inte till vanlig desktop om ni tänkt leka med det. Mitt inköp nu är för när Oculusen kommer och kanske till Gear VR om de lyckas lösa problemen med att få den att connecta till USBn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolle:

Dunkade in en slaskbeställning från aliexpress för 30 minuter sedan då den nya mjukvaran verkar extremt lovande. Blir något kul att leka med innan Oculus touch dyker upp senare under hösten. Verkar som om de har massa units över som inte sålts som slumpas ut och många från oculus reddit har köpt egna för att leka med under sista dagarna, speciellt nu efter mjukvaruuppdateringen och de ska fungera kanon och komma fram likaså även om det tar lite tid.

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Original-Leap-Mo...

Känns väldigt prisvärt, 24dollar för nästintill perfekt handtracking. Notera att det för närvarande fungerar mestadels i VR och inte till vanlig desktop om ni tänkt leka med det. Mitt inköp nu är för när Oculusen kommer och kanske till Gear VR om de lyckas lösa problemen med att få den att connecta till USBn.

Jag köpte omedelbart.... Damn you...

Permalänk
Medlem

@Lolle:
Vad är skillnaden på den du länkade och den här ?
leap
Eller är det precis samma produkt med ett annat pris?

Permalänk
Avstängd

När kommer telefoner och surfplattor med Leap Motion teknik?
När kommer laptops med Leap Motion teknik?

Permalänk
Medlem

@Lolle: Tack för tipset! Beställt

Permalänk
Medlem

Dehär är så jävla coolt och i helt rätt riktning... Fan va taggad jag blev nu.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

@Lolle:
Vad är skillnaden på den du länkade och den här ?
leap
Eller är det precis samma produkt med ett annat pris?

Är exakt samma produkt och går att uppgradera mjukvaran till den som nämns i artikeln. Misstänker det blivit över från produktionen och de bara vill bli av med skiten då det INTE var en attraktiv eller bra produkt innan senast uppdateringen. Ett annat exempel är att atm kostar den 40dollar på bestbuy i USA efter en ca 50% prissänkning. Priset speglas antagligen mycket i den gamla mjukvaran och båda kom ut till det priset innan mjukvaruppdateringen skedde. Alltså är det just nu en sjuhelvetes bra deal att köpa en imho xD. För 200kr är det inte lätt att inte köpa som vi sett.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en med trots att jag inte får min oculus förens i sommar.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

@Lolle:
Ja, jag köpte oxo en
Blev bara lite konfunderad pga de olika priserna.

Permalänk

Tog och beställde en från där @Lolle tipsade om. Får väl se om det är bortkastade pengar, men 200kr är inte direkt att gråta över.

Permalänk
Medlem

Haha hoppas likt ni att det är väl värt, som ni säger 200kr är inte världens förlust och kanske ger något roligt att leka med, får ta ansvar för vad som händer. Om det ens fungerar halvbra ska det bli väldigt spännande att testa det.

Permalänk
Medlem

Provade den här igår och det var bland det häftigaste jag upplevt. Att kunna använda händerna på ett sätt som är så övertygande verkligt som med den här grejen ger verkligen VR-upplevelsen en extra dimension som är helt uppslukande. Trots att mina händer var wireframes så kändes det som att det var mina händer.

Permalänk
Skrivet av Lolle:

Dunkade in en slaskbeställning från aliexpress för 30 minuter sedan då den nya mjukvaran verkar extremt lovande. Blir något kul att leka med innan Oculus touch dyker upp senare under hösten. Verkar som om de har massa units över som inte sålts som slumpas ut och många från oculus reddit har köpt egna för att leka med under sista dagarna, speciellt nu efter mjukvaruuppdateringen och de ska fungera kanon och komma fram likaså även om det tar lite tid.

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Original-Leap-Mo...

Känns väldigt prisvärt, 24dollar för nästintill perfekt handtracking. Notera att det för närvarande fungerar mestadels i VR och inte till vanlig desktop om ni tänkt leka med det. Mitt inköp nu är för när Oculusen kommer och kanske till Gear VR om de lyckas lösa problemen med att få den att connecta till USBn.

Tack så mycket för tipset, ska bli häftigt att testa med DK2:an. Jag hade 0 intresse för denna tidigare så den verkade funka riktigt kasst, men detta ser ju riktigt bra ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

oasikwn

Är det tre år sedan jag fick min? Provat några gånger men var ju inget som fungerade som det skulle. Blir kanske att prova igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Är det här något som fungerar oavsett spel eller måste det finnas stöd för det i spelet ? Med tanke på att det står ladda ned deras sdk och kompilera för unity så antar jag att spelen måste ha stöd för det.

Hur många kommer ha det när väl oculus kommer med sin. Men det kanske går att emulera en oculus kontroll då.

Skrivet av empezar:

Provade den här igår och det var bland det häftigaste jag upplevt. Att kunna använda händerna på ett sätt som är så övertygande verkligt som med den här grejen ger verkligen VR-upplevelsen en extra dimension som är helt uppslukande. Trots att mina händer var wireframes så kändes det som att det var mina händer.

Vad testade du? Deras egna demos eller något annat ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litybica:

Vad testade du? Deras egna demos eller något annat ?

Det var nog en gammal enhet som hade uppdaterats till senaste versionen, detta tillsammans med en Oculus VR DK2.

Det var ett spel där man skulle leka med kuber och ens händer var wireframes, men eftersom händerna mappade exakt mot mina egna händers rörelser så kändes det skrämmande mycket som att wireframehänderna var mina egna händer, och att med den inlevelsen sedan kunna stänga av gravitationen och kasta runt kuber hit och dit var bara så otroligt häftigt.

Ska bli kul att se hur detta kan utnyttjas i spel med lite bättre grafik. Att vissa kommer bli VR-torskar och slutar umgås med vänner tror jag är helt givet.

Tror också att Oculus kommer utveckla en egen version av det här.

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått sin än?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Nopp, 2-3 veckor som sagt och det brukar ta minst sa lang tid med chinapost i vanliga fall.

Permalänk
Medlem

Fick min idag, ska testa nu utan headset och allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolle:

Fick min idag, ska testa nu utan headset och allt

Återkom med rapport! ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funkar väl som den ska till Desktop, verkar inte kunna reagera på jättesnabba rörelser. Men vad jag läst är optimeringarna specifikt för VR mode med saken framför headsetet så jag kan inte ge en fair review över hur bra den är för det. Andra har fått hem sina också och jag misstänker ni likaså vid det här laget. Verkar vara en kvalitetsprodukt hursomhelst och så orginal det kan vara. Blir som sagt perfekt att ha tills Oculus touch dyker upp och kanske under den tiden likaså.

Permalänk
Medlem

@Lolle: Ok, bra att veta. Väntar fortfarande på min, har inte heller nått vr headset men ska ändå bli kul att prova.

Permalänk
Avstängd

Min orginal-Leap Motion har som sagt legat i lådan något år men funderar på att testa igen efter första besvikelsen. Får väll leta reda på hur man får in ny FirmWare Laddade ner appen som krasade efter installation men startade efter omstart men inget fungerar. Ungefär som förrut, vad jag kom ihåg. Installerade om mjukvaran och i alla fall detta hoppade igång:

Ska testa på Laptopen också men Leap Motion kräver sin maskin. Windowssurfplattan skulle nog gå på knäna.

Testade även att navigera på datorn och dess webbläsare men alltså, det fungerar men är svårt.

Jag förstår varför det lades ner på bärbara datorer. Men till VR kanske Leap Motion hittar hem?.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)