Dokumentären om Copyswede ute nu

Permalänk
Melding Plague

Dokumentären om Copyswede ute nu

Efter lång väntan och en försening i sista sekund är det premiärdags. Nu finns Copygate, dokumentären om Copyswede, redo för konsumtion lagom till kvällsmyset.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Blir att kolla efter middagen!

Permalänk
Medlem

Blir att åka till närmaste matvaruhus och köpa snacks!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag skall kolla på den eller inte. Blir bara arg och upprörd när jag ser organisationer och människor som bara gör vad som helst för att tjäna pengar utan att nån kan göra något åt saken.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Detta får man ju bara inte missa.
Blir att kika på denna senare ikväll.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är det hela? Avbryts lite abrupt efter 46:10?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Det här är väl inte hela? Inget avslut ju.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Inaktiv

Jävligt skumt

Permalänk
Medlem

@morxy49: och ljudet, det här måste vara en misslyckad uppladdning eller nåt.

Permalänk

Sitter på ett hotellrum i Tel Aviv och njuter.. Sevärt säger jag.

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

Är det inte idiotiskt att dela ut filmen på dvd eller usb. Då sponsrar de ju copyswede själva. En bra torrent är allt som behövs.

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreadlock:

Sitter på ett hotellrum i Tel Aviv och njuter.. Sevärt säger jag.

Du kommer bli besviken när det gått 46:10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arry:

Är det inte idiotiskt att dela ut filmen på dvd eller usb. Då sponsrar de ju copyswede själva. En bra torrent är allt som behövs.

Förhoppningsvis skickas dem från utlandet.

Permalänk
Medlem

Detta var väl ingen "kioskvältare" direkt. 300 000 kr och detta är resultatet?

Permalänk

Sätt en fortkörningsskatt på alla bilar.
Den går ju att köra för fort med.
Grejen är ju inte om det går att köra för fort utan de som gör det ska betala för det.
Att lägga "böter" på alla för att bilen KAN gå att köra för fort med skulle aldrig förekommit.
Varför kan vissa sätta sig över lagen och straffa massan?
Gruppstraff är mig veterligen förbjudet??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

@morxy49: och ljudet, det här måste vara en misslyckad uppladdning eller nåt.

Låter ju mindre kul. Om dom skickat ut USB stickor osv så kanske det är någons som gjort ett misslyckat rip. Kan inte hitta något om ett officiellt släpp ännu.

Luktar mycket fuffens över det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

@morxy49: och ljudet, det här måste vara en misslyckad uppladdning eller nåt.

Ljudet är ju en katastrof, bland det sämre jag hört.

Permalänk
Medlem

Är det någon här som backat projektet på kickstarter och fått er reward? Själv väntar jag på en nedladdningslänk. Tycker det är lustigt att sweclockers är den första informationskällan som kommunicerar ut att dokumentären är släppt medan det är knäpptyst från projektets sidan. Dokumentärens hemsida har dessutom inte uppdaterats sedan 15e mars 2015.

Permalänk
Medlem

Ganska mediokert resultat även om intentionen är god.

Ljudet är bedrövligt och personligen hade jag gärna velat se någon form av följdfrågor och ifrågasättande av de som var med i "filmen" så att det blir mer än inövade fraser och tomma ord.

Hursomhelst behöver det här ämnet komma upp på tapeten ordentligt, men frågan är om det här verket kommer att lyckas med det.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Är detta verkligen den slutgiltiga versionen? Videon slutade ju mitt i en mening... "Jag ser det som..." sen slutar det.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av pa1983:

Låter ju mindre kul. Om dom skickat ut USB stickor osv så kanske det är någons som gjort ett misslyckat rip. Kan inte hitta något om ett officiellt släpp ännu.

Luktar mycket fuffens över det hela.

Kanalen på Vimeo är rätt, det har vi bekräftad information om. Däremot verkar det ju av allt att döma vara något som gått snett med själva uppladdningen eller efterbehandlingen. Vi får se vad som händer, en av mina kollegor har kontakt med filmskaparna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Slutsummering: Copyswede är helt efterblivna!

Permalänk

Jag har också backat på kickstarter och får reda på det genom sweclockers, kass!

Permalänk
Medlem

Hmm...man får inte mycket för 300 000:- idag, det är tydligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Kanalen på Vimeo är rätt, det har vi bekräftad information om. Däremot verkar det ju av allt att döma vara något som gått snett med själva uppladdningen eller efterbehandlingen. Vi får se vad som händer, en av mina kollegor har kontakt med filmskaparna.

Trevligt med lite riktig information. Synd bara att dom verkar sköta det rätt dåligt mot sina donatorer vad det gäller information.

Jonas såg ju fram emot denna film den 20:e, han är säkert jätteglad med

Permalänk
Medlem

För att förtydliga, problemet med ljudet har inget med rippning eller uppladdning att göra, dom har bara misslyckats totalt med ljudnivåerna mellan olika klipp.

Dokumentären i sej håller tråden rätt bra men skulle gärna fått gått lite djupare men vi får hoppas att detta blir en start på vidare debatt och genomlysning av detta.

Permalänk
Medlem

Vad tråkigt att den blev så dålig! Inte bara dålig ljudkvalité, utan informationen är lite som att läsa på wikipedia. Inga följdrågor eller intervjuer, bara folk som pratar. Ingen som pressar, eller letar info.

Dessutom förstår jag inte om det är meningen att den ska ta slut mitt i en mening, antar inte det...

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1W:

För att förtydliga, problemet med ljudet har inget med rippning eller uppladdning att göra, dom har bara misslyckats totalt med ljudnivåerna mellan olika klipp.

Dokumentären i sej håller tråden rätt bra men skulle gärna fått gått lite djupare men vi får hoppas att detta blir en start på vidare debatt och genomlysning av detta.

Så du har sett den fullständiga filmen? För den som finns uppladdad är inte komplett och förhoppningsvis har den inte rätta ljudmixen heller.