LG presenterar flexibla G5 och VR-tillbehör

Permalänk
Melding Plague

LG presenterar flexibla G5 och VR-tillbehör

Inför MWC-mässan i Barcelona har LG presenterat nya flaggskeppstelefonen G5, och de många tillbehör som ska kunna paras ihop med telefonen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fan LG asså, thinking outside the box. Den enda innovativa telefontillverkaren idag.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Gillar den modulära designen! Dock fick jag epilepsianfall av videon...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

videon var ju underbar

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

360 VR, får mig direkt att tänka på Xbox 360.
Tänk om MS spunnit vidare på 360 namnet och satsat på VR till nästa console generationm, hade gått hand i han.

Nu kan dom skämmas med sitt "One", ungefär lika smart namn som Wii "U".

Finns väl en liten risk för en stämning här kanske från MS sida

Permalänk

Hahahaha. Gillart

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem

@pa1983: man kan väl inte ha patent på 360?

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

@pa1983: man kan väl inte ha patent på 360?

Klart du kan, du kan ta patent på allt.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Vore coolt om telefonen hade ett litet minibatteri eller kondensator som klarade sig i 30 sekunder eller så, så att man kan byta batteri utan att telefonen stänger av sig.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Gillar den modulära designen! Dock fick jag epilepsianfall av videon...

Kändes som att man skulle behövt ta någon form av drog före man startade videon.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

@SuperSverker: Jag trodde att det skulle vara grejer som man kommit själv på, eller uppfunnit
?

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

@pa1983: man kan väl inte ha patent på 360?

Säg det till MS som varken fick använda Metro eller Sky i sina namn Hahahaha.

Domstolar tillåter alla märkliga Varumärkesskydd idag.

Permalänk
Medlem

Jag sket i G4:an och har väntat på 5:an istället. Men satan vad besviken jag blir att volymknapparna har blivit flyttade från baksidan.. Volym+power på baksidan är det bästa jag någonsin haft på en mobiltelefon, kommer aldrig vilja använda en "normal" layout igen.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Så om jag tar tex patent på en bokstav, då får ingen använda den utan mitt medgivande? Eller är jag fortfarande bakfull.

@Flygman Samma sak här, väntade på hur g5 skulle bli, men det ser ut som att jag kommer antingen köpa g4 eller note 4

Permalänk
Medlem

Tråkigt att de har tagit bort app drawer. G5 var en stor besvikelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Daark:

Tråkigt att de har tagit bort app drawer. G5 var en stor besvikelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Nova Launcher

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Så om jag tar tex patent på en bokstav, då får ingen använda den utan mitt medgivande? Eller är jag fortfarande bakfull.

@Flygman Samma sak här, väntade på hur g5 skulle bli, men det ser ut som att jag kommer antingen köpa g4 eller note 4

Snabb googling.

http://www.v3.co.uk/v3-uk/news/2196569/microsoft-to-drop-metr...
http://gizmodo.com/microsoft-has-to-change-skydrives-name-bec...

Först fick MS dumpa Namnet Metro för deras touch gränssnitt, konstigt hur jag som kör linux kan minnas att det hete Metro i windows 8 men folk som kör windows verkar ha minne som guldfiskar.

Sedan fick dom dumpa Namnet Sky Drive för "Sky" alltså TV kanalen fick rätt i domstol att MS inte kan använda ordet Sky så ja Sky är varumärkeskyddat likaså Metro alltså helt vanliga ord.

Därför MS använde "One" i Xbox, deras Cloud och ja i allt annat för alla deras förstavall är skyddade och stämningarna haglade.

Vi lever i en värld i dag där du kan bli stämd i konkurs även i Sverige, Ett företag som hette Absolut Rent, en städfirma blev stämda av Absolut Vodka i Sverige.

Så ja startar du eget får du fan i mig tänka dig för det är säkert. Bara byta namn eller lägga ner om stämningen kommer och du är ett litet sket företag.

Rätt roligt att ett stort företag som MS inte ens kan hävda sig i domstol i dag, tänk dig då någon som är mindre.

Permalänk
Medlem

Jag gillar modulära grejen men jag tycker designen på telefonen är ful.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Gillar allt jag ser väldigt mkt. Äntligen lite innovation. Enda man saknar nu är priserna på telefonen samt tillbehör, antar det kommer info om det nästa vecka. Ser väldigt lovande ut.

Permalänk

Ja två i tråden är nöjda i alla fall:) en annan hade hoppas på en ny G4.

Ja får hoppas det släpps mer intressant med 820.

Inte att G5 var ful, utan om man tappar mobilen fel och slitage kan få glapp (tappar man fel kan mobilen bli kass, att modulen blir skev).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Man får nog säga att LG är en av få tillverkare som vågar think outside the box i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Fan LG asså, thinking outside the box. Den enda innovativa telefontillverkaren idag.

Men det varade kort, när Samsung presenterade S7 Edge 5 timmar senare.

G5 känns tyvärr mest som en nischprodukt. Ser ut som en mid-range telefon också, dock tycker jag inte den är helt ointressant.

Permalänk

Är det bara jag som tycker att iden med att man ska ha en hel låda med tillbehör som egentligen inte borde finnas??

Permalänk
Medlem

Bra specs och intressant med modul-konceptet. Är inte helt hundra på designen dock.
Känns allt som allt mer intressant än Samsungs nya tycker jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

@SuperSverker: Jag trodde att det skulle vara grejer som man kommit själv på, eller uppfunnit
?

Ingen aning, men med tanke på krisen som patentlagstiftningen ligger i så känns det rätt simpelt;

Skapar du ett företag kan du kalla det Hej.

Skapar du en produkt med det företaget som heter Hejdå, kan du enkelt göra Hejdå till Hejdå™

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Men det varade kort, när Samsung presenterade S7 Edge 5 timmar senare.

G5 känns tyvärr mest som en nischprodukt. Ser ut som en mid-range telefon också, dock tycker jag inte den är helt ointressant.

Det enda som är bättre med S7:an verkade vara att man får gear vr om man förbeställer den. Annars har LG G5 allt som S7an hade plus usb type-c, extra kamera osv.

Permalänk
Skrivet av PierreB:

videon var ju underbar

Mega hajp