Troubleshoot: Uppgraderade ram-minnet, ingen video

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Jul 2015

Troubleshoot: Uppgraderade ram-minnet, ingen video

Hej! Satt med några olika uppgraderingar, ny hdd, nytt ljudkort, extra fläkt, extra ram. Allt på plats och dags att starta igen, datorn går igång, men skärmen visar "no input", byter runt mellan alla hdmi-utgångar, samma resultat. Vid något tillfälle uppfattar jag det även som att datorn tappade ström och sedan startade upp igen, men tryckte på reset-knappen på chassit också, kanske en fördröjd reaktion.

Backade och plockade bort komponent för komponent och först då visade det sig att RAM-minnena var den felande länken. Plockade ur dem och allt fungerade utmärkt men de andra nya komponenterna på plats, men jag vill ju använda mina nya ram-stickor. Det är 2 st Vengeance LP 4 gb, sitter redan två likadana i utan problem. Tacksam för förslag och idéer.

Spela BF4 med mig! Samarbeta som ett squad = win = profitz. Endast hardcore mode. Username "goerpi" på origin.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2012

prova en sticka i taget, prova olika slots.
byggde åt en kompis för ca en månad sen. det hjälpte att flytta stickorna till andra slots bara.
innan dess hade han exakt samma problem som dig.

funkar inte minnena, byt ut dom. meddela butiken du köpt ifrån att de inte fungerar.
kolla moderkortsmanualen för minnen som stöds ifall du vill vara 100%

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Jul 2015

Okej, men jag har inga andra slots? Har 1-2-3-4 och nu sitter likadana ram i 1-3 och om jag bara kan få i en av 2-4 så är det ju alltid något, men samtidigt är jag inte mycket klokare på vad orsaken består i. Köpte dem över tradera så ingen returrätt precis, särskilt inte som jag inte kan sluta mig till om problemet sitter i mobo eller ram-stickorna.

Spela BF4 med mig! Samarbeta som ett squad = win = profitz. Endast hardcore mode. Username "goerpi" på origin.