Webbsida/Affärssystem Rekommendationer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012

Webbsida/Affärssystem Rekommendationer

Hej! Företaget kommer rekonstrueras och vi kommer börja om från start.
Vi är ÅF till 30-tal företag och våra kunder (endast företagskunder) har olika avtalspriser med oss.

Tidigare har vi använt oss av iDempiere och Prestashop och det har funkat OK men inte mer än så. Ofta misstämmer saker och det måste debuggas och skrivas om i koder hit och dit. Nu när den personen inte kommer vara tillgänglig för vårat företag skulle vi behöva hitta en Lösning där vi har ett affärssystem som kan synkroniseras i framtiden med en eventuell Hemsida där allt fungerar till största del. Gärna med support tillgänglig i priset. Ungefär som lösningen vi hade men mer fungerande.

Vi har cirka 4500 artiklar när allt är i rullning som ska ha ett grundpris, som sedan korrigeras de efter olika prislistor. beroende på vilken prislista respektive kund har kommer dom sedan endast se sitt pris på hemsidan.

Har ni några förslag och tankar? Uppskattas väldigt mycket då vi kommer dra igång nu i veckan och jag ser gärna att slippa manuell hantering av fakturering och allt vad det blir.

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av oouhdawg:

Hej! Företaget kommer rekonstrueras och vi kommer börja om från start.
Vi är ÅF till 30-tal företag och våra kunder (endast företagskunder) har olika avtalspriser med oss.

Tidigare har vi använt oss av iDempiere och Prestashop och det har funkat OK men inte mer än så. Ofta misstämmer saker och det måste debuggas och skrivas om i koder hit och dit. Nu när den personen inte kommer vara tillgänglig för vårat företag skulle vi behöva hitta en Lösning där vi har ett affärssystem som kan synkroniseras i framtiden med en eventuell Hemsida där allt fungerar till största del. Gärna med support tillgänglig i priset. Ungefär som lösningen vi hade men mer fungerande.

Vi har cirka 4500 artiklar när allt är i rullning som ska ha ett grundpris, som sedan korrigeras de efter olika prislistor. beroende på vilken prislista respektive kund har kommer dom sedan endast se sitt pris på hemsidan.

Har ni några förslag och tankar? Uppskattas väldigt mycket då vi kommer dra igång nu i veckan och jag ser gärna att slippa manuell hantering av fakturering och allt vad det blir.

Mvh

Vad får det kosta? Har ni en budget?

Googlade lite och hittade följande
http://www.transitionblog.com/prestashop-alternatives/

Vet inte om det är till någon hjälp.

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av BrusE:

Vad får det kosta? Har ni en budget?

Googlade lite och hittade följande
http://www.transitionblog.com/prestashop-alternatives/

Vet inte om det är till någon hjälp.

Intressant, kikar lite på det. Priset spelar ingen roll sålänge det är rimligt för tjänsten. Jättetack för länken, finns lite att gå igenom där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av oouhdawg:

Intressant, kikar lite på det. Priset spelar ingen roll sålänge det är rimligt för tjänsten. Jättetack för länken, finns lite att gå igenom där.

Glöm inte att återkoppla. Det är alltid trevligt att höra vilken lösning som valdes till slut.

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2002

hur är det med de "vanliga" lösningarna? Visma/pyramid? Kanske e lite för stort mot vad ni behöver?

[size="1"]*signatur raderad*, referrallänkar behöver vi inte gömma i signaturer (§8 marknadsföring)[/size] Till MOD: Ditt smartskafft, man gömmer inte något som är helt synligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av BrusE:

Glöm inte att återkoppla. Det är alltid trevligt att höra vilken lösning som valdes till slut.

Absolut! Vi har nu organisationsnummer klart och fakturerar för tillfället med invoicemobile.

Vi letar nu intensivt efter en lösning som kan sköta Fakturor/ordrar/lagerhantering/produkter osv men har svårt att hitta en lösning.

Skrivet av fragwolf:

hur är det med de "vanliga" lösningarna? Visma/pyramid? Kanske e lite för stort mot vad ni behöver?

Största problemet som jag ser det nu är att det verkar som att styrelse vill ha nere kostnaderna tills företaget går plus/minus i några månader och därför behöver vi en lösning som inte sticker iväg till en kvarts miljon.

Nu har vi en tjänst (one.com) där vi har domänen och mailadresser. Vi kollade på Hogia men det verkar vara lite sådär med att koppla ihop det med denna.

One.com har ju annars en ganska enkelt och smidig lösning för hemsida och så.

visma/pyramid. Vad skulle du rekommendera för oss?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Kanske detta för lagerhantering
http://ongoingwarehouse.se/

Hittade när jag googlade

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2002

One.com använder jag med det är billigt och mycket enkelt. Har stöd för imap, vilket oftat räcker.
Vad gäller visma/pyramid så finns det enklare modell av pyramid som inte kostar 200 000 kr. Det beror ju på om det bara är lager eller om ni behöver ekonomidel också. Slå en signal till KR-system och fråga om pyramid. Finns i Göteborg, Karlstad, Malmö och Stockholm. De har även uthyrning om jag inte minns fel. Men de kan svara bättre på om det ni behöver finns med där.
Sen kan du ju ringa Visma också och jämföra. Dessa system har ju iaf bra support och kopplingar till epost/internet.

[size="1"]*signatur raderad*, referrallänkar behöver vi inte gömma i signaturer (§8 marknadsföring)[/size] Till MOD: Ditt smartskafft, man gömmer inte något som är helt synligt!