Permalänk
Avstängd

cpu kylare på max 65mm

Hej är ute efter en cpu kylare på max 65mm på höjden. Ska passa cooler master elite 130 som har det som max gräns.
Några tips på bra kylare till 1150 sockel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mephiston:

Hej är ute efter en cpu kylare på max 65mm på höjden. Ska passa cooler master elite 130 som har det som max gräns.
Några tips på bra kylare till 1150 sockel?

Scythe Big Shuriken II Rev.B är bra, men man måste se till att ha låga minnen. Den fungerade bra i min htpc. Annars går det att sätta in en vatten kylare med 120mm radiator i elite 130.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Scythe Big Shuriken II Rev.B är bra, men man måste se till att ha låga minnen.

Risken är också att den hänger över PCIe-platsen på mITX-moderkort har jag läst, så att det inte går att sätta i ett grafikkort. Noctua NH-L9i är mindre och ska passa till så gott som alla mITX-moderkort, men den kostar å andra sidan lika mycket och kyler sämre. Den duger bra till CPUer med TDP på 35W eller lägre, men får det svårt vid högre strömförbrukning.

Med andra ord, det skulle vara bra att veta vilka komponenter som ska användas: CPU, GPU och moderkort. Annars är det svårt att rekommendera något.

Permalänk
Avstängd

@perost:
en i5-4460 med intergrerade grafiken så länge, men tänkte flytta över ett msi 770 gtx snart. MSI H97I AC mobo

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Mephiston:

@perost:
en i5-4460 med intergrerade grafiken så länge, men tänkte flytta över ett msi 770 gtx snart. MSI H97I AC mobo

Jag kör Big Shuriken 2 Rev. B på mitt Z97I-Plus i min Elite 130.

Tveksam till att det lirar så bra på just ditt moderkort.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

@Mephiston:

Har alldrig gillat slutna vattenkylare, så den lösningen hoppar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mephiston:

@perost:
en i5-4460 med intergrerade grafiken så länge, men tänkte flytta över ett msi 770 gtx snart. MSI H97I AC mobo

Till en 4460 skulle jag inte rekommendera Noctua NH-L9i som jag länkade till tidigare, och Big Shuriken kanske inte passar som sagt. När jag själv letade efter en lågprofil-kylare nyligen så blev det en Noctua NH-L9x65, men den är precis 65mm hög så risken är att fläkten då får dåligt med luft (jag har dock ingen erfarenhet av chassit i fråga).