Battlefield 4 joystick problem

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 joystick problem

Hej,

Har inte oväntat (?) problem med joystick styrning i BF4.

Ville flyga lite helikopter och har en gammal Saitek Cyborg 3D Gold. Men inställningarna var väldigt krångliga, fel knappar/spakar mappades till fel funktioner i BF4.

Jag tänkte att det var för att jag hade en gammal joystick, kanske gamla drivisar, inte kompatibel med W10 osv. Så, jag åkte förbi datoraffären och köpte en Logitech Extreme 3D Pro i tron att ny fräsch hårdvara ska nog fixa biffen.

Ingen skillnad.

Hittade nyss Realmware Battlefield Tools, och tänkte att nu blir det lätt som en pannkaka att mappa joysticken rätt.

No go. Throttle upp blir Fire osv....

Tankade också ner Logitechs mjukvara med deras kalibrering, samma skräp... Ska iofs testa att ta ut glädjepinnen och ansluta den igen. Men all kalibrering ser kanon ut.

Hur fanken har ni som flyger i BF4 löst detta egentligen? Är det bara jag som är korkad? (Svara inte på det sista förresten )

EDIT: Om det redan finns 15 trådar om detta så får ni gärna peka ut dom, jag har letat tycker jag...

Tacksam för input, //epatnor

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Jag testade med en Wireless Freedom för typ ett år sedan, fungerade rätt bra... inga problem alls.
Det var "bara" att gå igenom mappningarna och trycka apply? Hur gör du när du sparar? Jag hade (vad jag minns) inte ens logitechs program installerade för joysticken.

Sedan efter det satt jag och nötte ett par timmar tills jag kunde köra med mus och tangentbord.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Ladda ner BF4 Settings Editor ifrån http://battlefield.realmware.co.uk/bf4-settings-editor/ ,det fixar nog dina problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ButtCrack:

Ladda ner BF4 Settings Editor ifrån http://battlefield.realmware.co.uk/bf4-settings-editor/ ,det fixar nog dina problem.

Du läste inte så noga va? Han hade ju redan testat det.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Du läste inte så noga va? Han hade ju redan testat det.

Tusan också, sista man blir blind på, det är ögonen ...
Har en Logitech Extreme 3D Pro som jag hade samma problem med, det programmet fixade det!
Det gäller bara att rensa alla key bindings i programmet och tillämpa hotfixen för joysticken, om han har gjort det så har jag ingen lösning!