Vad vi vill ha till Battlefield 5

Permalänk
Medlem

Vad vi vill ha till Battlefield 5

Vad tycker ni om förslagen till Battlefield 5?
på länkarna har ni möjlighet att se tråden. (skrivet på engelska)

https://www.reddit.com/r/Battlefield/comments/47okkw/what_we_...
http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955064...
http://answers.ea.com/t5/Answer-HQ/Make-Battlefield-5-Esport-...

Permalänk
Medlem

Fick svar från EA angående detta, såhär lyder svaret:

"Hi,

Recently EA has announced its own its own Competitive Gaming Division, it's led by Peter Moore - this group will enable global eSports competitions in our biggest franchises including FIFA, Madden NFL, Battlefield and more.

Next Battlefield will probably the one featuring and using most of its eSports elements. It is safe to assume that we'll be seeing some of your suggested game modes for eSports too - as they are most likely in works.

With the release of next Battlefield approaching, I am sure we'll be hearing more about eSports for next Battlefield soon."

Permalänk
Medlem

Jag hoppas bara att det inte blir ett nytt knife-in-the-backelfield!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Jag hoppas bara att det inte blir ett nytt knife-in-the-backelfield!

Precis, Hittills har ju mycket vart det motsatta från vad många önskat. Vi får helt enkelt hålla tummarna att det inte blir en till flopp. Blir det så så är det det sista Battlefield jag kommer att köra.

Permalänk
Medlem

Senaste tenkegång jag hade i.o.m nytt BF och andravärldskrigs tema.

Är nuvarande Dice med BF kombitabelt att förändras i en "positiv" anda
eller kommer det bli en till i raden neråt som setts ifrån BF3 -> 4 -> Hardline -> Battlefront.

I min mening skulle det kanske vara bäst att göra nåt helt annat som inte har med Battlefield att göra och återkomma när det finns idéer och nåt nytt att komma med.

Sen har vi ju problem som detta...

Dold text
destu mer
Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Vi har ju fått se i senaste DLC'n till BF4 att ryssarna bygger robotar och titaner från 2142. Dem har ju även den svävande tanken. Jag hoppas nog på att det blir en remake av 2142 i en modern grafikmotor, det vore riktigt grymt!

Annars är mina hopp självfallet på ett nytt 1942 spel.

Visa signatur

- ekloeef i7 6700k, 2x EVGA Titan Black, 16GB Corsair Vengence DDR4

Permalänk

Allt jag vill ha och käver av kommande BF är att de blir som de en gång var. Efter BF2 så har det bara gått utför. BFBC och BFBC2 var dock bra spel, men de var inte heller seriösa uppföljare i BF-serien.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

BF4 har varit ute ett bra tag nu och dom har inte gjort ett jota åt spectatormode så det är helt meningslöst att ens kolla. Respekt till de 30 stycken som orkar med att sitta och glo igenom matcher i Battlefield på ESL kanalen på Twitch.

Det vore väl en bra start att få det synkat åtminstone. Nu är det otroligt jävla dåligt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att BF ska bli mer tävlingsinriktat. Vill man tävla, så finns CS och COD.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Snälla sluta kalla det för Battlefield 5. Känns som det är alla som hoppade på serien i Battlefield 3 och 4 som kallar det för det. Men för en som spelat alla spelen är det bara irriterande för det skulle innebära ytterligare en skjutare som ut spelar sig i nu tid.
Detta Battlefield spelet kommer inte ens bli det femte i serien. "Battlefield 5" kommer förhoppningsvis inte ut fören om 4-6år. Jag hoppas antingen på Battlefield 2143 eller Battlefield 1944 i år.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simon253:

Snälla sluta kalla det för Battlefield 5. Känns som det är alla som hoppade på serien i Battlefield 3 och 4 som kallar det för det. Men för en som spelat alla spelen är det bara irriterande för det skulle innebära ytterligare en skjutare som ut spelar sig i nu tid.
Detta Battlefield spelet kommer inte ens bli det femte i serien. "Battlefield 5" kommer förhoppningsvis inte ut fören om 4-6år. Jag hoppas antingen på Battlefield 2143 eller Battlefield 1944 i år.

Är du seriös nu? 4-6 år!!
Om 6 år är jag 55 år!!! Kan man gilla fps shooters då?!!!!!

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Senaste tenkegång jag hade i.o.m nytt BF och andravärldskrigs tema.

Är nuvarande Dice med BF kombitabelt att förändras i en "positiv" anda
eller kommer det bli en till i raden neråt som setts ifrån BF3 -> 4 -> Hardline -> Battlefront.

I min mening skulle det kanske vara bäst att göra nåt helt annat som inte har med Battlefield att göra och återkomma när det finns idéer och nåt nytt att komma med.

Sen har vi ju problem som detta...

åh börja inte med det där. gör aldrig ngn preorder av ett spel...

Skrivet av ekloeef:

Vi har ju fått se i senaste DLC'n till BF4 att ryssarna bygger robotar och titaner från 2142. Dem har ju även den svävande tanken. Jag hoppas nog på att det blir en remake av 2142 i en modern grafikmotor, det vore riktigt grymt!

Annars är mina hopp självfallet på ett nytt 1942 spel.

Håller verkligen med! ett 2143 har det diskuterats om bland spelare i åratal. hade vart hur roligt som helst att få titanmode igen!

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Allt jag vill ha och käver av kommande BF är att de blir som de en gång var. Efter BF2 så har det bara gått utför. BFBC och BFBC2 var dock bra spel, men de var inte heller seriösa uppföljare i BF-serien.

BF3 blev bra lagomt tills att BF4 kom ut. fruktansvärt dåligt att släppa spel som de gör ofärdiga... Nu för tiden älskar jag det men det är synd att det inte var så redan från början för då hade spelarna hållt sig kvar längre i det spelet och den tävlingsinriktade scenen där var faktiskt riktigt rolig att uppleva.

Skrivet av ClintBeastwood:

BF4 har varit ute ett bra tag nu och dom har inte gjort ett jota åt spectatormode så det är helt meningslöst att ens kolla. Respekt till de 30 stycken som orkar med att sitta och glo igenom matcher i Battlefield på ESL kanalen på Twitch.

Det vore väl en bra start att få det synkat åtminstone. Nu är det otroligt jävla dåligt.

Nej den är jättedålig men nu har de en chans att göra om den till kommande BF.

Skrivet av Vinolik:

Jag tycker inte att BF ska bli mer tävlingsinriktat. Vill man tävla, så finns CS och COD.

Det är vad du tycker kanske. Jag älskar CS men COD i competitive är hemskt. Jag har i flerttalet år tävlat inom Battlefield och särskilt inom Battlefield 3. BF3 scenen var större än BF4 inom esportscenen vad jag tycker och fungerade hur bra som helst förutom att själva spelt var buggat ibland.

Skrivet av simon253:

Snälla sluta kalla det för Battlefield 5. Känns som det är alla som hoppade på serien i Battlefield 3 och 4 som kallar det för det. Men för en som spelat alla spelen är det bara irriterande för det skulle innebära ytterligare en skjutare som ut spelar sig i nu tid.
Detta Battlefield spelet kommer inte ens bli det femte i serien. "Battlefield 5" kommer förhoppningsvis inte ut fören om 4-6år. Jag hoppas antingen på Battlefield 2143 eller Battlefield 1944 i år.

eftersom ingen vet titeln och det är vad alla i media snappat upp så får Battlefield 5 fortsätta heta Battlefield 5 tillsvidare att det officellt heter något annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Snälla sluta kalla det för Battlefield 5. Känns som det är alla som hoppade på serien i Battlefield 3 och 4 som kallar det för det. Men för en som spelat alla spelen är det bara irriterande för det skulle innebära ytterligare en skjutare som ut spelar sig i nu tid.
Detta Battlefield spelet kommer inte ens bli det femte i serien. "Battlefield 5" kommer förhoppningsvis inte ut fören om 4-6år. Jag hoppas antingen på Battlefield 2143 eller Battlefield 1944 i år.

6 år var en väldigt satsig tidspann måste jag säga haha! Det har släppts 4 Battlefieldspel på den tiden. Det kommer absolut komma snabbare än så. Dem har ju gjort det väldigt uppenbart för oss att dem vill fortsätta med en uppföljare till Battlefield 4 med alla easter eggs som dem släppt i bland annat den senaste DLCn.

Visa signatur

- ekloeef i7 6700k, 2x EVGA Titan Black, 16GB Corsair Vengence DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Senaste tenkegång jag hade i.o.m nytt BF och andravärldskrigs tema.

Är nuvarande Dice med BF kombitabelt att förändras i en "positiv" anda
eller kommer det bli en till i raden neråt som setts ifrån BF3 -> 4 -> Hardline -> Battlefront.

I min mening skulle det kanske vara bäst att göra nåt helt annat som inte har med Battlefield att göra och återkomma när det finns idéer och nåt nytt att komma med.

Sen har vi ju problem som detta...

Vi får absolut inte glömma bort att DICE inte har jättemycket att säga till om när det gäller vad för spel dem ska släppa. När dem väl skrivit på och accepterat EA games avtal så kommer en spikad deadline. Tyvärr handlar allt om pengar för EA så ofullständiga spel komma alltid att släppas.

Tycker att det överdrivs en hel del om hur "dåliga" spelen är. Om man verkligen lägger ner lite tid på att faktiskt titta på hur spelet ser ut, uppskatta detaljen, känslan, ljudet, även titta på developer videos på hur dem gått till väga så ser man hur mycket DICE lagt ner på hela serien.

Battlefront är verkligen ett snyggt spel, Star Wars känslan är klockren. Riktigt bra jobbat av dem, grafik och detalj är till och med mycket snyggare än i Battlefield 4. DICE har vad som krävs för att skapa ett snyggt och bra spel. Problemet ligger hos EA games som bara tänker på pengar.

Visa signatur

- ekloeef i7 6700k, 2x EVGA Titan Black, 16GB Corsair Vengence DDR4

Permalänk

BF-serien är bra, men jag hoppas på nästa Battlefield är ifrån Bad company serien med WW2 modd.

Visa signatur

I5 4690K||GTX970||Z97-HD3 Rev2:1||Samsung 240GB SSD||CM V700Guld||H440||1TB Seagate||

Permalänk
Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

Jag är trött på modernt/framtids krig, jag vill ha WW2 igen!

Permalänk
Medlem

Kan vara riktigt kul med flyg utan målsökande rakter osv. Finns ju mycket olika miljöer också allt från turkiet till frankrike eller åka in över england med en zeppelinare och bomba . Blir det inte ww1 hoppas jag på ww2, alternativt korea som är typ samma teknologi men känner inte till något spel baserade på det kriget.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
SpelClockers

Det skall mycket till för att jag ska köpa nästa battlefield.
Litar inte på deras releaser längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekloeef:

Vi får absolut inte glömma bort att DICE inte har jättemycket att säga till om när det gäller vad för spel dem ska släppa. När dem väl skrivit på och accepterat EA games avtal så kommer en spikad deadline. Tyvärr handlar allt om pengar för EA så ofullständiga spel komma alltid att släppas.

Tycker att det överdrivs en hel del om hur "dåliga" spelen är. Om man verkligen lägger ner lite tid på att faktiskt titta på hur spelet ser ut, uppskatta detaljen, känslan, ljudet, även titta på developer videos på hur dem gått till väga så ser man hur mycket DICE lagt ner på hela serien.

Battlefront är verkligen ett snyggt spel, Star Wars känslan är klockren. Riktigt bra jobbat av dem, grafik och detalj är till och med mycket snyggare än i Battlefield 4. DICE har vad som krävs för att skapa ett snyggt och bra spel. Problemet ligger hos EA games som bara tänker på pengar.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan vara riktigt kul med flyg utan målsökande rakter osv. Finns ju mycket olika miljöer också allt från turkiet till frankrike eller åka in över england med en zeppelinare och bomba . Blir det inte ww1 hoppas jag på ww2, alternativt korea som är typ samma teknologi men känner inte till något spel baserade på det kriget.

Det är endast rykten. Det enda som egentligen sagts är att DICE skall gå tillbaka till samma spår som innan BF hardline.
Men absolut, ett ww1 eller ww2 hade också vart kul! Då slipper vi alla dessa målsökande raketer, MAVs och soflams överallt.

Skrivet av mr rulle:

Det skall mycket till för att jag ska köpa nästa battlefield.
Litar inte på deras releaser längre.

Förstår vad du menar men samtidigt så är Battlefield alltid egentligen en ny upplevelse på nya detaljer och nya möjligheter.

Permalänk
Medlem

@forzzell: "Pre-order HYPE"

Han pratade mest om hur hype förstör spelets framgång mer än om pre-order ,om det var okänt.

Skrivet av ekloeef:

Vi får absolut inte glömma bort att DICE inte har jättemycket att säga till om när det gäller vad för spel dem ska släppa. När dem väl skrivit på och accepterat EA games avtal så kommer en spikad deadline. Tyvärr handlar allt om pengar för EA så ofullständiga spel komma alltid att släppas.

Tycker att det överdrivs en hel del om hur "dåliga" spelen är. Om man verkligen lägger ner lite tid på att faktiskt titta på hur spelet ser ut, uppskatta detaljen, känslan, ljudet, även titta på developer videos på hur dem gått till väga så ser man hur mycket DICE lagt ner på hela serien.

Battlefront är verkligen ett snyggt spel, Star Wars känslan är klockren. Riktigt bra jobbat av dem, grafik och detalj är till och med mycket snyggare än i Battlefield 4. DICE har vad som krävs för att skapa ett snyggt och bra spel. Problemet ligger hos EA games som bara tänker på pengar.

Skulle prioritera Gameplay och hur allt fungerar tillsammans, communty och hur allt interagerar från hur man kan röra sig fram på banan till hur fordon ställer sig emot varandra,
Det är där skon klämmer för min del.
De aspekter du pekar ut har dom fått till rätt bra.

I Bad Company 2 fanns det mycket skydd att gömma sig bakom och det kändes som faktiskt kämpade mot varandra i Rush på t.ex Valparaisio.
Fast det var en väldigt koncentrerad spelform och linjär, men jäklar de var roligt.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Skulle prioritera Gameplay och hur allt fungerar tillsammans, community och hur allt interagerar från hur man kan röra sig fram på banan till hur fordon ställer sig emot varandra,
Det är där skon klämmer för min del.
De aspekter du pekar ut har dom fått till rätt bra.

I Bad Company 2 fanns det mycket skydd att gömma sig bakom och det kändes som faktiskt kämpade mot varandra i Rush på t.ex Valparaisio.
Fast det var en väldigt koncentrerad spelform och linjär, men jäklar de var roligt.

This!

Har satsat för mycket om att spelen skall se så snygga ut som möjligt utan att gameplaykänslan hänger med. Finns så mycket man "kan säga gör om gör rätt" till.

Permalänk

Av dom BF Spel jag spelat så gillade jag BF2 och bad company bäst-

BF2 Squadsystemet där man Spawnade ut på Squadleder, och där man kunde kasta den där facklan och säga till alla att dit skal ni. och vist kunde man även lägga en markering på kartan.

En commader som betydde något... i bland körde jag commader och tyckte att det var roligt. Han kunde bomba rätt hårt med dom där kanonerna

Det var ett mycket tätare samarbete och en god sammansatt Squad kunde äga totalt... Ännumer med en bra squad och commader.

BF5 kommer jag inte köpa förens jag sett vad folk säger. Dagens BF är ju som en irriterande leksak... Värst av allt... många buggar från BF2 är patetiskt kvar i BF4. Är dessa kvar i BF5 kan dom rakt av dra åt helvete. Dom 100 kända BF buggarna.

Ja det står jag för. Spel och spelandet är på allvar och viktigt och då vill man att det skall vara roligt. Vad är BF4? Folk går runt som hönor utan hjärna på en linje mellan punkt a till b helt nollat och skiter i allt... inte kul.
¨
Så jag säger så likt som BF2 som möjligt men utan buggar. Då skulle jag gråta av lycka

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Av dom BF Spel jag spelat så gillade jag BF2 och bad company bäst-

BF2 Squadsystemet där man Spawnade ut på Squadleder, och där man kunde kasta den där facklan och säga till alla att dit skal ni. och vist kunde man även lägga en markering på kartan.

En commader som betydde något... i bland körde jag commader och tyckte att det var roligt. Han kunde bomba rätt hårt med dom där kanonerna

Det var ett mycket tätare samarbete och en god sammansatt Squad kunde äga totalt... Ännumer med en bra squad och commader.

BF5 kommer jag inte köpa förens jag sett vad folk säger. Dagens BF är ju som en irriterande leksak... Värst av allt... många buggar från BF2 är patetiskt kvar i BF4. Är dessa kvar i BF5 kan dom rakt av dra åt helvete. Dom 100 kända BF buggarna.

Ja det står jag för. Spel och spelandet är på allvar och viktigt och då vill man att det skall vara roligt. Vad är BF4? Folk går runt som hönor utan hjärna på en linje mellan punkt a till b helt nollat och skiter i allt... inte kul.
¨
Så jag säger så likt som BF2 som möjligt men utan buggar. Då skulle jag gråta av lycka

Project Reality eller Squad kanske kan vara något då?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Det jag vill se i BF5 är att kunna säga ''on me'' till sin squad, dvs man kan säga att sin kamrat kan spawna hos mig, eller kunna ropa på förstärkning igen som man kunde i tidigare BF.

Visa signatur

I5 4690K||GTX970||Z97-HD3 Rev2:1||Samsung 240GB SSD||CM V700Guld||H440||1TB Seagate||

Permalänk
Medlem

Ett spel som lanseras i ny upplaga en gång per år/varannat år kommer aldrig slå igenom på riktigt som en eSport-titel. Titta ex. på scenen inom Dota 2, LoL, CS och jämför sedan med ex. FIFA och CoD.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN

Permalänk
Medlem

Battlefield är Battlefield och Counter Strike är Counter Strike.
Det går inte att använda CS tävlingsmodell i BF.
Föreställ er hur kul 5v5 CQ på Golmud Railway blir...

Det är dags för folk att inse att en ny tävlingsmodell behöver tas fram om man vill ha BF i esport.

Permalänk
Medlem

2 önskemål endast en kan prickas in, ett BC3 eller WWII.

Det är allt vad jag vill ha.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Battlefield är Battlefield och Counter Strike är Counter Strike.
Det går inte att använda CS tävlingsmodell i BF.
Föreställ er hur kul 5v5 CQ på Golmud Railway blir...

Det är dags för folk att inse att en ny tävlingsmodell behöver tas fram om man vill ha BF i esport.

Måste inte använda samma modell, men något liknande skulle funka med det kräver att utvecklarna är med community vilket EA aldrig kommer vara. Skall ett spel vara populärt så måste företaget investera i titeln, ge stöd för community och faktiskt tillåta moddar. Tyvärr kommer det aldrig att hända, inför varje lansering av senaste BF har det varit snack om stöd för esport/modds med bättre stöd för admins, spectator eller moddverktyg som plötsligt försvinner lika snabbt som deras "BF designades för PC" skitsnack.

Tänk dig No-Fly Zone kartan med bara flyg och ha stöd för team deathmatch, king of the hill, eller tank banan från desert combat modden och ha något liknande där. Lite server skripts, bra spectator, mod och community stöd så har du e-sport. CQ eller Infantry Only skulle också funka men igen EA's release modell för BF håller inte för att stödja e-sport, speciellt också när man har utvecklare som säger "det är för svårt för andra än bara oss att skapa banor för spelet, därför finns det inga modverktyg".

Vad jag vill ha för nästa BF är dock enkelt. Fullt Vulkan och multiplatform stöd så man kan köra igång den på min Arch rigg.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Ja exakt - det är ju bara att lägg till funktioner och sen så är det upp till användarna att använda dem. 5x5 8x8 mapmaker...

Visa signatur

Kraschfield