Svenska nationalsången på arabiska Rätt eller fel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Svenska nationalsången på arabiska Rätt eller fel?

Jag fick precis läsa denna Artikel från Expressenoch jag vet inte hur jag skall reagera, En del av mig känner mig kränkt, för man ändrar inte på vår nuvarande "nationalsång" bara så där, Inget annat land i världen skulle ju tillåta det? så varför skulle vi? Och ja jag vet att Du gamla du fira inte är våran Officiella nationalsång, men det är våran nuvarande.
En annan del av mig känner att det är bra att dem som kommer hit kan få höra sången och förstå innebörden av den, Men då skall man ju förbövlen inte ändra i sången till "Jag vill leva jag vill dö på jorden"... så jag är kluven..

Någon annan som känner att de vill säga något?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014

Pk SVT. Vad hade du förväntat dig?

Intel i7 4770 | GTX 980 stockkylare | Corsair Vengeance 1600MHz | Coolermaster 412S | Evga supernova G2 750w Guld | Nzxt H440 röd | MSI Gaming 5 | Logitech G502 | Benq XL2430T 144 Hz | Xtrify XG1-R | Flygprylar: Thrustmaster warthog | Saitek combat rudder pedals | Oculus rift CV1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Vandylia:

Jag fick precis läsa denna Artikel från Expressenoch jag vet inte hur jag skall reagera, En del av mig känner mig kränkt, för man ändrar inte på vår nuvarande "nationalsång" bara så där, Inget annat land i världen skulle ju tillåta det? så varför skulle vi? Och ja jag vet att Du gamla du fira inte är våran Officiella nationalsång, men det är våran nuvarande.
En annan del av mig känner att det är bra att dem som kommer hit kan få höra sången och förstå innebörden av den, Men då skall man ju förbövlen inte ändra i sången till "Jag vill leva jag vill dö på jorden"... så jag är kluven..

Någon annan som känner att de vill säga något?

Låt de få leka och trivas så blir alla gladare istället för att irriteras på andra. Sången innehåller inte ens Sverige vad jag vet.

HTPC i7 6700. 20GB DDR4 2166mhz. GTX 1060 6GB. Fractal node 202. Intel 535 480GB. HTC Vive
Skrivbords pc R7 1700@3,9Ghz. 16GB DDR4 3200mhz. R9 290@standard. ASUS Crosshair VI hero. Fractal define c. MX300 275GB. 3TB toshiba.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Nov 2008

Snälla Sweclockers, kan vi inte hålla politiken om fullständigt irrelevanta saker på forum lämpade för det. Jag föreslår Flashback, där finns säkert redan en tråd på 1000 sidor med arga likasinnade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Ja det är inte bra för mitt blodtryck om jag säger så.

inb4 HuzzButt och tumnus kommer in med högsta fanan med sitt politiskt korrekta floskel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Läs en gång till!

FÖRTYDLIGANDE: I en tidigare version stod det att Gina sjunger nationalsången på arabiska. Det rätta är att hon sjunger på arabiska i nationalsången, men då är det folkvisor som översatts.

Det är alltså ett medley där andra sånger är på arabiska.

Fractal Design R5 | Asus z97 Deluxe | Intel i7-4790K | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Pro 2400 MHz 16GB | Samsung 850 Evo 500GB för OS, Office och anda nyttoprogram | Samsung 840 Pro 250 GB för World of Tanks, World of Warplanes, World of Warships & War Thunder | Intel 730 240 GB för övriga spel | Gigabyte Geforce G1 GTX 970 | Corsair RM750x | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Föräldraledig
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

*tråd låst*

Politiska diskussioner i all ära, den här tråden fick en skev start med "felaktig" info. Jag ser i min dimmiga spåkula ungefär vartåt det barkar, och väljer att förhandsvädra hänglåset.

Föräldraledig till och med våren 2018. För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Media och spel -> i5-4590S - B85M-ITX - GTX 1070 - 8 GB DDR3 - 750 GB SSD
▪ Jobb -> Thinkpad Yoga - i7-4500U - 8 GB DDR3 - 256 GB SSD
▪ Spel -> i7-4770K @ 4,3 GHz - Z97-A - 16 GB DDR3 - GTX 980 Ti - 768 GB SSD
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita - Switch