Permalänk
Medlem

Corsair TX650 V2

Hej Johan!

Jag har ett Corsair TX650 V2 nätaggregat som låter väldigt mycket. Något som jag på senare tid tyvärr börjat störa mig på.
Fläkten går på fullt hela tiden oavsett belastning på datorn.

Då jag haft nätaggregatet i fyra år så antar jag att mitt enda alternativ är att vända mig direkt till Corsair.
Jag har gjort en ticket på https://corsair.secure.force.com/
Ticket number: 6750288.

Eftersom jag använder datorn dagligen så undrar jag nu hur jag går tillväga för att slippa vara utan nätaggregat en längre tid.
Tydligen ska det finnas möjlighet att få ett nytt nätaggregat skickat till sig innan man skickar in sitt egna?
Hur fungerar frakten?
Jag läste någonstans att frakten kan kosta nästan som ett nytt nätaggregat och då känns det inte riktigt värt att nyttja garantin.

Mvh
nickbin

Permalänk
Medlem

Vem fan är Johan?

Permalänk
Medlem

@qaaka:
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Ska du inte skicka ett pm då?
Eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem

PM eller tråd, så länge han svarar så vilket han brukar vara snabb på att göra.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av nickbin:

Hej Johan!

Jag har ett Corsair TX650 V2 nätaggregat som låter väldigt mycket. Något som jag på senare tid tyvärr börjat störa mig på.
Fläkten går på fullt hela tiden oavsett belastning på datorn.

Då jag haft nätaggregatet i fyra år så antar jag att mitt enda alternativ är att vända mig direkt till Corsair.
Jag har gjort en ticket på https://corsair.secure.force.com/
Ticket number: 6750288.

Eftersom jag använder datorn dagligen så undrar jag nu hur jag går tillväga för att slippa vara utan nätaggregat en längre tid.
Tydligen ska det finnas möjlighet att få ett nytt nätaggregat skickat till sig innan man skickar in sitt egna?
Hur fungerar frakten?
Jag läste någonstans att frakten kan kosta nästan som ett nytt nätaggregat och då känns det inte riktigt värt att nyttja garantin.

Mvh
nickbin

Hej nickbin,

Jag rekommenderar dig att rengöra nätaggregatet först om det är väldigt dammigt, har det dragit in damm i den så höjer de temperaturen drastiskt vilket gör att fläkten får jobba hårdare, så testa det först.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan