Sweclockers blockerar tester när man använder Adblock.

Permalänk
Medlem

Sweclockers blockerar tester när man använder Adblock.

Tänkte läsa igenom testet av 6600k/6700k men det är blockerat eftersom jag använder mig av Adblock. Har nu inaktiverat det för Sweclockers men kommer ändå inte åt testet (ser ingen reklam på sidan heller så något är lurt). Det ska väl räcka att inaktivera adblock för den här domänen? Har även vitlistat sweclockers.com. Hur löser man det lättast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Tänkte läsa igenom testet av 6600k/6700k men det är blockerat eftersom jag använder mig av Adblock. Har nu inaktiverat det för Sweclockers men kommer ändå inte åt testet (ser ingen reklam på sidan heller så något är lurt). Det ska väl räcka att inaktivera adblock för den här domänen? Har även vitlistat sweclockers.com. Hur löser man det lättast?

Kanske en självklar fråga men har du startat om browsern/datorn?

Jag har adblock påslaget men vitlistat för bla sweclockers och jag har då rakt inga som helst problem att komma åt testerna. Jag använder webbläsaren Palemoon. Vilken webbläsare har du?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@Kakann: låter som att något av dina tillägg i chrome eller vad du nu har för webbläsare krånglar. Nollställ webbläsarens inställningarna och ra bort alla tillägg så ska du se att det funkar.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Har du provat med 'referesh without chache'?
https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Bypass_your_cache

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket för tipsen, ska testa och återkommer!

Permalänk
Legendarisk

@Kakann: Har du några andra tillägg som skulle kunna påverka det installerade? Visar din annonsblockerare om den har spärrat något på sidan trots att domänen är whitelistad?

*** Flytad till feedback ***

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

@Kakann: Har du några andra tillägg som skulle kunna påverka det installerade? Visar din annonsblockerare om den har spärrat något på sidan trots att domänen är whitelistad?

*** Flytad till feedback ***

Det här kanske hjälper:

http://i.imgur.com/52b9BvB.png

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Kakann:

Nja, dessvärre inte. Vad är det för annonsblockerare du använder dig av? Har du några andra tillägg installerade? Kan du se annonser om du surfar via någon annan enhet ansluten till samma nätverk?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Nja, dessvärre inte. Vad är det för annonsblockerare du använder dig av? Har du några andra tillägg installerade? Kan du se annonser om du surfar via någon annan enhet ansluten till samma nätverk?

Det var jag som var korkad, av någon anledning har jag både adblock och adblock professional haha.

Permalänk
Legendarisk

@Kakann: Ah, vad bra att det löste sig. Hoppas du hittar vad du söker i recensionen nu!

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

@Kakann: Har du några andra tillägg som skulle kunna påverka det installerade? Visar din annonsblockerare om den har spärrat något på sidan trots att domänen är whitelistad?

*** Flytad till feedback ***

Jag har (som alla andra) diverse tillägg installerade. Jag upptäckte att trots att jag vitlistat Swec på uBlock och Adblock Plus så slipper jag reklamen (och kan läsa allt innehåll, och slipper annonsblockerings-vädjan), eftersom jag har NoScript installerat och aldrig godkänt sifomedia.se.

NoScript är ju väldigt populärt, iaf bland klientelet som besöker den här sidan, så jag är nog inte ensam om att kunna friåka på det viset.

Så antingen är det här ett tips till er om att tweaka er annonsblockeringsblockering, eller så är det ett tips till alla andra om hur man kan äta kakan och ha den kvar.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Aloysius:

Så antingen är det här ett tips till er om att tweaka er annonsblockeringsblockering...

Syftet med den här varianten är främst att undersöka inställningar till annonserna och vad effekterna kan tänkas bli, den är inte avsedd att vara svår att kringå, och så länge vi når de flesta med den här tröskeln så gör det inte så mycket om beslutsamma användare gör det heller. Är inte ute efter att kriga mot de som aktivt valt att blockera siten alls.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Syftet med den här varianten är främst att undersöka inställningar till annonserna och vad effekterna kan tänkas bli, den är inte avsedd att vara svår att kringå, och så länge vi når de flesta med den här tröskeln så gör det inte så mycket om beslutsamma användare gör det heller. Är inte ute efter att kriga mot de som aktivt valt att blockera siten alls.

Okej, det låter ju vettigt. Men som jag sa så blocker jag inte siten vare sig aktivt eller speciellt beslutsamt, utan det var bara en bieffekt av att jag inte tillåtit mer än sweclockers.com i NoScript. Och det ickebeslutet kan det nog varit tio år sedan jag tog, för den white/black-listan har hängt med rätt länge när jag bytt dator.:)

Permalänk
Medlem

Sån här skit gör normalt att jag slutar använda sidan i fråga helt och hållet. Blir nog så här med. Inte ens youtube kör med så giriga takter.

Permalänk
Medlem

Upptäckte detta precis själv.
Om det är så Sweclockers tänker fortsätta så blir det på sin höjd att läsa rubriker och söka efter andra sidor som har samma information.

Det går för övrigt att ha annonsers som inte blockeras av adblock. T.ex. genom att ha statiska bilder som lagras hos sweclockers eller sweclockers cdn...
Att ha en uppmaning om att stänga av adblock är helt i sin ordning. Att blockera innehåll är inte ok i mina ögon. Speciellt inte för video-reviews som ni säkert ändå tjänar pengar på genom youtube.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av bonaqua:

Upptäckte detta precis själv.
Om det är så Sweclockers tänker fortsätta så blir det på sin höjd att läsa rubriker och söka efter andra sidor som har samma information.

Det går för övrigt att ha annonsers som inte blockeras av adblock. T.ex. genom att ha statiska bilder som lagras hos sweclockers eller sweclockers cdn...
Att ha en uppmaning om att stänga av adblock är helt i sin ordning. Att blockera innehåll är inte ok i mina ögon. Speciellt inte för video-reviews som ni säkert ändå tjänar pengar på genom youtube.

De har inga annonser alls på videorna på Youtube och tjänar följaktligen inga pengar på dem.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Nu ser jag annonserna igen, trots att jag aldrig godkänt sifomedia.se. Så nu verkar inte det ovan gälla längre, men jag visar annonserna här på Sweclockers. Adblock är bra, men det är ju tråkigt om de små stackarna måste jobba gratis.