Steelseries Stratus XL

Permalänk
Melding Plague

Steelseries Stratus XL

Steelseries ger sig in i handkontrollsdjungeln med Stratus XL, där funktion med både Windows- och Android-enheter samt bra batteritid ska ge styrdonet en fördel över konkurrenterna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu måste dom nog tänka om lite, det är väl inte alla som har en bluetooth enhet integrerad i sin dator. Och väljer istället att inte ta med på köpet en bluetooth enhet!?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Fan det var ju perfekt timing, hade kollat på den för att köra med Gear VR men var inte säker på om det var nått att ha eller inte.

Vet fortfarande inte vilken controller jag vill köpa, dilemma.

Permalänk
Legendarisk

>>> Diskussion om Adblock hänvisas till följande tråd: Adblock på SweClockers <<<

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Kan dom inte slå Xboxen:s kontroll från One eller 360 på fingrarna med sin skapelse så tror jag inte att dom blir nån hit för pc med det priset.

Jag önskar mig en bra fungerande kontroll till PS4:an med Xbox layout på spakarna, köpte GatorClaw kontrollen fast dom sa på Youtube att den tappa kontakten och trots att den är trådad så tappa den kontakten inom 10min skräp med andra ord.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem

Nu har jag läst om flera kontroller som testats men som alla haft brister här och var. Har ni någon topplista på kontroller som faktiskt rekommenderas till rent pc-spelande?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Varför kan inte en given kontroll kontrollera både Windows / Android & iOS / AppleTV 4 ? Måste jag införskaffa två separata kontroller för att kunna spela på både min dator samt ATV4 ?

Permalänk
Medlem

Jag har haft en Steelseries Stratus XL i ca två månader.
Får den inte alls att fungera OK till datorn. (Windows 10)

Har testat 4 st olika Bluetooth donglar som jag haft liggande, får samma problem med alla.
1 meter från dongeln funderar det OK, 1,5 meter ifrån blir det 0,5 sekunders input lag, 2 meter ifrån blir det 1 sekund, längre ändå så dör den helt.

Mus ansluten till samma dongel, fungerar kanon.
Stratus XL ansluten till android enhet fungerar kanon.
Jag blir knäpp.
Handkontrollen ligger i en låda och används aldrig.

Borde köpa en ny bluetooth dongel, men orkar inte.
Vill inte lägga mer pengar på denna nu.

Permalänk
Medlem

Fungerar den på Raspberry pi 3 tro? Ganska snålt att inte skicka med USB adapter.. min stationära har inte bluetooth :<

Permalänk
Medlem

Styrspaken sitter ju på fel ställe, likaså styrkorset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk

Har själv 2 st Xbox Elite Kontroller men lite mer konkurrens på HK marknaden skadar ju knappast.

Bytte till Elite från 2st Trådlösa X360 kontroller. Kvaliten är på en helt annan nivå.

Dom kostar en hel del dock men ångrar inte en krona. Rekommenderas!

Visa signatur

Asus F6 - Asus H8 / i7 4790K - i7 6700K / 780Ti - 980Ti / 16GB DDR3 - 16GB DDR4 / Acer XB270HUx2 /

Permalänk
Medlem

Tack för en bra genomgång. Letar efter en kontroll till min telefon

Till er som använder Adblock kan man istället använda mobilsidan om man vill läsa artikeln

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Skrivet av Belzhadar:

Jag har haft en Steelseries Stratus XL i ca två månader.
Får den inte alls att fungera OK till datorn. (Windows 10)

Har testat 4 st olika Bluetooth donglar som jag haft liggande, får samma problem med alla.
1 meter från dongeln funderar det OK, 1,5 meter ifrån blir det 0,5 sekunders input lag, 2 meter ifrån blir det 1 sekund, längre ändå så dör den helt.

Mus ansluten till samma dongel, fungerar kanon.
Stratus XL ansluten till android enhet fungerar kanon.
Jag blir knäpp.
Handkontrollen ligger i en låda och används aldrig.

Borde köpa en ny bluetooth dongel, men orkar inte.
Vill inte lägga mer pengar på denna nu.

Kan vara så att den fortsätter vara kopplad till din Android Surfplatta istället för att gå över till synk mot datorn, prova stänga av BT på Android plattan.
Också säkerställ att du har senaste versionen av Engine 3 installerad.

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Fan det var ju perfekt timing, hade kollat på den för att köra med Gear VR men var inte säker på om det var nått att ha eller inte.

Vet fortfarande inte vilken controller jag vill köpa, dilemma.

Jättedålig timing för mig!
Tänkte just sälja min helt oöppnade som köpte från SteelSeries för ett tag sedan då de gav mig pengar att handlar för i deras butik eftersom jag fick vänta väldigt länge i ett returärende.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Jag föredrar "Xbox One Controller + Cable for Windows" har en sådan och har även köpt "Xbox One Wireless Controller Adapter USB" som jag kan köra Trådlös på Windows 10 funkar även på Win7 och Win8. Är ergonomisk har bra känsla och använder 2st AA batteri. Asså om man inte använder handkontrollen då stänger den av sig automatisk föratt spara på batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Fan det var ju perfekt timing, hade kollat på den för att köra med Gear VR men var inte säker på om det var nått att ha eller inte.

Vet fortfarande inte vilken controller jag vill köpa, dilemma.

Den är nog den bästa man kan köpa till Gear VR enligt alla tester och guider jag har hittat. Jag köpte en till min och är väldigt nöjd med den. Till PC är nog xbone/360 kontrollerna bättre men ska du bara ha den till VR så funkar den finfint.

Permalänk

Synd att gummihattarna ger ett dåligt grepp.

Permalänk
Medlem

problemet med alla tredjeparts kontrollers är att xbox/ps4 har så sjukt bra kontrollers! en 360 trådlös får du för strax över 300:- och en trådad för strax under 300:- jag har då inte hittat nån som ens är i närheten pris/prestanda har prövat lite olika även "kines" import, de varierar kraftigt men du får en trådlös 360-klon hem i brevlådan för drygt 100:- har köpt ett par till ungarna och de funkar helt ok (3-6 år gamla barn) för inte ens 360 kontrollerna håller särskilt länge när ungarna tappar dem konstant...

360:ins största svaghet är bumperknapparna som slutar funka i stort sett direkt om den ramlar i golvet och landar på bumperknapparna, dessa är små microswitchar som böjs/knäcks invändigt, i övrigt kan de ta nästan hur mycket spö som helst!

För barnspel (mest lego/disney) behövs dessa som tur är inte så ungarna kan använda dem iaf men för "vuxenspel" används de mest hela tiden så det kan vara värt att köpa en egen kontroll om man har små barn som ska spela med kontroll =P

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...