Ubiquiti Edgerouter Lite vs Edgerouter X

Permalänk
Medlem

Ubiquiti Edgerouter Lite vs Edgerouter X

Har lite svårt att förstå varför Ubiquiti Edgerouter X är billigare än Ubiquiti Edgerouter Lite. X'en har ju POE och flera portar.

Finns det nån anledning att köpa Lite modellen som kostar ca 300:- mera

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Tänkte skapa en likadan tråd men väcker liv i denna istället.

Någon som har koll?

X-modellen saknade ju någon funktion som rättats till i senaste fw....

Snabbare processor men mindre minne och billigare pris. Försökt läsa mig till men verkar som att de är bra på olika saker i olika tillämpningar.

Permalänk
Medlem

Jag har samma fråga...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

så som jag har fått det förklarat av "någon nisse någonstans".. lite är en router.. x är en switch med lite routermjukvara
men jag vet inte riktigt.. en vän köpte X.. så har han bryggat port 1-2 till samma lan, när han skyfflar data från nåt på port 1 till nåt på port 2 fick han ut typ 3-400 mbit/s, detta var för att den saknade hw offloading eller nåt sånt.. (lekman berättar)

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av fizzdan:

Jag har samma fråga...

Skickades från m.sweclockers.com

Det verkar skilja ungefär 3 ggr i prestanda sett till hur många paket per sekund de kan routa, x är långsammare men för hemmabruk är det kanske inte så stor skillnad i praktiken.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det verkar skilja ungefär 3 ggr i prestanda sett till hur många paket per sekund de kan routa, x är långsammare men för hemmabruk är det kanske inte så stor skillnad i praktiken.

Tackar tackar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.