Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OnFireHaXel:

Tyck att jag är tjatig men är du 100%, 1000% säker att det är moderkortet? Vill ej lägga onödiga pengar.

Som jag skrev så är listan jag länkade till det jag kan gå efter och är den korrekt, är det moderkortet till 100%

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Vissa har testat innan med att låta en fläkt blåsa mot vrm för att kyla ner dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnFireHaXel:

Hur gör jag det? Är ganska ny på att fixa med sånt.

Det gör du i bios om ditt moderkort har den möjligheten bara att gå in och leta runt .

Skrivet av Jalle64:

Som jag skrev så är listan jag länkade till det jag kan gå efter och är den korrekt, är det moderkortet till 100%

Borde det inte gå att se om man stänger av 6 av kärnorna för med endast en modul/två kärnor bör den ju inte överbelasta VRM ? Bara en tanke.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det gör du i bios om ditt moderkort har den möjligheten bara att gå in och leta runt .

Borde det inte gå att se om man stänger av 6 av kärnorna för med endast en modul/två kärnor bör den ju inte överbelasta VRM ? Bara en tanke.

Visst är det en idé men inte i långa loppet då den ändå inte klarar "hela" paketet.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Visst är det en idé men inte i långa loppet då den ändå inte klarar "hela" paketet.

Jag tänkte mest för att helt bli säker på att det är moderkortet (vilket verkar troligt) Inte att köra så. Man vill ju kunna nyttja alla kärnor

En annan fördel med ett vettigare moderkort är ju att trådskaparen troligtvis kan få upp processorn till 8350s standardhastigheter utan problem

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag tänkte mest för att helt bli säker på att det är moderkortet (vilket verkar troligt) Inte att köra så. Man vill ju kunna nyttja alla kärnor

En annan fördel med ett vettigare moderkort är ju att trådskaparen troligtvis kan få upp processorn till 8350s standardhastigheter utan problem

Ja, det var ju verkligen det mest billiga mobot och då menar jag billigt i den sämsta bemärkelsen för den prollen iaf.
Alltså det TS har idag.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av thomson:

Vissa har testat innan med att låta en fläkt blåsa mot vrm för att kyla ner dom.

Tack för tipset! Har fixat en tillfällig lösning av en fläkt som blåser på vrm hela tiden. O nej, den har ingen kylfläns där på. Men det blir väl o uppgradera! Nytt chassi, psu och mobo blir det! Tack alla!