Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Apr 2011

EK-Supremacy MX acetal läcker

Tja börja få dom mest sjuka blackscreens från ingenstans.

Gpu tvärdog

Börja felsöka och fann en sjö av vatten inne i pci-e porten.

Kollade överallt hitta inget läckage.

Läckagetesta såg inget ser då att det droppar från cpu block.

Tort vid anslutningar och sidorna och inget dropp från ovan. Tänker vafan nu då.

Skruvar isär allt ser detta.

Blir lite småless ett helt nytt block som börjar läcka helt random efter någon vecka. Har aldrig varit med om detta förr.

Går det limma eller fixxa på annat sätt eller bara skicka tillbaka på rma.

Köpt på coolerkit så lär ju ta tid och detta är min enda dator för tillfället.

To be or not to be.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jun 2008

Ring och prata med dom beställ ett nytt och be dom att kreditera köpet när dom fått ditt gamla block.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

Skruva isär blocket och kolla så att o-ringen är hel och fin.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av MarkSix:

Ring och prata med dom beställ ett nytt och be dom att kreditera köpet när dom fått ditt gamla block.

Tack för tipset redan skickat ett mail. Men känns ändå fel att behöva betala ytterliggare fraktkostnad för ett nytt block

To be or not to be.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av badde80:

Skruva isär blocket och kolla så att o-ringen är hel och fin.

Vill avakta lite med skruva isär så jag inte bryter garantin.

To be or not to be.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

Du bryter inte garanti genom att öppna blocket. Hur ska du annars kunna rengöra eller byta jetplate?

Phanteks Enthoo Pro - Corsair RM750x - Asus Z97-A - i7 4790k - XMS3 16GB - Gigabyte GTX 980 - 850 EVO 250GB SSD - WD 3TB HDD
EK-Supremacy EVO - EK-FC980 GTX - EK-D5 PWM - EK-D5 X-TOP CSQ - EK-RES X3 150 - EK-CoolStream RAD XTX 240 - EK-Ekoolant EVO UV Blue - Corsair AF140 x2 - Corsair SP120 x2
Dell U2713HM - Corsair K95 MX Red - Logitech MX Master - Corsair 2100

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

@Lordkiller: grejen med just det blocket är att man ska kunna ta isär och byta såkallade "jetplates" så någon garanti lär du inte bryta

https://www.ekwb.com/shop/EK-IM/EK-IM-3831109800294.pdf

Men du gör givetvis som du själv vill hoppas det löser sig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Zeecor:

Du bryter inte garanti genom att öppna blocket. Hur ska du annars kunna rengöra eller byta jetplate?

Skrivet av badde80:

@Lordkiller: grejen med just det blocket är att man ska kunna ta isär och byta såkallade "jetplates" så någon garanti lär du inte bryta

https://www.ekwb.com/shop/EK-IM/EK-IM-3831109800294.pdf

Men du gör givetvis som du själv vill hoppas det löser sig

Ah men tusen tack för den infon då ska jag riva vattenloopen imorgon och kika efter.

To be or not to be.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Apr 2011

Ok har monterat isär vattenblocker 3 gånger nu. Oring ser hel och fin ut. Men ser ut som något är lite skevt i vattenblocket får jag det sluta läcka på ovansidan börjar det läcka på undersidan och vise versa. Och man ser att oringen ligger ojämnt runt om. Trots att den ser hel och fräsh ut.

Kul att spendera min sista ledighet utan dator.

To be or not to be.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Okt 2007

Skulle skickat tillbaka det på engång.

CPU: i7 4790K @4.9GHZ 1.324V | MB Asus MAXIMUS VII IMPACT | GPU AMD Radeon R9 290x @1150/1500mhz | PSU Corsair AX860i | RAM Team Group Xtreem White @2800mhz 16GB | SSD Seagate ST480 480GB | HDD SAMSUNG HD103SJ 1000GB | Monitor: Eizo FG2421| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset: Sennheiser game zero.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

Reklamera och passa på att begära ersättning för följdfel om du har fått sådana.

Förvänta dig inte mer hjälp om du inte svarat på alla mina frågor och provat alla mina förslag!
Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bjärred
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Lordkiller:

Kul att spendera min sista ledighet utan dator.

Köp en raspberry pi . Det har jag gjort och är min lösning om vattenkylningen krånglar och slår ut min vanliga dator.

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair HX1050(silver), z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Jays_swe:

Skulle skickat tillbaka det på engång.

Mjo har pratat med dom nu får se vad som händer.

Skrivet av giplet:

Reklamera och passa på att begära ersättning för följdfel om du har fått sådana.

Trodde ett evga 980ti hydrocopper dog men var bara att pcie porten var vattenfylld men vet inte än inte vågat starta datorn igen pga läckaget.

Skrivet av Equadex:

Köp en raspberry pi . Det har jag gjort och är min lösning om vattenkylningen krånglar och slår ut min vanliga dator.

Hehe mjo är ju en lösning på problemet.

To be or not to be.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Lordkiller:

Mjo har pratat med dom nu får se vad som händer.

Trodde ett evga 980ti hydrocopper dog men var bara att pcie porten var vattenfylld men vet inte än inte vågat starta datorn igen pga läckaget.

Hehe mjo är ju en lösning på problemet.

Har också råkat ut för en liknande läcka och i mitt fall brann både grafikkort och moderkort. Så kolla innan du låter det gå för långt.

Förvänta dig inte mer hjälp om du inte svarat på alla mina frågor och provat alla mina förslag!
Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av giplet:

Har också råkat ut för en liknande läcka och i mitt fall brann både grafikkort och moderkort. Så kolla innan du låter det gå för långt.

Fan inte ens dom billigaste blocken mellan 775-1366 läckte har aldrig varit med om detta och har säkerligen handlat kring 100 block. Detta är det enda efter 1366 jag köpt och det läcker direkt.

:/

Mjo har kopplat ur både ström och mobo batteri så ska avvakta nu tills jag får ett nytt block tänker inte ens starta datorn mer och hoppas på att inget annat gått sönder.

To be or not to be.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Apr 2011

Då jag bara måste ha igång min stationära under helgen då jag behövde hämta ut ett par riktigt viktiga dokument så strunta jag i rma och superlimma blocket på utsidan.

Kommer köpa ett nytt sen lite dyrare som inte är tänkt att ska skruvas isär av användaren.

:/ sämsta blocket jag handlat i hela mitt liv.

Edit: limmade om båda sidor om platen. Läckagetesta nice ingen läcka trodde jag....

Börja läcka på ett nytt ställe då.

Detta måste ju vara måndagsexernas måndagsexemplar.

Nu är hela toppen limmad med.

Det enda som kan läcka nu är dom 4 skruvarna som håller ihop blocket återkommer imorgon när jag läckagetestat igen om bilder på när vatten forsar genom skruvarna.... är ju bara det som saknas nu.

To be or not to be.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Apr 2011

Hvetet fortsätter såfort man tätar ett ställe börjar det läcka på annat ställe. Aldrig varit med om något liknande

To be or not to be.