Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Bästa möjliga 120mm closed loop?

Behöver en closed loop kylare till min 6700k, jag ska inte överklocka men behöver få ner temperaturerna i chassit då min nuvarande luftkylare bara vispar runt luften och ökar tempen på allt annat. vilken har den bästa prestandan utan att låta allt för mycket? har datorn i vardagsrummet och det här chassit:

http://www.fractal-design.com/home/product/cases/node-series/...

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av Thorthemighty:

Behöver en closed loop kylare till min 6700k, jag ska inte överklocka men behöver få ner temperaturerna i chassit då min nuvarande luftkylare bara vispar runt luften och ökar tempen på allt annat. vilken har den bästa prestandan utan att låta allt för mycket? har datorn i vardagsrummet och det här chassit:

Tack på förhand!

Hmm skulle nog nästan hellre satsat på den största luftkylaren du kan få tag i som passar, sen skapa ett bra luftflöde med resterande fläktar så kylflänsen får andas lite. superb kylförmåga, och antagligen ljudlöst om du ställer in fläktarna i BIOS.

Citera mig ALLTID

i7 6700K ✖ Noctua NH-D15 ✖ GTX 980Ti Strix ✖ 32gb 2400mhz DDR4 ✖ MSI Z170A SLI Plus ✖ 500gb SSD ✖ DPP11 850W Platinum ✖ 5x Noctua Industrial 2000RPM ✖ ASUS Xonar Essence STX ✖ Enthoo Pro M (Acrylic) ✖ Acer Predator X32a (1440p 100hz IPS G-sync UW) ✖ Win 10 ✖ HTC Vive ✖ Pågående vattenkylningsprojekt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

https://www.inet.se/produkt/6308879/noctua-nh-u9s?utm_source=...
Den valde jag för kompisen, jättetrevlig kylare. Jag har för dåliga erfarenheter av AIOs för att rekomendera dem. Samt att de är väldigt dyra för dess prestanda.

Speldator: Intel core i5 3570k 4,2GHz@1,128V| Asus P8Z77-I DELUXE | EVGA GeForce GTX 660Ti custom backplate | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO | Samsung 840 basic 120Gb SSD | 2Tb Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Venganse LP 16Gb (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Lapptop: Lenovo T420p Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Qpad QH-85 | Logitech MX-518 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2016

Man ska endast välja AIO's om man absolut inte har något annat val...vilket är väldigt sällan då det finns LP luftkylare som är sjukt bra.

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotham
Registrerad
Aug 2008

Oftast inte alltid så presterar en luftkylare bättre och är i många fall tystare. Det är min erfarenhet, köp ex en NH-D14/15

#waiting#impatience
⚠ Z-E-N system incoming! ⚠

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2002

Köp en luftkylare, modell större. Typ -> "https://www.inet.se/produkt/6308825/noctua-nh-u14s#specs"
Rikta den så läktarna blåser bakåt, montera sedan en fläkt bak i chassit som suger ut luften som CPU kylaren blåser åt det hållet. Problemet löst!

Inte ofta jag föreslår luftkylning, men i ditt fall låter det som rätt väg att gå.

Asus Sabertooth Z97 Mark-1 | CPU:i7 4790K - @ 4,4GHz | GPU:MSI GTX970 | RAM 16 Gb 2400 Corsair | SSD Samsung 840 Pro 256Gb | HD WD-black 1TB | PSU:EVGA Supernova G2 750W | Win-X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014

Tack på förhand!

Vet inte riktigt vad du gör med din burk men min setup funkar bra för mig i alla fall. Vad har du mera för grejer i chassit?

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Adam West:

Oftast inte alltid så presterar en luftkylare bättre och är i många fall tystare. Det är min erfarenhet, köp ex en NH-D14/15

Skrivet av Turbonisse:

Köp en luftkylare, modell större. Typ -> "https://www.inet.se/produkt/6308825/noctua-nh-u14s#specs"
Rikta den så läktarna blåser bakåt, montera sedan en fläkt bak i chassit som suger ut luften som CPU kylaren blåser åt det hållet. Problemet löst!

Inte ofta jag föreslår luftkylning, men i ditt fall låter det som rätt väg att gå.

Han har en Node 605. 125mm är maxhöjden. Alltså u9s är det högsta som går in. Så de större noctua gå inte in på långa vägar

För att förtydliga mitt tidigare inlägg. Den u9s satt också i en node 605. 55 grader i aida64 utan så mycket som ett ljud

Speldator: Intel core i5 3570k 4,2GHz@1,128V| Asus P8Z77-I DELUXE | EVGA GeForce GTX 660Ti custom backplate | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO | Samsung 840 basic 120Gb SSD | 2Tb Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Venganse LP 16Gb (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Lapptop: Lenovo T420p Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Qpad QH-85 | Logitech MX-518 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Isla de Muerta
Registrerad
Okt 2009

Tack på förhand!

Kör själv en h60v2 med en noctua fläkt på och min 6600k @ 4.6Ghz går aldrig över 65c och är knäpptyst

Game: CPU: i5 6600k 4.6Ghz RAM: 16GB 2666Mhz GPU: 390 nitro
Brace yourself, angry Maxwell user is comming ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotham
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av infigo:

Han har en Node 605. 125mm är maxhöjden. Alltså u9s är det högsta som går in. Så de större noctua gå inte in på långa vägar

För att förtydliga mitt tidigare inlägg. Den u9s satt också i en node 605. 55 grader i aida64 utan så mycket som ett ljud

Ahhh, missade det. I så fall kör på u9s

#waiting#impatience
⚠ Z-E-N system incoming! ⚠

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av infigo:

Ja u9s eller som i mitt fall NH-L12 borde vara riktigt bra val för ett Node 605. Jag kör bara med en enda chassifläkt som placerats i chassihålet närmast cpu för att dra ut luften som går upp genom cpu kylaren. Behövs mera kylning så sätt en fläkt till borta vid platsen för den optiska läsaren. Jag kör en hel del film streaming på burken och använder cpuns inbyggda grafikkrets för en del spelande. Jag stör mig definitivt mera på oljudet från ikeas lågenergilampor än från datorn. Lägger jag örat på chassit så är det fortfarande i mina öron i princip ljudlöst.

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB