Permalänk

Musen fastnar!!!

Min pekplatta fastnar varje gång jag trycker på något på tangentbordet. Ganska stort problem då jag spelar och nästan blir galen på datorn. Den laggar inte utan den bara vill inte röra sig i ungefär 10 sekunder efter att jag har tryckt på någon tangent. Har ingen gammal mus och skulle helst vilja ha min pekplatta. Tänker att det kanske är någon inställning som är fel, är ganska dålig på datorer men jag har kollat mus-inställningarna och av vad jag såg så var det inget konstigt med dom. Detta hända sen jag uppdaterade min windows 7 till windows 10.

Jag har en HP Pavilion dv6, är väldigt dålig på datorer så jag vet inte så mycket mer om den men de är en ganska gammal dator.

Permalänk

Testa om det där löser det
http://support.hp.com/us-en/document/c02535761

Klicka på sök-knappen och skriv in mus så ska du komma till inställningarna

Kan också vara något med drivrutinerna. Dessa bör dock hittas om du söker efter uppdateringar via Windows update. Men vad mer heter datorn förutom HP Pavilion dv6? Så man kan söka efter drivrutiner till din Clickpad.

Permalänk

@Mattias.F: Jag har provat det nu men det verkar inte hjälpa :/

Permalänk

När du var där vid inställningarna, har du något som heter palmcheck? Den gör så att man inte råkar komma åt touchpaden medan man skriver.

Stäng av den funktionen isåfall och testa.

Gör en omstart av Windows också efter ändrat inställningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Mattias.F: Ja det funkade! Tack för tipsen!

Permalänk

Topp

Skickades från m.sweclockers.com