Vad spelar ni egentligen?

Permalänk

Har samma känsla som majoriteten, men blåser väl dötiden med Euro Truck Simulator 2 och ratt, beställt mig en växelspak till det dessutom så kan ju vara användbart till mer spel, ex Dirt Rally osv. Annars lirar jag typ csgo med polarn, även fast jag blir lika förbannad varje gång.. men ja, bara dötid ja vill fylla ut liksom Hade jag kunnat sova från jobb slut till början, hade ja lätt gjort de vissa dagar =D

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

Har haft sjukt mycket plugg p.g.a jag var dum nog att välja IB-linjen, men jag har sakta men säkert börja få tillbaka spellusten med hjälp av Fallout 4 + DLCs )

Permalänk
Medlem

Spelar PS4 nuförtiden, blir inte riktigt samma engagemang som på PC. Blir enklare att bara stänga av och göra något vettigt istället

Permalänk

Vet exakt hur det är. Lite som andra har påpekat så är förkärleken, i alla falla för mig, att spela med andra. Dock har jag alltid tröttnat väldigt fort på singleplayer. Om jag ska vara helt ärlig så bottnar mycket i den här "jahopp nu då?"-känslan i att man är mentalt uttråkad generellt, igen drar jag av personlig erfarenhet. Samma spel som var utmanande förra veckan, är idag spyfärdigt. Det är inte spelet det handlar om, du vill bara ha något annat för stunden. Motion och träning hjälper mig där.

Min Xbox står och samlar damm månader i taget, sen kommer polarna över och det är helt plötsligt svinkul. Dagen efter försöker jag återskapa samma känsla, utan framgång. Det händer också att vi polare sitter framför konsollen och inte hittar ett enda spel att lira, allt är bara allmänt skit. Då hittade vi arkad-delen av Xbox shoppen, med över 150 titlar som fortfarande håller än idag.

Jag tror helt enkelt att majoriteten av 'communityt' slukar content snabbare i dagsläget. Man kan rata ett spel innan det ens kommit ut, "same shit different day, inte imponerad". Vi försöker hela tiden hitta något nyare, coolare, bättre och mer nyskapande. Jag har dock lärt mig att gulderan som jag saknar och trånar efter, redan finns. Det är samma gameplay som förut, men kompisarna spelar inte längre. Jag spelar inte Fifa själv, så vad ska man spela nu då?

edit; jag spånar bara & hoppas du känner igen dig. Jag kan inte skriva något utan att det blir en dålig novell.

Permalänk
Medlem

Jag spelar varierande spel idag.

Förr var jag fast i bara Multiplayer spel som Battlefield 2 och Call of Duty 4 med över tusen spenderande timmar när man var tonåring.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Satt och spelade civilization 5 med all dlc osv. Kämpar ännu för att kunna knäcka högsta svårighetsgraden utan cheese. Tror allt handlar om att hitta sin nich

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Jag spelar heroes of newerth sedan c:a 4 år sen tillbaka. Jag tycker inte att det är grymt kul men det är det enda som jag tycker fortfarande "håller" månad efter månad. Har spelat massvis med spel, rpgs, skjutspel och strategi i alla dess former men jag tröttnar hårt efter ett par veckor. Inte varit "upprymd" över ett spel sen Warcraft 3 kom, och sen frozen throne. Starcraft höll rätt länge men blev segt till slut. Nöta build orders och försöka göra allt perfekt blev tröttsamt.

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk
Medlem

Tröttnar på allt som inte är online med progress. Så nu blir det elite dangerous.

Permalänk
Medlem

Spelar dota2 och diablo3, blir oftast fort less på SP (för korta). Suger att spela utan personer att prata med.
Witcher 3 är dock bästa spelet jag kört, varit helt borta i det. 5-10h utan paus ibland =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Har länge suttit i sitsen att jag inte har något att spela. Fick lite nytändning när brorsan skaffa burk och vi började spela COH 2 med och mot varandra. Men även det har börjat dö.

Spelar allt som oftast BeamNG (för att krascha av mig lite) och har nyligen börjat spela Prison Architect igen. Men spelandet är inte vad det brukade vara. Saknar känslan jag hade när jag spelade igenom HL2 och bara ville ha mer. Får aldrig den känslan av spel längre.

Nu för tiden funderar jag mest på hur jag kan bygga om burken så att den blir liten, och filurar på högre upplösningar på paneler för det ständigt växande fotointresset.

Permalänk
Medlem

Förrförra veckan spelade jag CS:GO, förra veckan blev det The Division och denna vecka är det Diablo III (säsong sex) som står på menyn. Jag gillar variation bland spelen och ibland spelar jag inte alls!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Jag har uteslutande spelat diablo 3 dem senaste 1½ åren, är helt fast i det, trots att jag gör samma sak, om och om igen, dag in och dag ut. Säsong efter säsong, men likförbannad blir jag sucked in när det vankas ny säsongstart.

Permalänk

Allt möjligt, mycket säsongsspelande såsom Diablo 3 (när ny säsong startar), Wow när ny exp/storpatch kommer osv.